AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #1 Skrevet 9. juni 2016 Tar ikke alle fra Stavanger under en kam, kjenner en kjempekoselig fyr fra der. Men.... Jeg bodde med ei fra området i kollektiv en gang, sammen med to andre, og hun klaget altid på ett eller annet. Ble jo nesten bevegelseshemmet. nå der hcor jeg jobber er det masse folk. 4 ganger har det vært ekstra sure kunder innom, og alle hadde Stavangerdialekt. Spurt f.eks en gang om jg skulle ta vekk noe som stod på bordet til en, han svarte surt; "du ser vel at eg sitte og spise gjer du ikkje det?", så var det en som så vldig ut som skulle spørre om noe, lurte på noe, jeg spurte om han trengte hjelp, så svarer han kvasst; "nei. Eg venta på nogon!" Og et par til.. Hva er det med folk? Anonymkode: 997aa...83b
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #2 Skrevet 9. juni 2016 "Gjer" og "nogon" er vel mer jærsk, altså, ikke Stavangersk. Rett skal være rett. Anonymkode: 2910d...abb 2
Gjest 12flo Skrevet 9. juni 2016 #3 Skrevet 9. juni 2016 Ja. Eller vent nå litt... Ved nærmere ettertanke eh.. Nei. Forresten jeg vet ikke. Tror ikke det. Er ikke alle slik mer eller mindre her i Norge?
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #4 Skrevet 9. juni 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tar ikke alle fra Stavanger under en kam, kjenner en kjempekoselig fyr fra der. Men.... Jeg bodde med ei fra området i kollektiv en gang, sammen med to andre, og hun klaget altid på ett eller annet. Ble jo nesten bevegelseshemmet. Anonymkode: 997aa...83b Hvordan kunne det skje? Anonymkode: 10ec1...f93 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #5 Skrevet 9. juni 2016 Jeg er inflytter i Stavanger, fra østlandet. Bodd her i 7 år nå. Jeg og synes de virket litt klagete i begynnelsen, men fant fort ut at det bare er dialekten som var uvant. Var noe med tonefallet og slikt. Vanskelig å sette ord på det. Synes i alle fall ikke Stavanger folk er mer klagete enn i andre deler av landet nå. Anonymkode: fcf21...3e7
Gjest Tom/Loki Skrevet 9. juni 2016 #6 Skrevet 9. juni 2016 Tror ikke det, syns det er ganske så jevnt blant nordmenn å klage på alt mulig rart. Det gjelder jo ikke alle så klart.
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 9. juni 2016 #7 Skrevet 9. juni 2016 Jeg har bodd i Stavanger i nesten 10 år. Og jeg var mye der på ferie før jeg flyttet ditt. Og jeg har vært der mange ganger etter at jeg flyttet fra Stavanger. Og jeg synes ikke Stavanger folk er noe mer klagende enn andre.
kaffepulver Skrevet 9. juni 2016 #8 Skrevet 9. juni 2016 Synes det er klagende folk overalt, jeg. Jeg har bodd i flere byer og i alle dem har det vært sure, klagende folk. Heldigvis møter jeg flere positive mennesker! 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #9 Skrevet 10. juni 2016 De du skriver om i eksempelet ditt er jo ikke fra Stavanger engang Skal Stavanger-folk få skylden for oppførselen til hele Rogalands-befolkningen? Anonymkode: f82c0...6f0 2
annebanane Skrevet 10. juni 2016 #10 Skrevet 10. juni 2016 (endret) . Endret 5. august 2020 av Moonwalker
Gjest Tamsi Skrevet 10. juni 2016 #11 Skrevet 10. juni 2016 Jeg tror ikke de klager mer, men enkelte av dem høres ut som de syter uansett hva de sier på grunn av dialekten.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #12 Skrevet 10. juni 2016 Ingenting å finne på i den byen, det regner og blåser som regel og ikke er den fin. Anonymkode: 53318...e1e
Gjest Bruker115236 Skrevet 12. juni 2016 #13 Skrevet 12. juni 2016 Jeg er oppvokst i Stavanger, men ikke født i byen. Jeg syns ikke Stavanger-folk er klagende, men mange er svært nedlatende. Spesielt i enkelte strøk i byen(der jeg er oppvokst). De er heller ikke så veldig gjestfrie og åpen for å skaffe seg nye bekjentskap. Heldigvis er ikke alle sånn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå