Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal klippe håret i en frisyre som er "rett av", og jeg vurderer å klippe det selv siden jeg skal ha en så enkel frisyre. Har ikke lyst til å betale 700 kr for noe som tar 15 min. Tenkte å kjøpe en egnet saks.

Men er det en dårlig ide? Har aldri klippet håret selv før. Andre som klipper håret sitt selv? 

Anonymkode: bf8a7...924

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har klippet meg selv siden jeg gikk på ungdomsskolen. Jeg har langt hår som er klippet helt rett av, det er null problem å få til selv. 

Du bør kjøpe deg en egen hårklippesaks (fåes til en billig penge på vita, f.eks). Det er lettest å få det fint om håret er vått, synes jeg. Jeg deler det i to deler, i skillen, og tar den ene delen i strikk så den er ute av veien. Så tar jeg en liten hårbit av gangen, kjører en kam gjennom, og klipper av. Ikke får mye hår av gangen, da må saksen tygge seg gjennom det, og det er ikke bra. Så tar jeg en ny tust, sammenligner med den jeg nettopp klippet, grer ut, og klipper av. Jeg jobber meg fra fremsiden av hodet til baksiden. Når jeg er ferdig, tar jeg den delen av håret i strikk, og klipper andre delen på samme viset. Når jeg har klippet begge delene tar jeg håret ut av strikket, grer det, og ser i speilet at det ser ok ut bak. Tadaa, gjort på 10 minutter. 

Anonymkode: 122d3...42d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...