AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #1 Skrevet 10. juni 2016 Jeg har hatt messenger appen lenge, og liker den. Men ser nå at meldinger vises som "levert, ikke lest" på appen, mens samme meldingen på facebook står som "Sett". Hva er egentlig riktig? På appen; alle som har lest meldingen kommer opp som en sirkel med profilbildet sitt inni, og ved meldinger som er sendt står det bare en hake for levert. På facebook meldinger (uten å gå inn på meldingen): hake for lest, pil til venstre for levert. Samtidig er det meldinger jeg har sendt, på appen som ikke ligger i listen. Er dette bare en teknisk glitch, eller er det ene mer pålitelig enn det andre? Anonymkode: d64bc...f09
tdm900 Skrevet 10. juni 2016 #2 Skrevet 10. juni 2016 Aldri brydd meg om. Har anna å gjøre enn å se om mottakere leser mine meldinger eller ikke
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #3 Skrevet 10. juni 2016 24 minutter siden, tdm900 skrev: Aldri brydd meg om. Har anna å gjøre enn å se om mottakere leser mine meldinger eller ikke Takk, det var eksakt det jeg lurte på. Anonymkode: d64bc...f09 8
KaDust Skrevet 11. juni 2016 #4 Skrevet 11. juni 2016 Det er glitchy. Vet ikke hvilken som er mer pålitelig, men tror jeg stoler mer på appen. Uansett tenker jeg ikke over om det står som sett eller ikke, da den kan bli markert med sett bare personen du har sendt til har facebook oppe i browseren. Så det er ikke alltid personen har sett det, selvom det er registrert som sett. 1
Dresden Skrevet 11. juni 2016 #5 Skrevet 11. juni 2016 (endret) Den 10.6.2016 at 11.01, tdm900 skrev: Aldri brydd meg om. Har anna å gjøre enn å se om mottakere leser mine meldinger eller ikke Hvorfor svarer du da? Edit: Er ganske sikker på at det er glitch som KaDust sier. Endret 11. juni 2016 av Dresden
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #6 Skrevet 11. juni 2016 3 minutter siden, KaDust skrev: Det er glitchy. Vet ikke hvilken som er mer pålitelig, men tror jeg stoler mer på appen. Uansett tenker jeg ikke over om det står som sett eller ikke, da den kan bli markert med sett bare personen du har sendt til har facebook oppe i browseren. Så det er ikke alltid personen har sett det, selvom det er registrert som sett. Takk for ett ordentlig svar Jeg la merke til det tilfeldig og ble nysgjerrig. Oppdaget også at samtaler ikke syntes på Facebook, men lå kronologisk på messenger. Så stoler på sistnevnte. Anonymkode: d64bc...f09
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #7 Skrevet 11. juni 2016 Jeg har opplevd at en av alternativene bruker litt tid på å oppdateres. F.eks. kan en melding i meldingslisten på selv FB stå som levert, dersom jeg klikker meg inn på samtalen står den som lest. For å svare enkelt på spm. - jeg stoler på det av alternativene som står som "lest". Jeg tror det skjer at meldinger står som bare levert selv om de er lest, men at de aldri står som lest dersom de ikke er det. Dvs. - står den som lest på en av to, regner jeg med at den er det. Anonymkode: d0da9...ab5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #8 Skrevet 11. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har opplevd at en av alternativene bruker litt tid på å oppdateres. F.eks. kan en melding i meldingslisten på selv FB stå som levert, dersom jeg klikker meg inn på samtalen står den som lest. For å svare enkelt på spm. - jeg stoler på det av alternativene som står som "lest". Jeg tror det skjer at meldinger står som bare levert selv om de er lest, men at de aldri står som lest dersom de ikke er det. Dvs. - står den som lest på en av to, regner jeg med at den er det. Anonymkode: d0da9...ab5 Jeg tenkte som deg, men så ble det bare levert på begge to Nymotens teknikk altså Anonymkode: d64bc...f09
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #9 Skrevet 11. juni 2016 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for ett ordentlig svar Jeg la merke til det tilfeldig og ble nysgjerrig. Oppdaget også at samtaler ikke syntes på Facebook, men lå kronologisk på messenger. Så stoler på sistnevnte. Anonymkode: d64bc...f09 Jeg stoler mer på webversjonen, men det er nok litt tull på begge deler i blant. Anonymkode: c40bc...5d1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #10 Skrevet 11. juni 2016 For å svare på spørsmålet er det nok en glitch, evt. at beskjeden regnes som lest litt ulikt fra detskop til app. Men at folk tørr å installere den appen på telefonen er meg helt ubegripelig. Anonymkode: df00f...e65
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #11 Skrevet 11. juni 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å svare på spørsmålet er det nok en glitch, evt. at beskjeden regnes som lest litt ulikt fra detskop til app. Men at folk tørr å installere den appen på telefonen er meg helt ubegripelig. Anonymkode: df00f...e65 Å? Jeg har hatt den siden den kom, har jeg potensielt blitt utsatt for spionasje? Eller hva er skummelt med den? Fikk med meg at man nå blir tvunget til å laste den ned, ellers får man ikke lest meldinger. Når jeg tenker meg om kan jo kanskje meldinger bli levert til noen som ikke vil ha appen, og at de derfor ikke blir lest. Det er kanskje ikke lett å vite hvem som har hva, eller kan man se det via ikonet på kontaktlisten? Anonymkode: d64bc...f09
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #12 Skrevet 12. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Å? Jeg har hatt den siden den kom, har jeg potensielt blitt utsatt for spionasje? Eller hva er skummelt med den? Fikk med meg at man nå blir tvunget til å laste den ned, ellers får man ikke lest meldinger. Når jeg tenker meg om kan jo kanskje meldinger bli levert til noen som ikke vil ha appen, og at de derfor ikke blir lest. Det er kanskje ikke lett å vite hvem som har hva, eller kan man se det via ikonet på kontaktlisten? Anonymkode: d64bc...f09 De overvåker kamera og mikrofon på mobilen din blant annet. Det er enn så lenge et lite smutthull for å slippe å bruke appen på mobilen, du kan be nettleseren på mobilen om å sende forespørsel om å bruke detskop-versjon, men det varer nok ikke lenge. Så når den tid kommer blir jeg nok å slette hele kontoen, da har ikke facebook noen funksjon som ikke andre alternativer kan fylle, uten å spionere på meg. Anonymkode: df00f...e65 1
Zzyzx Skrevet 13. juni 2016 #13 Skrevet 13. juni 2016 Med nyere Android kan du trekke tilbake de tillatelsene appen ber om, eventuelt ikke gi tillatelse i utgangspunktet. Messenger og Facebook fungerer fint uten de fleste tillatelser. https://support.google.com/googleplay/answer/6270602?p=app_permissons_m&rd=1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå