AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #1 Skrevet 10. juni 2016 Hei. Stemor til to her. Har ett fellesbarn. Samboeren fikk en akutt ryggskade og måtte på sykehuset forrige helg. Jeg sendte sms til barnas mor: Hei. xxx blir sendt på sykehuset nå, ryggen ville ikke mer. kan jeg kjøre barna til deg? Fikk svar: Jeg har besøk, det passer ikke. Jeg svarte: Det passer ikke? Jeg har ikke mulighet til å være to steder samtidig, og det er nok som det er med en liten en. Kan du ikke sende hjem besøket, evt. ha barna fordet? Vi har hatt barna såppass mye ekstra for deg, nå er det din tur å ta "en for laget". (Ja, jeg ble litt irritert i ett stresset øyeblikk). Svar: Dessverre. Så jeg måtte sende barna til min mor, som de knapt kjenner.. Dette vil jeg ta opp skikkelig med mor. Hva om det var hun? eller hva om faren ikke hadde meg? Da hadde jo barna blitt helt alene da? Og så skal det sier at vi har hjupet henne MANGE ganger med filletinger som festligheter og kjærestebesøk. Hvordan tar vi det opp? Anonymkode: 55566...70a 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #2 Skrevet 10. juni 2016 Jeg blir så oppgitt av dagens foreldre...er det mulig? Tror jeg hadde spurt henne om hva hensikten med å straffe barna er. Anonymkode: e2093...a4a 18
Gjest Sly Skrevet 10. juni 2016 #3 Skrevet 10. juni 2016 Han får få inn en punkt om det i samværsavtalen.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #4 Skrevet 10. juni 2016 Mitt tips: la det gå. Det kommer aldri i verden noen godt ut av å ta det opp. Anonymkode: 6ab1b...633 7
palamina Skrevet 10. juni 2016 #5 Skrevet 10. juni 2016 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mitt tips: la det gå. Det kommer aldri i verden noen godt ut av å ta det opp. Anonymkode: 6ab1b...633 Joda, for en sånn oppførsel har ikke barna godt av at mor kommer unna med, sånne ting må få reaksjoner. Endret 10. juni 2016 av palamina 13
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #6 Skrevet 10. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mitt tips: la det gå. Det kommer aldri i verden noen godt ut av å ta det opp. Anonymkode: 6ab1b...633 Men burde man ikke kunne "hjelpe" hverandre i nødsituasjoner??? Jeg blir helt paff jeg, når du skriver at vi bare skal la det gå. Anonymkode: 55566...70a 31
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #7 Skrevet 10. juni 2016 Et øyeblikk siden, palamina skrev: Joda, får en sånn oppførsel har ikke barna godt av at mor kommer unna med, sånne ting må få reaksjoner. Tja, tok barna skade av det da? Ikke sikkert at mor oppfattet hvor prekært det var når stemor spurte om hun kunne kjøre barna hjem, kanskje hun trodde det var et av flere alternativer. Er temmelig sikker på at dersom stemor hadde sagt at det var ingen andre som kunne ta barna så ville mor ha stilt opp. Anonymkode: 6ab1b...633 2
livmor Skrevet 10. juni 2016 #8 Skrevet 10. juni 2016 Dette er virkelig ikke greit av mor. Forferdelig trist at hun ikke ser at det er barna som må ta den verste støyten for dette. Dette burde absolutt tas opp med mor, det er jeg enig i. MEN det er fars jobb, ikke din. 9
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #9 Skrevet 10. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men burde man ikke kunne "hjelpe" hverandre i nødsituasjoner??? Jeg blir helt paff jeg, når du skriver at vi bare skal la det gå. Anonymkode: 55566...70a Selvfølgelig skal man hjelpe hverandre i nødsituasjoner, og hvis det hadde vært virkelig krise så hadde helt sikkert mor stilt opp. Anonymkode: 6ab1b...633 1
KG deltager Skrevet 10. juni 2016 #11 Skrevet 10. juni 2016 Har far kun samvær ? I så fall plikter mor til en hver tid å kunne ta ansvar for barna om noe skjer.. Dersom de har delt omsorg tror jeg far er ansvarlig for sin tid .. Men WOW for en mor!!! Velger at barna er hos totalt fremmede bare for å kose seg med noe som mest sannsynlig er en date... På en annen side - jeg hadde ikke reagert på at jeg måtte ha ansvaret for mine barns søsken /min manns barn om han havnet på sykehus.. Dere er vel en familie.? 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #12 Skrevet 10. juni 2016 Foreldre slipper det de har i hendene for barna i krisesituasjoner. Ja, dette bør dere absolutt ta opp. Mor har ingen unnskyldning for ikke å ta barna i dette tilfellet! Anonymkode: df188...fd7 9
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #13 Skrevet 10. juni 2016 Et øyeblikk siden, KG deltager skrev: Har far kun samvær ? I så fall plikter mor til en hver tid å kunne ta ansvar for barna om noe skjer.. Dersom de har delt omsorg tror jeg far er ansvarlig for sin tid .. Men WOW for en mor!!! Velger at barna er hos totalt fremmede bare for å kose seg med noe som mest sannsynlig er en date... På en annen side - jeg hadde ikke reagert på at jeg måtte ha ansvaret for mine barns søsken /min manns barn om han havnet på sykehus.. Dere er vel en familie.? 50/50. Grunnen til at jeg spurte henne var jo for å kunne dra sykehuset selv. en ganske alvorlig skade dette. Hadde jeg allikevel skulle vert hjemme så hadde jeg jo spurt moren. Men å ta med seg to barn og en nyfødt på sykehuset er jo helt på trynet når de to andre har en mor! Anonymkode: 55566...70a 11
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #14 Skrevet 10. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 50/50. Grunnen til at jeg spurte henne var jo for å kunne dra sykehuset selv. en ganske alvorlig skade dette. Hadde jeg allikevel skulle vert hjemme så hadde jeg jo spurt moren. Men å ta med seg to barn og en nyfødt på sykehuset er jo helt på trynet når de to andre har en mor! Anonymkode: 55566...70a Sånn som jeg ser det er ikke dette en krise, det er upraktisk men håndterbart. Hva om det var dine egne barn, da hadde du jo helt sikkert klart det. Anonymkode: 6ab1b...633 15
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #15 Skrevet 10. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Sånn som jeg ser det er ikke dette en krise, det er upraktisk men håndterbart. Hva om det var dine egne barn, da hadde du jo helt sikkert klart det. Anonymkode: 6ab1b...633 Jada.. Men poenget er jo at de barna knapt har truffet min mor, som vanligvis jobber skift de ukene de er hos oss.. og dette er noe helt annet... Anonymkode: 55566...70a 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #16 Skrevet 10. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn som jeg ser det er ikke dette en krise, det er upraktisk men håndterbart. Hva om det var dine egne barn, da hadde du jo helt sikkert klart det. Anonymkode: 6ab1b...633 Da hadde hun jo plassert barna hos sin mor, som da hadde vært barnas mormor, og ikke bare stemors mor. Det er jo ikke sammenlignbart akkurat. Anonymkode: b20e1...b28 23
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #17 Skrevet 10. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Da hadde hun jo plassert barna hos sin mor, som da hadde vært barnas mormor, og ikke bare stemors mor. Det er jo ikke sammenlignbart akkurat. Anonymkode: b20e1...b28 Jo, det er sammenlignbart - for hvis det hadde vært hennes egne barn og hun ikke følte at hun hadde noen som var egnet å plassere barna hos så hadde hun klart å håndtere det. Ved enten å ta barna med seg til sykehuset eller bli hjemme med dem. Anonymkode: 6ab1b...633 9
makkapakka Skrevet 10. juni 2016 #18 Skrevet 10. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo, det er sammenlignbart - for hvis det hadde vært hennes egne barn og hun ikke følte at hun hadde noen som var egnet å plassere barna hos så hadde hun klart å håndtere det. Ved enten å ta barna med seg til sykehuset eller bli hjemme med dem. Anonymkode: 6ab1b...633 dette tenker jeg også 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #19 Skrevet 10. juni 2016 Bortsett fra at det er sinnsykt dårlig gjort av mor, så er det ikke så mye å gjøre med det. Opplevde det samme her, bare omvendt. Jeg ble akutt syk og rushet til sykehus, stor operasjon og 2 uker på sykehus. Far til mine barn kunne absolutt ikke stille opp og ha barnet hos seg (bor 10min unna med bil). Så stefar hadde begge barna, både vårt felles barn og stedatter. Kan dessverre ikke tvinge noen til å ha barnet sitt.... Men, da vet du det til neste gang mor spør dere om å ta barna ekstra i hennes uker og helger. Si nei. La mor løse det selv og skaffe barnevakt. Anonymkode: c42bc...92a 17
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #20 Skrevet 10. juni 2016 Hvis dere har 50/50 og det er deres uke så vil jeg si ja, dårlig å ikkje stiller opp, men igjen deres ansvar så lenge du er tilgjengelig siden du ikke må på sykehuset. I dette tilfellet er der jo mannen din som trenger noen til å ha barna så da faller jo mye av ansvaret på deg, men hvis du ikke ønsker det så er det nå moren din som hjelper han og ikke du Anonymkode: e6acf...17f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå