Gå til innhold

Kontrakt ved kjøp av blandings hund, haster henter hund i dag!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Usikker på om selger har kontrakt. Er mye penger,  bør jeg kreve kontrakt på kjøpet selvom det er blandings rase? Holder forbrukerrådet sin, bør jeg ha den med eller gå ut i fra at selger har kontrakt (er det alltid normen?) og foreslå utprint av forbrukerrådet sin om selger ikke har?  

Anonymkode: 2b8bb...c47

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Betaler du penger for en blandingshund? Hvorfor det?

Anonymkode: 29fcb...4c8

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Betaler du penger for en blandingshund? Hvorfor det?

Ingen gir vekk blandingshunder! De er fortsatt verdt noe, selv om det er blanding

Anonymkode: ea561...f4a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er mye penger,

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ingen gir vekk blandingshunder! De er fortsatt verdt noe, selv om det er blanding

Får ikke dette til å stemme, en symbolsk sum ja. Mye penger for en blandingshund? Nei.

Skrevet

En blandingshund er en like bra hund som en rasehund, og de er ofte mindre utsatt for sykdom og rasesvakheter. Eneste forskjellen er at du ikke kan bruke dem til utstilling. Det er ikke uvanlig å betale 10 000 kr for en blandingsvalp. Vil anbefale deg å printe ut forbrukerrådet sin kontrakt. Det er ikke alle selgere som benytter seg av kontrakt når det er snakk om blandingshunder, men jeg syns absolutt du skal skrive kontrakt når det er snakk om så mye penger.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Rosaprosa20 skrev:

En blandingshund er en like bra hund som en rasehund, og de er ofte mindre utsatt for sykdom og rasesvakheter. Eneste forskjellen er at du ikke kan bruke dem til utstilling. Det er ikke uvanlig å betale 10 000 kr for en blandingsvalp. Vil anbefale deg å printe ut forbrukerrådet sin kontrakt. Det er ikke alle selgere som benytter seg av kontrakt når det er snakk om blandingshunder, men jeg syns absolutt du skal skrive kontrakt når det er snakk om så mye penger.

Med mindre blandingen er av to veldig sykdomsbefengte raser, da får du dobbelt opp. Eller at en av rasenes rasesykdom har med ledd og gjøre, og så blir den blandet med en tung hund. Etc etc. Kan fort få en veldig syk blanding, av ukritisk blanding og dårlig kunnskap.

Anonymkode: eb8a4...754

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...