Gjest Badebuksa Skrevet 9. juni 2016 #1 Skrevet 9. juni 2016 Kom med en musikkrelatert forklaring. Jeg er fan av musikken hans, liker å høre på folk som mestrer gitar. Da jeg var ungdom hadde jeg som hobby å spille sangene hans selv, men jeg var åpenbart ikke like flink. Jeg synes han har både vakre og kule låter, de er fengende og spesielle. F.eks Queen of California, den er tøff. Man får bare lyst til å jamme med, liksom... Hvorfor liker du John Mayer?
Gjest Rossin Skrevet 11. juni 2016 #2 Skrevet 11. juni 2016 Jeg er ikke megafan av han som solo-elgitarist. Han spiller stort sett bare kjedelige blueslicks man har hørt utallige ganger før. Men han har veldige mange gode låter, og som akustisk gitarist er han veldig god. Da tenker jeg på låter som stop this train, neon, og lignende. Han har som regel gode band også. Det merker man særlig på liveinnspillingene - sjekk f.eks. låta 83 fra den ene as/is-plata (tror det er Philadelphia). Fløytesoloen der er helt rå.
Utenegenart Skrevet 11. juni 2016 #3 Skrevet 11. juni 2016 Dreaming with a broken heart, Heart of Life, Who says, Belief, Vultures, Bigger than my body, Friends lovers or nothing, Waiting for the world to change, den akustiske versjonen av I'm gonna find another you. Han har for mange gode sanger til at jeg kan mislike ham. Liker som posteren ovenfor også bedre en del av de akustiske greiene hans, men med noen unntak. Det er et lite bonus at mange av sangene har ganske velskrevne tekster.
Gjest Badebuksa Skrevet 13. juni 2016 #4 Skrevet 13. juni 2016 Den 11.6.2016 at 10.20, Rossin skrev: Jeg er ikke megafan av han som solo-elgitarist. Han spiller stort sett bare kjedelige blueslicks man har hørt utallige ganger før. Men han har veldige mange gode låter, og som akustisk gitarist er han veldig god. Da tenker jeg på låter som stop this train, neon, og lignende. Han har som regel gode band også. Det merker man særlig på liveinnspillingene - sjekk f.eks. låta 83 fra den ene as/is-plata (tror det er Philadelphia). Fløytesoloen der er helt rå. Jeg snakker ikke om gitarsoloer, men om å spille nettopp sin sjanger. Han spiller jo sin sjanger mye bedre enn mange andre artister. Og han er god live. Det er viktig. Jeg er ekstremt lite opptatt av soloer og finner dem ofte ganske kjedelige, med noen få unntak.
Gjest Badebuksa Skrevet 13. juni 2016 #5 Skrevet 13. juni 2016 Den 11.6.2016 at 23.56, Utenegenart skrev: Dreaming with a broken heart, Heart of Life, Who says, Belief, Vultures, Bigger than my body, Friends lovers or nothing, Waiting for the world to change, den akustiske versjonen av I'm gonna find another you. Han har for mange gode sanger til at jeg kan mislike ham. Liker som posteren ovenfor også bedre en del av de akustiske greiene hans, men med noen unntak. Det er et lite bonus at mange av sangene har ganske velskrevne tekster. Han er ingen super vokalist, men han er flink, ja. Jeg liker "stop this train", "belief", "Queen of california", liveversjonen av (hans egen versjon av) "free fallin'"
DeLorean Skrevet 13. juni 2016 #6 Skrevet 13. juni 2016 Mayer er teknisk dyktig, men det hjelper ikke når han er dørgende kjedelig. Akkurat som Mark Knopfler. Blues i sirup, nei takk.
Gjest Badebuksa Skrevet 13. juni 2016 #7 Skrevet 13. juni 2016 3 minutter siden, DeLorean skrev: Mayer er teknisk dyktig, men det hjelper ikke når han er dørgende kjedelig. Akkurat som Mark Knopfler. Blues i sirup, nei takk. Mark Knopfler liker jeg også Langt ifra alt (han kan jo ikke synge), men synes han har noen gode låter.
DeLorean Skrevet 13. juni 2016 #8 Skrevet 13. juni 2016 Knopfler har flere gode enkeltlåter, men han lager den samme skiva gang på gang. Litt fornyelse hadde ikke skadet. Hvis du liker blues, så kan jeg gjerne anbefale en gitarist som heter Sonny Landreth. Han har trøkk og en meget behagelig stemme. Han er en mester på slidegitar og er viden kjent for det. Sjekk spesielt ut skiva Levee Town fra 2000. Han spiller rått og tøft, slik jeg liker det ihvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå