AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #1 Skrevet 10. juni 2016 Men merkelig nok synes jeg det ikke er ok, på noen måter, at gutter leker med jenteleker. Mon tro hvorfor? Påvirket av feministene? "Heia jenter!"? Om en jente leker med biler tenker jeg bare "det er sunt å leke med litt forskjellig", men om en gutt sitter der med en rosa barbiedukke lyser varsellampene mine. "Han er ikke normal". Ikke det at et er farlig eller galt å være unormal, men man streber jo ikke etter det akkurat. Bortsett fra noen stakkars individer som ikke får oppmerksomhet nok på andre måter. Jeg mener at jenter er jenter, og gutter er gutter. Rosa er forbeholdt jenter. Det er forskjeller på gutter og jenter. Noen er forvirrede sjeler og man støtter dem så godt man kan, men synes ikke man skal oppfordre til at gutter leker med barbier eller har på prinsessekjoler. Antar at endel er uenige med meg, men hvor mange er enige også, tro? Anonymkode: 0f077...583
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #2 Skrevet 10. juni 2016 barna er ikke de forvirrede her. du er... Anonymkode: f26e2...a82 20
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #3 Skrevet 10. juni 2016 Jentene skal ha alt, gutta får ingenting. Motbydelig holdning Anonymkode: d796e...803 10
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #4 Skrevet 10. juni 2016 Må en jenteleke være rosa for det blir galt? Hva med vanlige dukker og en blå dukkevogn, er det greit? Anonymkode: 3e187...7a1 6
Okapi Skrevet 10. juni 2016 #5 Skrevet 10. juni 2016 Fint at du har meninger, men lurer jo litt på hvorfor du mener det du gjør. Etterlyser vel egentlig et prinsipp. 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #6 Skrevet 10. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jentene skal ha alt, gutta får ingenting. Motbydelig holdning Anonymkode: d796e...803 Eller: Det gutter flest liker og slik de ofte er er fint, riktig og noe å strebe etter (ok og sunt faktisk), mens det de fleste jenter liker er mindreverdig og noe man bør unngå. Ikke bra på noen måter. Fortsatt motbydelig. Anonymkode: 9d17d...ed1 15
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #7 Skrevet 10. juni 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: barna er ikke de forvirrede her. du er... Anonymkode: f26e2...a82 Jeg er forvirret, ja, men en gutt som tror han er en jente er MEGET FORVIRRET Anonymkode: 0f077...583
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #8 Skrevet 10. juni 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jentene skal ha alt, gutta får ingenting. Motbydelig holdning Anonymkode: d796e...803 Heia jenter? Anonymkode: 0f077...583
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #9 Skrevet 10. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må en jenteleke være rosa for det blir galt? Hva med vanlige dukker og en blå dukkevogn, er det greit? Anonymkode: 3e187...7a1 Blå dukkevogn er litt mer greit, ja, eller sort! Men jeg synes pappaer som er hjemme i perm og synger og danser med babyene på babysang etc er femi. Skaphomo? Anonymkode: 0f077...583
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #10 Skrevet 10. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eller: Det gutter flest liker og slik de ofte er er fint, riktig og noe å strebe etter (ok og sunt faktisk), mens det de fleste jenter liker er mindreverdig og noe man bør unngå. Ikke bra på noen måter. Fortsatt motbydelig. Anonymkode: 9d17d...ed1 Neida, jenter er best. Ingen protest. Den som er imot er mannsjåvinist. Anonymkode: 0f077...583
momo Skrevet 10. juni 2016 #11 Skrevet 10. juni 2016 Nå har jeg både en gutt og en jente. Og de har begge lekt med både gutte, og jente leker. Sønnen min var så glad i dukken, og dukkevogna si som liten. Og jenta lekte med biler, nektet og ha på seg kjole og ville bare ha blå klær. Det er da ingen av barna som har vært forvirra, de er trygge på seg selv, får lov til å være seg selv. Og sønnen min er veldig omsorgsfull, og ønsker å bli barnehagelærer. Hva er galt i det? 14
Gjest HappyWaffle Skrevet 10. juni 2016 #12 Skrevet 10. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er forvirret, ja, men en gutt som tror han er en jente er MEGET FORVIRRET Anonymkode: 0f077...583 hvorfor tror gutten at han er jente? er det kun kvinner som tar vare på barn i dag? for en motbydelig holdning
