SillyFlamingo Skrevet 9. juni 2016 #1 Skrevet 9. juni 2016 Hei! Sommerferien kommer snikendes, de siste årene har jeg kun holdt meg hjemme siden jeg ikke har noen å reise med da de jeg kjenner har nok med samboer og unger. Nå i sommer kjenner jeg at jeg må bort en liten tur... Noen som har tips til en smått sjenert kar på 30? Litt redd for å kaste meg ut på tur for å bli sittende på ett hotell rom og glo eller bare suse rundt i gatene alene...
Devilheart Skrevet 9. juni 2016 #2 Skrevet 9. juni 2016 Mange ting man kan gjøre alene, bare du har mulighet, anledning og råd til det. - roadtrip i Norge eller til utlandet - chartertur til europeiske byer - dra på kulturell sightseeing (Stonehenge, Colosseum, antikke byer, osv.) - dra på cruise (selv om fleste nok allerede er booket og ledige plasser er overpriset) - være turist i egen by/land Jeg hadde selv tenkt å dra på en lengre roadtrip i år, men pga endrede ferieplaner får jeg ikke gjort det. I 2014 var jeg på to-ukers cruise til Island og Grønland helt alene, men da hadde jeg bestilt turen allerede i mars. Kanskje du kan ta en tur innom et reisebyrå? De har sikkert en del konkrete tips. 1
Catlin Skrevet 9. juni 2016 #3 Skrevet 9. juni 2016 Hva interesserer du deg for da? Er du historie interessert? Glad i natur? Kulturinteressert?
Gjest TrailerEnka Skrevet 9. juni 2016 #4 Skrevet 9. juni 2016 Bare et lite tips http://www.carpe-diem.no/
RC Skrevet 9. juni 2016 #5 Skrevet 9. juni 2016 Dra et sted mange andre reiser og meld deg på ulike aktiviteter og/eller utflukter. Beste måten å treffe andre på!
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #6 Skrevet 9. juni 2016 Det enkleste er London. Masser av flyruter, sannsynligvis skjønner du språket greit nok, og ørten ting å gjøre. Kjøp et Oyster-card og sett deg inn i hvordan kollektivsystemet virker, så kommer du deg rundt i hele byen. Begynn med https://en.wikivoyage.org/wiki/London for å finne ting å gjøre. Det er ingenting galt i å suse rundt i gatene alene. Anonymkode: 6ef58...27e
SillyFlamingo Skrevet 9. juni 2016 Forfatter #7 Skrevet 9. juni 2016 Mye bra tips her... Liker meg veldig godt ved, på og under vann... Men orker ikke ligge på stranda å glo! Er interessert i kultur og historie, men ser for meg at det er litt stusselig og gå rundt å titte på sånt "alene"?! Noen her som har vært med på carpe-diem sine reiser??
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #8 Skrevet 9. juni 2016 1 time siden, SillyFlamingo skrev: Hei! Sommerferien kommer snikendes, de siste årene har jeg kun holdt meg hjemme siden jeg ikke har noen å reise med da de jeg kjenner har nok med samboer og unger. Nå i sommer kjenner jeg at jeg må bort en liten tur... Noen som har tips til en smått sjenert kar på 30? Litt redd for å kaste meg ut på tur for å bli sittende på ett hotell rom og glo eller bare suse rundt i gatene alene... Jeg har reist alene på ferie flere ganger og har storkost meg. Poenget er å ha en plan for hva du skal gjøre, og planlegge ut fra interesser. Dvs, hvis du liker å lese Dvs, dette har i hvert fall funket for meg. Det finnes mange typer organiserte temareiser du kan melde deg på: språkkurs, fotballturer, golf, matlaging, hva som helst. Eventuelt kan du jo selv planlegge en tur som dreier seg om din egen hobby. En vanlig storbyferie kan også være et alternativ, det er bare å bestemme seg og kaste seg uti det Anonymkode: 2923a...606
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #9 Skrevet 10. juni 2016 Jeg var Evig Singel og Viggo Venneløs i åresvis, og har reist på ferie alene til ørten steder. Jeg liker veldig godt å reise alene, og savner det i skjul litt nå som jeg har fått samboer og ikke føler at jeg kan reise uten å ha ham med Jeg liker godt kultur og historie, og reiser som regel til steder hvor jeg kan få sett masse gamle ruiner og andre ting av historisk interesse. Jeg reiser gjerne til storbyer, og tar kanskje stikkturer til interessante ting i nærområdet. Jeg har aldri følt meg rar som går på museer og slike ting alene, det er da null problem. Om du vil kombinere litt vann, kultur og storby, kan du for eksempel reise til Lisboa. Der kan du ta deg et bad, gå rundt og se på de mange interssante historiske stedene, gjerne ta en utflukt med tog til Sintra, en liten flott landsby et stykke utenfor Lisboa med kjempestilige slott og greier. Eller du kan reise til Roma, også der er det muligheter til å dra til den nærliggende havnebyen for nærhet til sjøen, og så kan du gå i Colosseum og Forum Romana og kose deg. Anonymkode: 8a87f...ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå