AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #1 Skrevet 9. juni 2016 Som sagt så får vi feriepenger istedenfor vanlig lønn, Jeg pleier da å få mer utbetalt enn vanlig lønn i juni måneden nettop pga det. I år har jeg faktisk fått mindre enn vanlige lønna mi, Jeg har da opparbeidet meg ferie, har 5 uker ferie hvert kalenderår. I forrige halvåret, fra August-Desember (5 måneder) tok jeg ulønnet permisjon, jeg dro ut for å reise, Jeg startet opp igjen på jobb i Januar nå i år. spørsmålet er da, har dette noe å si? Jeg skal ringe lønnskontoret imorgen også, men jeg klarer ikke å vente må vite svaret før jeg legger meg! Håper noen her kan forklare meg det?!? Anonymkode: 7db1d...15e
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #2 Skrevet 9. juni 2016 Har du ikke inntekt så tjener du deg heller ikke opp feriepenger. Med andre ord, så hadde du bare opptjente feriepenger fra januar til juli i fjor.... Anonymkode: 4acc6...d4d 3
Ms.solo Skrevet 9. juni 2016 #3 Skrevet 9. juni 2016 Selvfølgelig har det nor å si. Du har hatt ulønnet permisjon. Du tjener jo ikke opp feriepenger på ulønnet permisjon. 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #4 Skrevet 9. juni 2016 Du får feriepenger for brutto lønn i fjor, om du tok ulønnet permisjon får du jo ikke feriepenger for de månedene. Anonymkode: aa91b...421 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #5 Skrevet 9. juni 2016 Ulønnet permisjon gjør selvfølgelig utslag på feriepengene året etter, hvis det er det du lurer på? Anonymkode: 90bb3...4ae 1
TheGirlWhoWaited Skrevet 9. juni 2016 #6 Skrevet 9. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: I forrige halvåret, fra August-Desember (5 måneder) tok jeg ulønnet permisjon, jeg dro ut for å reise, Jeg startet opp igjen på jobb i Januar nå i år. spørsmålet er da, har dette noe å si? Håper noen her kan forklare meg det?!? Anonymkode: 7db1d...15e Jamen, herre - du har hatt fem måneder uten lønn, da har du mistet fem måneder med å spare deg opp feriepenger... 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #7 Skrevet 9. juni 2016 haha, tenkte meg det takk for svarene, da behøver jeg ikke å ringe for å spørre om det imorgen, litt flaut egentlig men takk !! Anonymkode: 7db1d...15e
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #8 Skrevet 9. juni 2016 Hos oss er det sånnat dersom du ikke har opptjent fullt med feriepenger, så trenger du heller ikke ta full ferie. Du kan, men må ikke. Anonymkode: d09cf...40a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå