Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå vært både på Tinder og Sukker en god stund, i håp om at det kan være en lettere arena for meg å treffe jenter/kvinner. Som beskrevet i "prosjekt kjæreste før fylte 30"-tråden min har jeg problemer med å treffe damer på byen fordi jeg føler dere alle har guarden oppe og antar at jeg kun er ute etter sex når jeg prøver å hilse på (noe som forøvrig er forståelig, da et 10-talls menn sikkert har forsøkt seg allerede) og jeg føler heller ikke at det er naturlig å gå bort til tilfeldige "på gata" og begynne å preike heller. Anyways... nettdating.

Etter flere år på Tinder og aktiv bruker av Sukker i ca. et halvt år står jeg igjen med fint lite (et titalls matcher og én date på Tinder og ett eneste svar på Sukker). Det skuffer meg litt og føles litt frustrerende. Mest fordi jeg alltid har hatt inntrykk av at jeg selv ser bra ut (og jeg veit jeg er en ålreit fyr). Altså, jeg sier ikke Brad Pitt- eller Ryan Gosling-hot, men mer i Christian Ingebrigtsen-gata (som jeg attpåtil har blitt sammenligna med flere ganger). Er ikke det godt nok for nettdating i våre dager?

Hva skal egentlig til for at du som kvinne svarer en som skriver til deg på en nett-dating side?

PS: Jeg skriver aldri bare "hei". Sørger alltid for å ta tak i noe i vedkommendes profil, for å kickstarte en samtale og vise oppriktig interesse.

PS2: Grunnen til at jeg lager en ny tråd og ikke bare fortsetter i "prosjekt kjæreste..."-tråden er fordi jeg syns dette er en så konkret problemstilling at den fortjener sin egen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke man trenger å være så hot.

Jeg så ut som en blanding av julenissen og Jesus. Hår og skjegg og noen kilo for mye. 
Kom i kontakt med mange trivelige damer. Men bare en date, og henne er jeg gift med nå.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ser normalt kjekk ut, har du rett og slett dårlige bilder! Det er så mange normalt kjekke fyrer som har elendige bilder på tinder! Det skal så lite til å ta ett allright bilde, men få riktig vinkel, riktig lys (ettermiddagslys), og ha på noen allrighte klær... Det er så mange som sitter i en joggedress fra 1970, foran en utdatert sofa og med en pose potetgull... Kle deg normalt pent, og ta bildene ute :)

Anonymkode: 3d06b...eca

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke sikkert det er bildet, kanskje det er noe i teksten din? Har du noen sære interesser som nevnes?

:-)

Anonymkode: 86d9f...411

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker helt normale menn, i alle farger og fasonger. Men det som gjelder er å ha bra bilder, ingen utydelige, ingen med unger, har du mange bilder så ha ihvertfall er par nærbilder, og ikke bare aktivitetsbilder. Heller ikke så interessert i å se masse festebilder. Så altså, er sjansen større for at jeg trykker liker( om vi snakker tinder, på sukker teller teksten mer)hvis du har et par fine nærbilder av deg. Og helst tekst ved siden av. 

Anonymkode: 119c5...7f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor er du fra da? :)

Anonymkode: 9507c...058

AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke hva slags bilder du har men bildene betyr alt. Og siden du er en helt normal fyr så er det ikke utseende det skorter på. 

Enten så har du stusselige bilder eller så velger du kun de superflotte prinsessene på tinder. De som kan fråtse i menn. 

Anonymkode: 0f7b2...ece

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ser normalt kjekk ut, har du rett og slett dårlige bilder! Det er så mange normalt kjekke fyrer som har elendige bilder på tinder! Det skal så lite til å ta ett allright bilde, men få riktig vinkel, riktig lys (ettermiddagslys), og ha på noen allrighte klær... Det er så mange som sitter i en joggedress fra 1970, foran en utdatert sofa og med en pose potetgull... Kle deg normalt pent, og ta bildene ute :)

Anonymkode: 3d06b...eca

Jeg hadde veldig dårlige bilder en stund, men har senere fått noen venninner til å ta bedre bilder og velge ut de aller beste for meg. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sikkert det er bildet, kanskje det er noe i teksten din? Har du noen sære interesser som nevnes?

:-)

Anonymkode: 86d9f...411

Nei. På Tinder har jeg bare en veldig kort tekst. På Sukker har jeg endre teksten X-antall ganger, uten at det tilsynelatende har hjulpet. De sære interessene får jeg fortelle om på et senere tidspunkt og er ikke beskrevet i profilen min :P

Skrevet

Hva heter du på sukker da, bare sånn for å sjekke :briller2:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg eldre enn deg, men jeg svarer de fleste som skriver til meg. For jeg faller for personlighet, og trenger derfor og skrive med de en stund for å bestemme meg for om jeg vil møte de. Men bildet har litt og si da, ser du potte sur ut, ser dopa ut, bar overkropp eller bare festbilder. Så svarer jeg ikke. Og selv om utseende ikke er så viktig, så er det noen som ser så ille ut, at jeg ikke vil svare. Ja, så er det noen som ser gærne ut, man ser det i øynene deres. Og dessverre så har jeg stort sett rett der.

Anonymkode: 7f009...a8a

Skrevet

Tror ikke du trenger å være så heit. Klart, jeg kløner det til når jeg faktisk treffer noen, men får jo iblant matches og meldinger i utgangspunktet, og jeg ser ut som en liten skjeggete alv. Mulig Stan er inne på noe, at det er masse hår som er løsningen. :P

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Okapi skrev:

Tror ikke du trenger å være så heit. Klart, jeg kløner det til når jeg faktisk treffer noen, men får jo iblant matches og meldinger i utgangspunktet, og jeg ser ut som en liten skjeggete alv. Mulig Stan er inne på noe, at det er masse hår som er løsningen. :P

Jeg synes skalla menn er sexy ;)

Nå gikk jeg igjennom Tinder og reflekterte over hva jeg sendte til høyre og til venstre. 

