Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som sagt så får vi feriepenger istedenfor vanlig lønn, Jeg pleier da å få mer utbetalt enn vanlig lønn i juni måneden nettop pga det. I år har jeg faktisk fått mindre enn vanlige lønna mi, Jeg har da opparbeidet meg ferie, har 5 uker ferie hvert kalenderår. 

I forrige halvåret, fra August-Desember (5 måneder) tok jeg ulønnet permisjon, jeg dro ut for å reise, Jeg startet opp igjen på jobb i Januar nå i år.

spørsmålet er da, har dette noe å si? Jeg skal ringe lønnskontoret imorgen også, men jeg klarer ikke å vente :P må vite svaret før jeg legger meg! 

Håper noen her kan forklare meg det?!? 

Anonymkode: 7db1d...15e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke inntekt så tjener du deg heller ikke opp feriepenger. Med andre ord, så hadde du bare opptjente feriepenger fra januar til juli i fjor....

Anonymkode: 4acc6...d4d

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig har det nor å si. Du har hatt ulønnet permisjon. Du tjener jo ikke opp feriepenger på ulønnet permisjon.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du får feriepenger for brutto lønn i fjor, om du tok ulønnet permisjon får du jo ikke feriepenger for de månedene. 

Anonymkode: aa91b...421

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ulønnet permisjon gjør selvfølgelig utslag på feriepengene året etter, hvis det er det du lurer på?

Anonymkode: 90bb3...4ae

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I forrige halvåret, fra August-Desember (5 måneder) tok jeg ulønnet permisjon, jeg dro ut for å reise, Jeg startet opp igjen på jobb i Januar nå i år.

spørsmålet er da, har dette noe å si? 

Håper noen her kan forklare meg det?!? 

Jamen, herre - du har hatt fem måneder uten lønn, da har du mistet fem måneder med å spare deg opp feriepenger...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

haha, tenkte meg det :) takk for svarene, da behøver jeg ikke å ringe for å spørre om det imorgen, litt flaut egentlig :P 

men takk !! 

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er det sånnat dersom du ikke har opptjent fullt med feriepenger, så trenger du heller ikke ta full ferie. Du kan, men må ikke.

Anonymkode: d09cf...40a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...