Gå til innhold

Hvis sjef ikke betaler ut feriepenger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så står det på arb tilsynets sider at man skal sende rekomandert brev, hvis ikke det går så blir det ev rettslig, når man har papirer på mottatt lønn ( ligning ) o,l stiller man vel sterkt?

Må bare legge til at arb givere har all for stor makt, de kan si, gjøre hva de vil og virkelig gå inn for og ødelegge for deg. 

Anonymkode: 57406...8c5

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Har du en Lønns- og trekkoppgave fra 2015 som viser opptjente feriepenger? Hva er begrunnelsen for at bedriften nekter å utbetale disse? Her er mange instanser som kan hjelpe deg, og det er helt korrekt at for å få i gang den rettslige prosessen må du først melde inn et krav.

Jeg er forøvrig enig i at arbeidsgivere har stor makt. Men akkurat i det å holde igjen lønn lovstridig er det forholdsvis klare regler på og de risikerer å bli slått konkurs dersom de ikke utbetaler opptjent lønn. Feriepenger er å regne som opptjent lønn.

Det er selvsagt veldig synd at man må rope for å få det en har krav på, men jeg anbefaler likevel at du gjør det. Og søker ny jobb slik at du kommer bort fra en så useriøs arbeidsgiver.

Skrevet

Har slitt lenge med å få utbetalt mine feriepenger.. Tok kontakt med jushjelpa, de sendte krav. Rekommandert brev ble ikke hentet hos meg, men verdt å prøve det først! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...