Surpomper går til venstre uten vurdering. Menn du ser kan ha glimt i øyen vurderes nøye. De som ser livsglade og livlige ut. Og de er alle forskjellige. Skjeggete, kjekke, skalla, spinkle, muskuløse, nerdete, sossete. Jeg går uten tvil etter en som ser ut som han har humor og som ser ut som han faktisk liker livet. 

Det verste er dog at 80 % ser sure ut :P 

Anonymkode: 0f7b2...ece

Skrevet
2 timer siden, OppNedPåAlt skrev:

Hva heter du på sukker da, bare sånn for å sjekke :briller2:

For morro skyld har jeg sendt brukernavn på PM. Kanskje noen konkrete tips her i tråden ikke er så dumt. Stoler på at du ikke deler det med hele KG (ikke at jeg er så spennende at det skal være noen grunn til det). 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men gjør det egentlig noe om det deles med hele KG? Å ønske seg kjæreste er ingenting å skamme seg over, og det er jo en fordel at flest mulig ser profilen.

Anonymkode: e70f4...6f6

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men gjør det egentlig noe om det deles med hele KG? Å ønske seg kjæreste er ingenting å skamme seg over, og det er jo en fordel at flest mulig ser profilen.

Anonymkode: e70f4...6f6

Nei det er ikke noe å skamme seg ovet. Men foretrekker å være anonym på et anonymt forum. Kan være at jeg spør dere vise kvinner om andre ting også og diskuterer andre saker.

Kan jo også hende at det er kjentfolk her.

Skrevet
37 minutter siden, Villan skrev:

For morro skyld har jeg sendt brukernavn på PM. Kanskje noen konkrete tips her i tråden ikke er så dumt. Stoler på at du ikke deler det med hele KG (ikke at jeg er så spennende at det skal være noen grunn til det). 

Først og fremst, kjekk fyr!

Så, her er i allefall mine meninger:
Bilde: Bra første bilde! Tror ikke jeg kan se albumbilder hvis du har noen...

Om seg selv:
Du nevner at det med å treffe folk på byen ikke er helt din greie, og hvorfor (noe du har nevnt i tråden).
For meg er det litt turn-off å lese, er det nødvendig å ha med tror du? Er jo ikke veldig relevant egentlig.

Du har ikke hastverk med å finne kjæreste, men det hadde vært hyggelig. Jeg leser det som litt useriøst. Altså jeg skjønner hva du mener med det, men kan virke som du vil prøve deg frem en del(les: ha deg)...

Ellers vil jeg påstå at du hadde en veldig OK profil, passe masse informasjon og bra bilde (det ene jeg ser) :) 
Det er en profil jeg hadde vært interessert i :) 

• Liker 1
Skrevet

Akkurat det er nok sant: Ikke skriv hva du ikke liker i profilen. Har sett mange jenteprofiler med tekst av typen "Nei, jeg vil IKKE ha sex med deg! Jeg gir IKKE ut facebook/telefon/snap/kik/skype! Hvis det er noe, bare spør. :)" Det er selvsagt litt irrasjonelt, men den typen negativitet sender meg rett videre.

• Liker 4
Skrevet
10 minutter siden, OppNedPåAlt skrev:

Først og fremst, kjekk fyr!

Så, her er i allefall mine meninger:
Bilde: Bra første bilde! Tror ikke jeg kan se albumbilder hvis du har noen...

Om seg selv:
Du nevner at det med å treffe folk på byen ikke er helt din greie, og hvorfor (noe du har nevnt i tråden).
For meg er det litt turn-off å lese, er det nødvendig å ha med tror du? Er jo ikke veldig relevant egentlig.

Du har ikke hastverk med å finne kjæreste, men det hadde vært hyggelig. Jeg leser det som litt useriøst. Altså jeg skjønner hva du mener med det, men kan virke som du vil prøve deg frem en del(les: ha deg)...

Ellers vil jeg påstå at du hadde en veldig OK profil, passe masse informasjon og bra bilde (det ene jeg ser) :) 
Det er en profil jeg hadde vært interessert i :) 

Takker for tips!

Har nå gjort det slik at alle kan se albumbildene mine. Det kunne visst bare betalende brukere fra før.

Det med hvorfor byen ikke er et godt sted for meg å treffe damer trenger selvfølgelig ikke være med. Redigerer det bort senere I dag.

Det med at jeg trives godt alene og ikke har hastverk tok jeg med for ikke å virke needy/desperat, men ser at det kan forstås dithen at jeg broker sukker kun for å få meg noe ja. Fjerner den delen også.

Skrevet
1 minutt siden, Villan skrev:

Takker for tips!

Har nå gjort det slik at alle kan se albumbildene mine. Det kunne visst bare betalende brukere fra før.

Det med hvorfor byen ikke er et godt sted for meg å treffe damer trenger selvfølgelig ikke være med. Redigerer det bort senere I dag.

Det med at jeg trives godt alene og ikke har hastverk tok jeg med for ikke å virke needy/desperat, men ser at det kan forstås dithen at jeg broker sukker kun for å få meg noe ja. Fjerner den delen også.

Kule bilder! Viser deg fra flere vinkler, gir et visst inntrykk av utseende og hobbyer/fritidsinteresser.

Angående uthevet: jeg forstod godt hva du ville frem til, så kanskje omforulere med noe ala "Jeg bor for tiden alene og trives godt i mitt eget selskap, men det hadde jo vært kjekt med en kjæreste også" (ja den va klein den setningen, men du skjønner tegningen :) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...