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #13 Skrevet 10. juni 2016 Et øyeblikk siden, momo skrev: Nå har jeg både en gutt og en jente. Og de har begge lekt med både gutte, og jente leker. Sønnen min var så glad i dukken, og dukkevogna si som liten. Og jenta lekte med biler, nektet og ha på seg kjole og ville bare ha blå klær. Det er da ingen av barna som har vært forvirra, de er trygge på seg selv, får lov til å være seg selv. Og sønnen min er veldig omsorgsfull, og ønsker å bli barnehagelærer. Hva er galt i det? Det er ingenting galt i det. Det gale er først hvis gutten tror han er en jente. Jeg kjente en en gang der moren kledde ham opp i kjoler og sånn. Idag så er han tilnærmet suicidal for han vet ikke hvem han er. Anonymkode: 0f077...583 2
Sariou Skrevet 10. juni 2016 #14 Skrevet 10. juni 2016 Jeg tenker at det eneste som egentlig betyr noe her, er at man ikke gjør det kjipere for ungene. Ok, du mener gutter ikke burde like rosa, men noen gjør faktisk det, og hvorfor skal du bidra til å gjøre det kjipt for dem? 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #15 Skrevet 10. juni 2016 Et øyeblikk siden, Sariou skrev: Jeg tenker at det eneste som egentlig betyr noe her, er at man ikke gjør det kjipere for ungene. Ok, du mener gutter ikke burde like rosa, men noen gjør faktisk det, og hvorfor skal du bidra til å gjøre det kjipt for dem? Jeg gjør jo ikke det. alle får leke med det de vil, men jeg støtter det ikke. Sønnen min har akkurat begynt på karate, han har lilla belte, men jeg fikk avtalt med senseien at han heller bare skulle ha hvitt belte helt til han fikk sort belte, for lilla er jentete. Han var enig forsåvidt, han også har kun hatt hvitt belte helt til han fikk sort belte. Anonymkode: 0f077...583
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 10. juni 2016 #16 Skrevet 10. juni 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men merkelig nok synes jeg det ikke er ok, på noen måter, at gutter leker med jenteleker. Mon tro hvorfor? Påvirket av feministene? "Heia jenter!"? Om en jente leker med biler tenker jeg bare "det er sunt å leke med litt forskjellig", men om en gutt sitter der med en rosa barbiedukke lyser varsellampene mine. "Han er ikke normal". Ikke det at et er farlig eller galt å være unormal, men man streber jo ikke etter det akkurat. Bortsett fra noen stakkars individer som ikke får oppmerksomhet nok på andre måter. Jeg mener at jenter er jenter, og gutter er gutter. Rosa er forbeholdt jenter. Det er forskjeller på gutter og jenter. Noen er forvirrede sjeler og man støtter dem så godt man kan, men synes ikke man skal oppfordre til at gutter leker med barbier eller har på prinsessekjoler. Antar at endel er uenige med meg, men hvor mange er enige også, tro? Anonymkode: 0f077...583 Alt jeg ser her er dobbel moral\hykleri Vist du f.eks for 100-150 år siden så var rosa sett på som en maskulin farge og ble brukt av gutter. Mens blått ble sett på som feminint og brukt av jenter. Så hva som er maskulint og feminint kan fint forandre seg igjen om 100-150 år.
Gjest HappyWaffle Skrevet 10. juni 2016 #17 Skrevet 10. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingenting galt i det. Det gale er først hvis gutten tror han er en jente. Jeg kjente en en gang der moren kledde ham opp i kjoler og sånn. Idag så er han tilnærmet suicidal for han vet ikke hvem han er. Anonymkode: 0f077...583 fordi det skjer hele tiden, nei.
lingua franca Skrevet 10. juni 2016 #18 Skrevet 10. juni 2016 TS representrer jo egentlig bare den vanlige holdningen i dag (og nærmest til alle tider egentlig). Når jenter gjør gutteting, er det tøft og positivt, når en gutt gjør jenteting, er det noe galt med ham. Dette er et uttrykk for at typisk feminine aktiviteter har lav verdi i samfunnet vårt. Trist. Og det gjør jo også at valgmulighetene for gutter blir færre, så tap-tap-situasjon. 9
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #19 Skrevet 10. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg gjør jo ikke det. alle får leke med det de vil, men jeg støtter det ikke. Sønnen min har akkurat begynt på karate, han har lilla belte, men jeg fikk avtalt med senseien at han heller bare skulle ha hvitt belte helt til han fikk sort belte, for lilla er jentete. Han var enig forsåvidt, han også har kun hatt hvitt belte helt til han fikk sort belte. Anonymkode: 0f077...583 Nå kan du ikke lenger tas alvorlig. Anonymkode: c6d1f...370 11
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #20 Skrevet 10. juni 2016 1 minutt siden, Balian de Ibelin skrev: Alt jeg ser her er dobbel moral\hykleri Vist du f.eks for 100-150 år siden så var rosa sett på som en maskulin farge og ble brukt av gutter. Mens blått ble sett på som feminint og brukt av jenter. Så hva som er maskulint og feminint kan fint forandre seg igjen om 100-150 år. Ja, jeg visste det meget godt. Antakeligvis 20 år før du lærte deg det Prøv igjen. Anonymkode: 0f077...583
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå