AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #1 Del Skrevet 9. juni 2016 Jadda, da har jeg opplevd dette også. Har vært litt slurvete med håndskriften lenge nå, da det meste faktisk foregår på PC. Spurte om begrunnelse på stryk-karakteren: "Uleselig håndskrift". Må nesten le, synes ikke den er såå ille. Men vi har dårlig tid, det er 5 timer intens skriving. Får mellom A-C på digitaleksamen, så synes jo det er surt å gjøre det såpass dårlig bare på grunn av dette. Problemet er at jeg har en skriftlig eksamen nå på mandag, hva i all verden skal jeg gjøre? Hvordan klarer man å skrifte så ufattelig mye på X antall drøftingsoppgaver og samtidig endre håndskrift man har hatt i 10 år?? (Helt umulig å få ta eksamen på PC, ingen sjans) Hilsen ei med legeskrift, haha Anonymkode: f7530...099 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #2 Del Skrevet 9. juni 2016 Du må jo bare ta deg sammen og skrive tydelig. Min hverdagsskrift er også ganske stygg, men når det gjelder viktige ting jeg er avhengig av at folk forstår, anstrenger jeg meg for at den skal være leselig. Jeg påstår ikke at det kommer til å være gøy eller behagelig, men du overlever helt sikkert. Anonymkode: 70408...b6c 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #3 Del Skrevet 9. juni 2016 Har du prøvd å skrive litt bredere bokstaver? Eventuelt kan du også prøve høyere og smalere bokstaver, med jevne mellomrom mellom hver eneste bokstav og tydelig mellom mellom ordene. Jeg ville faktisk øvd nå i helga, for skriving er ikke som sykling, man mister rett og slett teken litt sånn. Skriver du sammenhengende, kan det være lurt å skille av hver bokstav. Jeg skriver skikkelig uleselig om jeg skriver sammenhengende, men det er i bunn og grunn sånn jeg skriver. På handlelappen må jeg skrive med adskilte bokstaver, ellers skjønner ikke min mann hva som står Anonymkode: 26ad9...cbf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #4 Del Skrevet 9. juni 2016 Skriv større (bokstavene) og med større mellomrom mellom ordene. Hva slags håndskrift har du? Er det for eksempel løkkeskrift? Anonymkode: eb1b2...b15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananas. Skrevet 9. juni 2016 #5 Del Skrevet 9. juni 2016 ..om tipsene over ikke hjelper så MÅ du tenke at færre poenger er bedre enn uleselig håndskrift. Altså kutte ned på stoffet for at det skal bli leselig. Ja, det er surt, men her er det jo ingen tvil om at det lønner seg. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #6 Del Skrevet 9. juni 2016 Blokkbokstaver Anonymkode: a4945...142 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #7 Del Skrevet 9. juni 2016 Hvilket fagområde er dette? Anonymkode: b29cd...218 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #8 Del Skrevet 9. juni 2016 Aldri opplevd å stryke på eksamen pga. håndskrift og jeg har grusom håndskrift! Det ble litt bedre etter at jeg begynte å skrive bokstavene hver for seg og ikke sammenhengende/løkkeskrift. Litt mer som trykte bokstaver. Pluss at man skriver raskere. Men lekkert er det fremdeles ikke når jeg skal skrive raskt. Kan du legge ut et bilde av skriften din? Mtp. hvor ille min er, har jeg litt hardt for at det er så ille at det er uleselig for å være ærlig. Man må kanskje ta seg litt mer tid for å klare å lese den, men til pass for dem når de ikke holder digital eksamen i stedet:P Velkommen etter liksom. Anonymkode: 725e9...a79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 9. juni 2016 #9 Del Skrevet 9. juni 2016 Oida, fare for at dette kan skje meg også 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #10 Del Skrevet 9. juni 2016 Hadde klaget jeg.. Anonymkode: 18ce7...8f9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #11 Del Skrevet 10. juni 2016 Jeg har helt grei håndskrift, så sliter ikke der. Men husker godt vi skulle skrive to 4-siders oppg for hånd på fire timer. Jeg holdt på å stresse meg død, og hånda mi var nære på å amputeres etterpå. Det er bare dustete at vi må skrive for hånd på høyere utdanning i 2016. Jeg tror man bare må øve seg på å skrive kort og enkelt. Pugge masse så man er klar til å skrive med en gang man får oppgaven, og ikke sitte og gruble, endre setninger, ombestemme seg osv. Men det er vanskelig. Jeg vet jeg hadde fått bedre karakter om vi fikk skrive på PC. Jeg måtte bruke mesteparten av tida på eksamen til å kladde, føre inn, og skrive litt saktere så skrifta ble ok. Sånt slipper man på PC. Anonymkode: a9bbb...a9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #12 Del Skrevet 10. juni 2016 Man kan jo ikke la en student få ståkarakter når man ikke klarer å tyde hva som står i bevarelsen. Anonymkode: 5dccd...6bd 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #13 Del Skrevet 10. juni 2016 Her er det bare ett av to som duger. Skjerpe seg og skrive ordentlig eller be om muntlig eksamen. Voksne mennesker bør da kunne skrive! Anonymkode: bc1cc...f1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #14 Del Skrevet 10. juni 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde klaget jeg.. Anonymkode: 18ce7...8f9 På hva da? Hvordan har du tenkt at sensor skal kunne bedømme innholdet i besvarelsen når han ikke klarer lese håndskriften? Skal han bare gjette at det sikkert er knallbra? Om det er slik det skal foregå, er det jo bare for alle å begynne å skrive dritstygt, eller bare lage uleselige kruseduller og kalle det skrift, og si at det som står der er helt utrolig bra innhold og at de fortjener en A, minst. Å klare å skrive leselig er noe man lærer på barneskolen. Det er ikke for mye forlangt at et voksent menneske skal klare å skrive på en måte som er mulig å tyde for andre mennesker. Anonymkode: 9e7cf...f40 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 10. juni 2016 #15 Del Skrevet 10. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: På hva da? Hvordan har du tenkt at sensor skal kunne bedømme innholdet i besvarelsen når han ikke klarer lese håndskriften? Skal han bare gjette at det sikkert er knallbra? Om det er slik det skal foregå, er det jo bare for alle å begynne å skrive dritstygt, eller bare lage uleselige kruseduller og kalle det skrift, og si at det som står der er helt utrolig bra innhold og at de fortjener en A, minst. Å klare å skrive leselig er noe man lærer på barneskolen. Det er ikke for mye forlangt at et voksent menneske skal klare å skrive på en måte som er mulig å tyde for andre mennesker. Anonymkode: 9e7cf...f40 Man taper ingenting på å klage, så man bør alltid klage på stryk så lenge det er et innhold i besvarelsen. Alltid! Kan jo godt hende neste sensor forstår skrifta til TS. Har hatt flere forelesere som har uttalt at de aldri har strøket noen pga håndskrift, de går all in for å forstå. Andre igjen er motsatt. Jeg har en venninne som jeg mener har helt uleselig håndskrift, men hun kom seg gjennom master med A-snitt. Så man kan være heldig. Klag! Det betyr ikke at det var galt av denne sensoren å stryke ts, er det uleselig så er det uleselig, men det kan altså hende neste sensor forstår det fint. Ts: på neste eksamen, ta deg bedre tid! Det er sjelden nødvendig å skrive så blekket spruter i 5 timer, det er ikke om å gjøre å skrive mest mulig. Sett opp en disposisjon, bestem hva som er viktig, og skriv uten å få panikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #16 Del Skrevet 10. juni 2016 Hei alle sammen, TS her.. Ser mange klager på at voksne mennesker må da klare å skrive leselig, og jeg er enig. Men når man skal drøfte lange oppgaver, har dårlig tid så blir det oftest veldig stygt til slutt. Men nå skal det sies at jeg nok hadde en veldig drøy sensor, som var lat - gikk opp to karakterer etter klagen. Her ser dere foressten skriften min. De to øverste linjene er slik jeg skriver korte tekster, men ganske mye av besvarelsen var slik som den nederste linjen (og mye verre..) Skal konsentrere meg om å skrive korte presise svar, og disponere tiden min mye bedre. Takk til dere som skjønner problemet (er stor sannsynlighet for at det er samme sensor nå haha) Anonymkode: f7530...099 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alan Smithee Skrevet 10. juni 2016 #17 Del Skrevet 10. juni 2016 Om skriften din er som den nederste linjen, bør du definitivt klage. Det er fullt leselig, og det er ingen grunn til at sensor skal stryke deg på det. Jeg har vurdert verre håndskrifter enn det der, uten problem. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 10. juni 2016 #18 Del Skrevet 10. juni 2016 Nederste linja er jo standard eksamensskrift, jo. Nesten alle gutter skriver dessuten sånn (og mye verre). Jeg har rettet en del innleveringer på universitetet, og det der er helt vanlig skrift, og det blir jo enda verre på eksamen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #19 Del Skrevet 10. juni 2016 Om det ikke er stort verre enn det der så er det fult lesbart og sensoren din er et forbanna lat drog! Virkelig med rette at karakteren gikk opp, gratulerer:) Kladder du forresten TS? Det er noe man kan spare mye tid på, skriv stikkord/lag tankekart fremfor å kladde hele oppgaven. Jeg har i alle fall aldri tid til å kladde:P Anonymkode: 725e9...a79 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #20 Del Skrevet 10. juni 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om det ikke er stort verre enn det der så er det fult lesbart og sensoren din er et forbanna lat drog! Virkelig med rette at karakteren gikk opp, gratulerer:) Kladder du forresten TS? Det er noe man kan spare mye tid på, skriv stikkord/lag tankekart fremfor å kladde hele oppgaven. Jeg har i alle fall aldri tid til å kladde:P Anonymkode: 725e9...a79 Ingen som har tid til å kladde på eksamen. Anonymkode: fe205...873 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå