sissi97 Skrevet 10. juni 2016 #1 Del Skrevet 10. juni 2016 Hei! Kommer opp i kjemi 2 muntlig eksamen, noe som er krise, så trenger virkelig deres hjelp nå om det finnes noen smarte kjemihjerner her ute! Jeg har ikke fått tema enda, så det jeg kan forberede meg på er å skirve problemstillinger som passer til de forskjellige temaene i boka. Noen som har noen gode problemstillinger? Setter stor pris på all hjelp, er veldig desperat!:') Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sai96 Skrevet 10. juni 2016 #2 Del Skrevet 10. juni 2016 Hei! Jeg har hatt muntlig eksamen i kjemi 2, og fikk som deg ingen oppgave på forhånd. Synes egentlig at dette var ganske greit, for da fikk jeg gått igjennom hele pensum og ikke bare konsentrert meg om et tema. Det er den uforberedte delen som er den viktigste, og der kan du få spørsmål om alt mulig. 45 min før eksamen fikk jeg ti massespektre og HNMR spektre og ti molekyler, og jeg måtte analysere spektrene og finne ut hvilket molekyl som passet med hvilket. Etter dette gikk jeg inn til lærer og sensor og løste oppgavene muntlig foran dem. På den uforberedte delen fikk jeg "Celler" som tema, og måtte snakke om enzymer, fotosyntese og celleånding. Det er bra om du selv tar initiativ og holder samtalen i gang, istedenfor å bare svare på spørsmål. Til slutt fikk jeg elektrolyse som forsøk, der jeg forklate framgangsmåten og hvilke resultater og utregninger jeg ville få. Ikke bekymre deg, dette kommer til å gå bra :-) Gjør oppgaver, øv deg på å forklare pensum og les nøye på forsøkene. Når det gjelder forsøkene er det viktigste at du forstår hensikten og hvilke resultater du kan vente å få, og hvorfor. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå