AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #1 Skrevet 10. juni 2016 Jeg er et stort matvrak, og er veldig oppfinnsom til alle måltider utenom frokost. Det går ofte i eggerøre, byggrynsgrøt, eller havregrøt fra Fjordland. Til lunch spiser jeg alt fra salater, supper,til baguetter eller brødskive med godt pålegg så der er jeg kreativ nok. Har tenkt tanken på smoothie, eller yoghurt med musli. Når det gjelder smoothie har jeg egentlig lyst til å kjøpe fryste bær da det er mest lettvint, men kvier meg pga jeg har hørt at man kan få i seg bakterier som ikke er bra, tenkte spesielt på norovirus. Men mulig det er forskjell på de fryste bærene. Har prøvd å koke de, men synes i grunnen det er litt tungvint. Kan selvfølgelig også kjøpe ferske bær, men det er ikke alltid kvaliteten er så god. Flere ganger jeg finner muglete bær på butikken. Jeg er veldig glad i all mulig frukt, men tåler ikke nøtter så kan kanskje heller bruke frø? Hva egner seg best å ha i yoghurt? Og noen som kan anbefale en musli uten eller med lite tilsatt sukker? Hva spiser dere til frokost? Anonymkode: d660c...039
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #2 Skrevet 10. juni 2016 Youghurt, kiwi, jordbær og havreflakes Anonymkode: 90c24...f46
Gjest lizard queen Skrevet 10. juni 2016 #3 Skrevet 10. juni 2016 Akkurat nå spiser jeg toast, men det er egentlig bare fordi jeg for kvalm for noe annent. Vanligvis går det i protein havregrøt Har forøvrig spist smoothie i alle år uten problemer, kjøper bare billigste bærene i helt vanlig butikk, null stress.
Forundret.. Skrevet 10. juni 2016 #4 Skrevet 10. juni 2016 Lag muslien selv. Da blander du i det du tåler. Selv så har jeg 12 dl store havregryn, 2 dl solsikkekjerner, 2 dl linfrø, 1 dl sesamfrø, 2 dl hakkede nøtter, 3 dl kokosmasse, 1-2 dl rosiner og tørket frukt, 1 dl kokosolje, 1 dl sukrin som søtning i muslien. Oljen blander jeg med 1 dl vann og så blander jeg alt bortsett fra rosiner og frukt og legger det i langpanne i ovnen i ca to timer på 100 grader mens jeg vender på det innimellom. Rosinene og frukten vendes i etterpå og så oppbevarer jeg det i IKEA klipsposer. Hvis du tåler kokos så kan du også bruke kokosmasse oppi. Samt bruke kokosolje, det dufter og smaker herlig. Fu kan jo bruke hirseflak, bokhvete, hvetekim, kruskakli, honning, sukker, vaniljesukker.. Ja, du velger selv etter hva du liker og hva du tåler
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #5 Skrevet 10. juni 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er et stort matvrak, og er veldig oppfinnsom til alle måltider utenom frokost. Det går ofte i eggerøre, byggrynsgrøt, eller havregrøt fra Fjordland. Til lunch spiser jeg alt fra salater, supper,til baguetter eller brødskive med godt pålegg så der er jeg kreativ nok. Har tenkt tanken på smoothie, eller yoghurt med musli. Når det gjelder smoothie har jeg egentlig lyst til å kjøpe fryste bær da det er mest lettvint, men kvier meg pga jeg har hørt at man kan få i seg bakterier som ikke er bra, tenkte spesielt på norovirus. Men mulig det er forskjell på de fryste bærene. Har prøvd å koke de, men synes i grunnen det er litt tungvint. Kan selvfølgelig også kjøpe ferske bær, men det er ikke alltid kvaliteten er så god. Flere ganger jeg finner muglete bær på butikken. Jeg er veldig glad i all mulig frukt, men tåler ikke nøtter så kan kanskje heller bruke frø? Hva egner seg best å ha i yoghurt?Og noen som kan anbefale en musli uten eller med lite tilsatt sukker? Hva spiser dere til frokost? Anonymkode: d660c...039 Jeg hr spist yoghurt med frosne bær fra rema og kiwi hver dag i flere år uten å ha blitt smittet av noen som helst virus,så jeg er ganske sikker påa at det kommer til å gå helt fint. Ang musli kommer faktisk kiwi(first price) og rema 1000 sin egen musli godt ut i produkt tester fordi de har lite sukker innhold. Selv bruker jeg de sammen med den yoghurten og de frosne bæra Anonymkode: a2e9e...5e9
Fredsmegleren Skrevet 10. juni 2016 #6 Skrevet 10. juni 2016 Havregrøt med eplesyltetøy, valnøtter og kanel
chouette Skrevet 13. juni 2016 #7 Skrevet 13. juni 2016 Den 10. juni 2016 at 6.14, AnonymBruker skrev: Jeg er et stort matvrak, og er veldig oppfinnsom til alle måltider utenom frokost. Det går ofte i eggerøre, byggrynsgrøt, eller havregrøt fra Fjordland. Til lunch spiser jeg alt fra salater, supper,til baguetter eller brødskive med godt pålegg så der er jeg kreativ nok. Har tenkt tanken på smoothie, eller yoghurt med musli. Når det gjelder smoothie har jeg egentlig lyst til å kjøpe fryste bær da det er mest lettvint, men kvier meg pga jeg har hørt at man kan få i seg bakterier som ikke er bra, tenkte spesielt på norovirus. Men mulig det er forskjell på de fryste bærene. Har prøvd å koke de, men synes i grunnen det er litt tungvint. Kan selvfølgelig også kjøpe ferske bær, men det er ikke alltid kvaliteten er så god. Flere ganger jeg finner muglete bær på butikken. Jeg er veldig glad i all mulig frukt, men tåler ikke nøtter så kan kanskje heller bruke frø? Hva egner seg best å ha i yoghurt?Og noen som kan anbefale en musli uten eller med lite tilsatt sukker? Hva spiser dere til frokost? Anonymkode: d660c...039 Axa 4-korn er helt sukkerfri. Den er kjempefin å bruke som base til havregrøt/kjøleskapsgrøt/musli etc.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #9 Skrevet 16. juni 2016 Jeg har spist frosne bær utallige ganger uten å bli syk. Dersom dette forekommer er det nok en sjeldenhet. Norovirus er heller ikke farlig. Ubehagelig er det jo, men ettersom det fortsatt er på markedet skal det nok en del til for at det rammer deg. Anonymkode: 6b5f7...9c3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #10 Skrevet 16. juni 2016 Frosne bær er friskmeldt for lenge siden. Anonymkode: 49a21...909
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå