Gå til innhold

Hvorfor ses kvinnelige bloggere opp til?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare jeg som synes at dette er litt trist? Hadde det vært kunnskapsrike damer eller velutdannede damer som hadde vært på toppen av bloggverdenen så hadde jeg ikke reagert, men damene med størst innflytelse på befolkningen er jentunger tidlig i 20-årene. Hvorfor er det de som blir sett opp til?

Anonymkode: eafef...be4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du at de blir sett opp til?

Det er ikke sånn at vi mennesker hele tiden er produktive og løser sudoku og matematiske likninger hvert ledige minutt. Vi har et behov for å slappe av å kople ut. En måte å kople litt ut er å lese surfe litt rundt på nettet. Jeg tror mange bare titter innom ulike blogger av gammel vane. Jeg kikker selv innom ulike blogger innimellom. Leser ikke ting som står der, bare klikker meg inn som med alt annet. Ser man på blogger, så er det heller ikke så mye som skjer der. Det er ikke så mange som legger inn kommentarer og slikt. Tror ikke bloggere er sett så veldig opp til, selv om det kanskje kan virke sånn. 

Anonymkode: 4ca34...8de

AnonymBruker
Skrevet

Gynosentrisme.

Anonymkode: 56aab...6d5

Skrevet

Jeg tror det handler mye om hva vi har anlegg for å sette pris på hos andre, og ønske for oss selv. Menn har nok en større driv for å lykkes og være dyktige innen enkelte områder, samtidig som kvinner ønsker menn av denne typen. Det samme er i mindre grad tilfelle andre veien. Dermed ender man fort opp med at menn som står på og er dyktige innen vanskelige fag lykkes, og blir sett opp til, mens kvinner som går samme vei ikke høster "ekstra poeng" hos menn, og ofte ikke trenger det. Da har kvinner også større rom for å leve av å skrive om hobbyene sine, eller frokosten. 

Skrevet

Jeg har tenkt på noe av det samme. Jeg leser noen blogger mer eller mindre fast, men ærlig talt er det jo for det meste uinteressant svada som skrives. Det gjelder ikke bare unge jenter, disse damene rundt 30 er ikke noe bedre. Det er helt frivillig å klikke seg inn, men når man tenker over det er det jo helt vilt at voksne folk lager seg en karriere av å skrive om at de forsov seg, har vært på biltur og besøkt familien, sønnen har hatt bursdag osv. Og det ofte uten evne til å skrive riktig norsk, som jeg var inne på i en annen tråd. Jeg innrømmer det gjerne; det er minst like vilt at voksne mennesker som meg selv faktisk leser det. Er det kikkeren i oss som gjør at vi bare må klikke oss inn og lese om hverdagshendelser som egentlig er totalt uinteressant for alle andre enn nærmeste omgangskrets? Jeg tar for øvrig gjerne imot tips til blogger "med innhold".

Skrevet

Jeg leser Rannveig og Sophie Elise sin blogg, begge fremstår som kunnskapsrike til kvinner å være. 

Skrevet
4 minutter siden, amativeReflection skrev:

Jeg leser Rannveig og Sophie Elise sin blogg, begge fremstår som kunnskapsrike til kvinner å være. 

:fnise:

AnonymBruker
Skrevet
Den 11.6.2016 at 9.21, amativeReflection skrev:

Jeg leser også deres blogger. Eller dvs jeg titter på bildene. Elsker Rannveig og Sophie sine astronomiske pupper.

Anonymkode: 0af52...22c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...