Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge er det egentlig holdbarhet på småkaker? Jeg tenker på kaker som en lager sjøl, serinakaker, pepperkaker, berlinerkranser osv......

Videoannonse
Annonse
Gjest Genevieve
Skrevet

Jeg synes de begynner å smake "gammelt" etter ca. 2-3 mnd. Smøret i kakene harskner.

Jeg oppbevarer småkaker på store Norgesglass, da holder de seg veldig godt.

Skrevet

Hjemme har vi aldri greid å spise opp småkakene i jula, og de smaker like godt til neste jul også. Oppvarer dem på slike kakebokser i metall.

Gjest Genevieve
Skrevet
Hjemme har vi aldri greid å spise opp småkakene i jula' date=' og de smaker like godt til neste jul også. Oppvarer dem på slike kakebokser i metall.[/quote']

Mener du at du får kakene til å holde seg i ett helt år?

Skrevet

Jeg synes også 2-3 mnd er greit. Jeg oppbevarer mine i lufttette "cookie jars" (ser ganske pent ut også, det er alltid en bonus :))

Skrevet
Mener du at du får kakene til å holde seg i ett helt år?

De "tørre" kakene gjør iallfall det, type pepperkaker, serinakaker, kavringer osv. Litt mykere kaker som kakemenn feks holder seg de også, men blir litt hardere. Oppbevarer dem i mørk kjellerbod i kakeboksene.

Skrevet

Kaker i nærheten av meg har en maksimal holdbarhet på et par dager. Minimal holdbarhet er den tiden det tar å føre en nybakt kake fra hånden til munnen.

Skrevet
Kaker i nærheten av meg har en maksimal holdbarhet på et par dager. Minimal holdbarhet er den tiden det tar å føre en nybakt kake fra hånden til munnen.

Baker du julekaker? :o

Skrevet

Max et par mnd. vil jeg mene. Men hos oss varer de ikke så veldig lenge....etter at alle juleselskapene er unnagjort er det vanligvis svært lite igjen i kakeboksene! :ler:

Skrevet

Jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at om ikke småkakene er spist før nyttår så blir de ikke spist i det hele tatt. Det som eventuelt er igjen i kakebokser blir kasta ut samtidig med juletreet, men det er ikke så mye rester for jeg har blitt flinkere til å beregne mengder etterhvert.

Skrevet
Baker du julekaker? :o

Hva mener du? :klø:

Betviler du mine kake-bake-evner? :grine:

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg fryser ned julekakene jeg, hvor lenge holder de da?

Skrevet

Matvarer med mye fett holder 3-6 måneder i godt innpakket nedfryst tilstand.

Skrevet

Hva mener du? :klø:

Betviler du mine kake-bake-evner? :grine:

Neida :ler:

men hadde ikke giddi bake småkaker for å kaste de etter et par dager :wink: var bare det jeg reagerte på.. leste nemlig innllegget sånn at du ikke spiste kaker som var over to dager. Så jo nå at jeg misforstod :wink::ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...