Vickikva Skrevet 10. juni 2016 #1 Skrevet 10. juni 2016 (endret) Hei! Pga økonomiske årsaker så gir det mening å flytte inn hos min kjæreste. Dette er det beste for oss alle på alle plan, NESTEN. Han eier leilighet og jeg og min sønn betaler leie på en annen leilighet. Dette er veldig dyrt for oss begge siden vi heller burde slå oss sammen og ha en husholdning. Det eneste problemet er at han bor i nabo kommunen. Kun 10 min å kjøre til der vi bor nå, men jeg har en som skal begynne i 4. Klasse til høsten. D betyr at han må bytte skole. Planen har jo vært å flytte til nabo kommunen etterhvert, men blir kanskje framskyndet nå. hvordan gjør jeg overgangen lettere for min sønn?? Han er en veldig følsom type som elsker vennene sine. Å gjør jeg om han nekter å flytte? Tvinger det gjennom eller bli boende sånn som nå? Endret 10. juni 2016 av Vickikva
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #2 Skrevet 10. juni 2016 Har han barn? Hva om han selger, og så kjøper dere noe sammen der hvor du bor nå, så slipper sønnen din å bytte skole, og dere slipper at den ene føler at leiligheten er "mer sin". Anonymkode: ef0bb...2ce
Vickikva Skrevet 10. juni 2016 Forfatter #3 Skrevet 10. juni 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har han barn? Hva om han selger, og så kjøper dere noe sammen der hvor du bor nå, så slipper sønnen din å bytte skole, og dere slipper at den ene føler at leiligheten er "mer sin". Anonymkode: ef0bb...2ce Han har ikke barn, men er verdens beste bonuspappa til min sønn. Har ikke mulighet til å kjøpe noe sammen enda. Må spare opp egenkapital og med annen gjeld og penger som går bort i leie hver måned er dette vanskelig.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #4 Skrevet 10. juni 2016 Blir boende som nå. "Økonomiske årsaker" er dårlige grunner. Hvis han er så fantastisk stefar, og kjæreste og framtiden tilhører dere, hvorfor kan ikke han leie ut sin egen leilighet, og leie noe sammen med dere innen skolekretsen? Eller selge, så står han for egenkapitalen når dere kjøper nytt, og du bidrar med minst det du betaler i leie i dag. Da slipper du og sønn å flytte inn til ham i hans hus, det er aldri bra med en slik skjevhet, der dere ofrer skole, og han ofrer ingen ting. Anonymkode: 78186...8b0
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #5 Skrevet 10. juni 2016 Jeg tenker det at at barnet ditt har så mange venner her bør veie veldig tungt for hvor dere skal bo. Det er ikke kjekt å flytte til ny plass i ny skole hvor han kjenner ingen og alle kjenner hverandre. Det går seg gjerne til, men skjønner ikke vitsen når han heller kan flytte på seg. Han kan jo fortsatt jobbe samme stedet selv om han flytter 10 minutter på seg. Anonymkode: ef0bb...2ce
Vickikva Skrevet 10. juni 2016 Forfatter #6 Skrevet 10. juni 2016 (endret) Det skal sies at jeg begynner på skole igjen til høsten(2år) og han akkurat har blitt permittert (igjen).. D ej jo selvfølgelig ikke eneste grunnen til å flytte sammen. Jeg har ikke noe i mot å flytte til nabo kommunen siden de har bedre tilbud når det gjelder guttungen. Om han selger leiligheten har han ikke nok egenkapital uansett til å dekke noe annet. Dette er fordi han bor i en "billig" kommune og vi i en veldig "dyr" kommune. For en leilighet med samme størrelse må man betale dobbelt opp i min kommune. Planen bak det er at jeg skal få nedbetalt det jeg har av gjeld slik vi har bedre sjans for å få lån. Vi blir å flytte til nabo kommunen på ett eller annet tidspunkt uansett. Spørsmålet er bare når. Mye å tenke på :/ Endret 10. juni 2016 av Vickikva
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå