AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #1 Skrevet 10. juni 2016 Jeg prøver å hjelpe en venn av meg som blir nektet å se barna sine pga. moren har anmeldt han for sexsuell omgang med dem, noe han benekter. Politet har nå brukt snart 18 måneder på å bli ferdig. De har beklaget at det har tatt så lang tid. I mellomtiden mister far kontakten med sine barn og barnemoren så sitt snitt til å søke om å betalt enda mer i barnetrygd med tilbakevirkende kraft. Han har betalt det han skulle til tross for at han ikke får møte dem. Og nå skal han tvinges til å betale enda mer? Hva er rettferdigheten med det? Han er jo ikke dømt ennå. Men nå føler han seg dømt og hærsjet med. Kan han klage eller kommer han ingen vei? Noen som har tips til hva han kan gjøre? Anonymkode: d2afa...d3c
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #2 Skrevet 10. juni 2016 Jeg mente ikke barnetrygd men barnebidrag Anonymkode: d2afa...d3c
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #3 Skrevet 10. juni 2016 Hvorfor har bidraget økt? Han må lese vedtaket sitt og se hva som er lagt til grunn i betegningen. Om bidraget er gått opp pga null samvær og han faktisk ikke har hatt samvær er det lite poeng å klage. Man får samværsfradrag fordi man har barna og da har utgifter til underhold av dem. Har man ikke barna har man heller ingen utgifterog får dermed heller ikke samværsfradrag... Er det andre grunner til at det har økt f.eks inntekt -og de opplysningene nav har basert vedtaket på er feil bør han klage. OBS! Husk 3 ukers klagefrist etter å ha mottatt vedtaket.... Anonymkode: a5b0c...550
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #4 Skrevet 10. juni 2016 Har moren bevis for sine påstander om at far har brukt barna seksuelt? Ellers er det en alvorlig påstand. Anonymkode: 81892...11d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå