AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #1 Skrevet 9. juni 2016 Sjefen min ga meg 120 000 kr i lønn istedet for det normale (60 000) og sa at det er fordi det er sommer. Dette er mitt første år ute i jobb etter utdanning. Er det vanlig at man får dobbel lønn hver sommer? Anonymkode: 8472b...01d
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #2 Skrevet 9. juni 2016 Nei, spørsmålet er når du begynte i jobben. Om du arbeidet hele 2015, skal du ha om jeg ikke tar feil 10% av de du tjente i fjor, og ikke + lønn. Anonymkode: 53295...021 1
Alenia Skrevet 9. juni 2016 #3 Skrevet 9. juni 2016 Feriepenger skal være 10,2 eller 12% av lønnen din forhenværende år. Så syns det høres litt rart ut 😉 Hvastår det på lønnslippene dine? Der skal det stå hvor mye du har av feriepenger til utbetaling. 1
dillyduzit Skrevet 9. juni 2016 #4 Skrevet 9. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Nei, spørsmålet er når du begynte i jobben. Om du arbeidet hele 2015, skal du ha om jeg ikke tar feil 10% av de du tjente i fjor, og ikke + lønn. Anonymkode: 53295...021 Er det ikke 12% ? Anywho, timesansatte hos oss = feriepenger + lønn. Fast 100% ansatte = feriepenger minus 5 uker trekk. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #5 Skrevet 9. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Sjefen min ga meg 120 000 kr i lønn istedet for det normale (60 000) og sa at det er fordi det er sommer. Dette er mitt første år ute i jobb etter utdanning. Er det vanlig at man får dobbel lønn hver sommer? Anonymkode: 8472b...01d Du fikk en bonus. Anonymkode: c71c5...89e 3
Alenia Skrevet 9. juni 2016 #6 Skrevet 9. juni 2016 1 minutt siden, dillyduzit skrev: Er det ikke 12% ? Anywho, timesansatte hos oss = feriepenger + lønn. Fast 100% ansatte = feriepenger minus 5 uker trekk. Det kommer an på om det er tariffavtale eller ei på bedriften. Har man 4 uker og en Dag ferie er det 10,2- har man 5 uker er det 12. Men svært mange arbeidsgivere gir sine ansatte 12% og 5 uker ferie. Det finnes de arbeidsgiverne som gir deg 5 uker ferie og 10.2 % feriepenger også, fordi det ikke er krav om mer så lenge det ikke er en tariffavtale på bedriften 😊
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #7 Skrevet 9. juni 2016 Jeg ville tatt det opp med lønningskontoret, evt vist sjefen lønnslippen du har fått for å dobbeltsjekke at det faktisk stemmer. Dersom det er gjort feil, så trekker dem det igjen neste måned. Du er pliktig til å sjekke at du får rett lønn. Anonymkode: 0a538...6f9
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #8 Skrevet 9. juni 2016 Det burde fremgå av lønnsslippen din. Høres ut som feriepenger eller bonus. Tviler på at det er sommerpengerAnonymkode: 50241...a50
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #9 Skrevet 9. juni 2016 Bonus da sikkert? En jeg kjenner og kollegene får bonus i ny og ne. Ganske fine summer, men sjefen er en snik, disse bonusene gis i stedet for diverse tillegg man vanligvis får. Jeg ville blitt skeptisk. Anonymkode: 46080...7de
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #10 Skrevet 9. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ganske fine summer, men sjefen er en snik, disse bonusene gis i stedet for diverse tillegg man vanligvis får. Og bonusen er altså helt sikkert mye mindre enn de ville fått til sammen av normale tillegg for kveld, natt, høytid osv. Anonymkode: 46080...7de
ajarRun Skrevet 9. juni 2016 #11 Skrevet 9. juni 2016 Hvis sjefen sa det var fordi det var ferie ville jeg sendt han en epost og spurt skriftlig. Hvis han gjentok at det var fordi det var ferie hadde jeg brukt pengene i god tro, så lenge jeg ikke visste eller burde ha visst at det var feil er pengene fri til å bruke, når sjefen sier skriftlig at det er riktig har jeg ikke grunnlag til å tvile.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #12 Skrevet 9. juni 2016 Dersom han sa det var fordi det er ferie, så vet han vel hva han gjør? Hadde ikke gjort noe med det da Anonymkode: 54bf4...d00
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #13 Skrevet 10. juni 2016 Hvis du syns det er for mye, kan jeg godt ta de 60 000. Anonymkode: 77e94...55f 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #14 Skrevet 10. juni 2016 Jeg tenkte å gi 100 000 av dem til den lokale revepelsfarmen. Sist jeg var der hadde ikke dyrene det noe bra stakkars. Kanskje de kan oppgradere boforholdene deres litt med disse pengene. Risikerer jo at eieren putter dem rett i lomma da, han er litt sleip, men det får bare være da får han seg en fin ferie og kan kose seg litt. Jeg skal ikke på ferie så tar 20 000 selv. Holder lenge. Anonymkode: 8472b...01d
lille_fiol Skrevet 10. juni 2016 #15 Skrevet 10. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenkte å gi 100 000 av dem til den lokale revepelsfarmen. Sist jeg var der hadde ikke dyrene det noe bra stakkars. Kanskje de kan oppgradere boforholdene deres litt med disse pengene. Risikerer jo at eieren putter dem rett i lomma da, han er litt sleip, men det får bare være da får han seg en fin ferie og kan kose seg litt. Jeg skal ikke på ferie så tar 20 000 selv. Holder lenge. Anonymkode: 8472b...01d Så du vil støtte pelsindustrien? hjelpe dem å pusse opp slik at flere rev kan lide i mange år fremover...? jævlig god ide! støtt dyrebeskyttelsen heller hvis du bryr deg om dyr... 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #16 Skrevet 10. juni 2016 1 time siden, lille_fiol skrev: Så du vil støtte pelsindustrien? hjelpe dem å pusse opp slik at flere rev kan lide i mange år fremover...? jævlig god ide! støtt dyrebeskyttelsen heller hvis du bryr deg om dyr... Jeg hater dyrebeskyttelsen. Dine argumenter kan ikke få meg fra dette, dessuten er pengene allerede overført til en svært blid mann ! Anonymkode: 8472b...01d
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #17 Skrevet 10. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenkte å gi 100 000 av dem til den lokale revepelsfarmen. Sist jeg var der hadde ikke dyrene det noe bra stakkars. Kanskje de kan oppgradere boforholdene deres litt med disse pengene. Risikerer jo at eieren putter dem rett i lomma da, han er litt sleip, men det får bare være da får han seg en fin ferie og kan kose seg litt. Jeg skal ikke på ferie så tar 20 000 selv. Holder lenge. Anonymkode: 8472b...01d atte HVA!!? du er fulstendig klar over at han bruker de pengene selv og en liten dråpe går til dyrene eller? at det finnes mennesker som mener at penger vil gjøre sånt bedre.... bullshit fra ende til annen. Anonymkode: 53013...53c
lille_fiol Skrevet 10. juni 2016 #18 Skrevet 10. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hater dyrebeskyttelsen. Dine argumenter kan ikke få meg fra dette, dessuten er pengene allerede overført til en svært blid mann ! Anonymkode: 8472b...01d Så klart du må jo bruke pengene på det du vil. Men som en person som er glad i dyr, så ble jeg provosert av innlegget ditt, det må jeg ærlig innrømme. Og hvorfor man skulle hate dyrebeskyttelsen er jo veldig spesielt da, hate en organisasjon som årlig tar seg av tusenvis av trengende katter som hvis ikke hadde dødd på gaten og formert seg i hopetall...ja, dyrebeskyttelsen er forferdelig! huff å huff....
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #19 Skrevet 10. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: atte HVA!!? du er fulstendig klar over at han bruker de pengene selv og en liten dråpe går til dyrene eller? at det finnes mennesker som mener at penger vil gjøre sånt bedre.... bullshit fra ende til annen. Anonymkode: 53013...53c Det kan ikke du vite, han gir faktisk 10 000 kr/året til røde kors og 20 000 kr/året til kirkens nødhjelp. Sikkert mer enn du gir. eller hva? Anonymkode: 8472b...01d
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #20 Skrevet 10. juni 2016 Et øyeblikk siden, lille_fiol skrev: Så klart du må jo bruke pengene på det du vil. Men som en person som er glad i dyr, så ble jeg provosert av innlegget ditt, det må jeg ærlig innrømme. Og hvorfor man skulle hate dyrebeskyttelsen er jo veldig spesielt da, hate en organisasjon som årlig tar seg av tusenvis av trengende katter som hvis ikke hadde dødd på gaten og formert seg i hopetall...ja, dyrebeskyttelsen er forferdelig! huff å huff.... Ja, det må jeg jo Dyrebeskyttelsen avliver hundrevis av friske katter hvert eneste år. Og de selger syke dyr til folk, min bror kjøpte noen dyr derfra som var syke og døde noen mnd etterpå. Anonymkode: 8472b...01d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå