Pipaluk Skrevet 9. juni 2016 #1 Skrevet 9. juni 2016 Jeg har en veldig god venninne som desverre har det med å banne veldig mye. Jeg synes sånt er greit av og til men nå synes jeg det tar litt overhånd. Er det ok for meg å reagere og si ifra om dette, eller er det bare en privatsak og noe jeg må tåle?
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #2 Skrevet 9. juni 2016 Det er en privatsak, og noe du må tåle. Du har da virkelig ikke noe med å skulle diktere hvilke ord andre kan og ikke kan bruke! Det er bare ord. Det skader deg ikke på noen som helst måte. Jeg synes det er utrolig irriterende når folk bruker skj-lyd der det skal være kj-lyd. Men jeg har da ikke lov til å gå rundt og prøve å nekte folk å snakke slik, det er MITT problem. Anonymkode: 035f3...e34 25
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #3 Skrevet 9. juni 2016 Jeg banner som bare det med venner. Hadde de sagt noe til meg hadde jeg blitt ganske så ........................ og så fortsatt med det to minutter etterpå. Slik er jeg bare. Deal with it. Anonymkode: 4f633...7f2 11
Pipaluk Skrevet 9. juni 2016 Forfatter #4 Skrevet 9. juni 2016 En ting er å banne når ting går galt men når man sier "j.... til hver eneste negative ting så synes jeg det blir litt voldsomt. Jeg håper ikke hun uttrykker seg sånn i alle settinger. Men er det noe jeg må godta så må jeg vel godta det 2
Gjest 12flo Skrevet 9. juni 2016 #5 Skrevet 9. juni 2016 Må si det kommer an på hvilke ord som brukes, og hvor kraftig det kommer ut. Selv skriver jeg her inne både faen og jævla av og til, men det kommer aldri til uttrykk høyt i virkeligheten. Jeg kjenner noen som banner så høyt, kraftig og mye at det går igjennom marg og ben. Det er rett og slett grusomt å være nær slike. Hvis de ikke skjerper seg etter tilsnakk så kutter jeg dem ut. Jeg orker ikke skrike-banning så jeg vil helst ikke ha slike rundt meg. At noen sier lavt faen, det kan jeg ikke se er noe galt ved. Men hvordan banner hun da?
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #6 Skrevet 9. juni 2016 9 minutter siden, Pipaluk skrev: En ting er å banne når ting går galt men når man sier "j.... til hver eneste negative ting så synes jeg det blir litt voldsomt. Jeg håper ikke hun uttrykker seg sånn i alle settinger. Men er det noe jeg må godta så må jeg vel godta det Men igjen: det at DU synes det er voldsomt, er ditt problem. Du ser vel at du ikke kan bestemme hvilke ord andre velger å bruke? Noen sier "liksom" hele tiden, eller avslutter hver setning med "da" (en viss kvinnelig bokser blant annet..). Noen bruker samme ordet hele tiden, som at alt er sinnsykt gøy, sinnsykt spennende, sinnsykt irriterende, osv osv. Irriterende å høre på? Ja. Men noe andre har noe med å legge seg opp i? Nei. Anonymkode: 035f3...e34 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #7 Skrevet 9. juni 2016 3 minutter siden, Tris skrev: Må si det kommer an på hvilke ord som brukes, og hvor kraftig det kommer ut. Selv skriver jeg her inne både faen og jævla av og til, men det kommer aldri til uttrykk høyt i virkeligheten. Jeg kjenner noen som banner så høyt, kraftig og mye at det går igjennom marg og ben. Det er rett og slett grusomt å være nær slike. Hvis de ikke skjerper seg etter tilsnakk så kutter jeg dem ut. Jeg orker ikke skrike-banning så jeg vil helst ikke ha slike rundt meg. At noen sier lavt faen, det kan jeg ikke se er noe galt ved. Men hvordan banner hun da? Det er helt ok å si ifra om volum, for det kan være fysisk plagsomt og vondt. Men ordvalg er en privatsak. Anonymkode: 035f3...e34 2
Gjest 12flo Skrevet 9. juni 2016 #8 Skrevet 9. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er helt ok å si ifra om volum, for det kan være fysisk plagsomt og vondt. Men ordvalg er en privatsak. Anonymkode: 035f3...e34 Og det er derfor jeg tar aktivt valg om det er greit for meg å omgås vedkommende eller ikke. Noen ord er greit. Men folk som bruker feks ordet "fitte" når de banner, kan bare glemme å omgås meg.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #9 Skrevet 9. juni 2016 Et øyeblikk siden, Tris skrev: . Men folk som bruker feks ordet "fitte" når de banner, kan bare glemme å omgås meg. Greit, fyll inn ord Anonymkode: 2076d...21f
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #10 Skrevet 9. juni 2016 2 timer siden, Tris skrev: Og det er derfor jeg tar aktivt valg om det er greit for meg å omgås vedkommende eller ikke. Noen ord er greit. Men folk som bruker feks ordet "fitte" når de banner, kan bare glemme å omgås meg. Er du så fisefin du da Anonymkode: 64d6a...00b 4
Gjest 12flo Skrevet 9. juni 2016 #11 Skrevet 9. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er du så fisefin du da Anonymkode: 64d6a...00b Nei, men visse ting godtar jeg ikke. Det ordet er ett av det.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #12 Skrevet 9. juni 2016 Det er ikke OK å prøve å diktere hvordan hun skal uttrykke seg, men om det er noe du føler at du må "lide" deg igjennom kan du vurdere om du skal fortsette vennskapet. Anonymkode: 25a8b...3dc 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #13 Skrevet 9. juni 2016 Et øyeblikk siden, Tris skrev: Nei, men visse ting godtar jeg ikke. Det ordet er ett av det. Ok, det er ditt valg,men jeg hadde kuttet ut deg lett, ingen forteller meg hvilken ord jeg kan bruke eller ikke. Ingen kan bestemme over meg i det hele tatt. Anonymkode: 2076d...21f 2
Gjest 12flo Skrevet 9. juni 2016 #14 Skrevet 9. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ok, det er ditt valg,men jeg hadde kuttet ut deg lett, ingen forteller meg hvilken ord jeg kan bruke eller ikke. Ingen kan bestemme over meg i det hele tatt. Anonymkode: 2076d...21f Klart det. Hadde ikke forventet noe annet
Sugerøret Skrevet 9. juni 2016 #15 Skrevet 9. juni 2016 flaut men jeg er en "banner" .Vokst opp med banning og alle bannet.Nå har det snudd litt og jeg merker jeg selv blir litt flau når jeg banner for mye. En liten faen kan vel de fleste tåle. Men å si ifra,tja hvis du finner en litt pen,humoristisk måte.Så ja si ifra
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #16 Skrevet 9. juni 2016 Et øyeblikk siden, Tris skrev: Klart det. Hadde ikke forventet noe annet Synd at man kanskje går glipp av gode venninner/venner, fordi man skal dømme de og droppe bare pga ett ord eller 2 de bruker du ikke liker, synes faktisk det er litt barnslig. TS, det går ann å spørre om hun kan begrense det litt, og si at du er litt ukomfetable,men dette er nok en del av hennes personlig, hun kommer nok til å prøve å ta hensyn (det hadde jeg gjort) men stor sjanse for at hun kommer til å glemme det ofte. Ellers så er med på at folk må få friheten til å være seg, og du kanskje ikke burde å si noe, Men jeg synes ikke du skal kutte en venninne fordi hun banner-det er dårlig, veldig dårlig grunn, det er vanskelig nå idag å få gode venner og spesilet når man blir eldre, holde på de vennskapene du har så lenge du kan Anonymkode: 2076d...21f 4
Gjest 12flo Skrevet 9. juni 2016 #17 Skrevet 9. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Synd at man kanskje går glipp av gode venninner/venner, fordi man skal dømme de og droppe bare pga ett ord eller 2 de bruker du ikke liker, synes faktisk det er litt barnslig. Anonymkode: 2076d...21f Du kan syns det er så barnslig du bare vil. Det er enda mer barnslig å kreve rett til å spy rundt seg med unødvendige og stygge ord. Bare fordi du vil ha friheten til å leve livet ditt liksom. Jeg har hørt nok av slike bannord og ord som går på kjønn igjennom livet, og ønsker ikke å forpeste luften rundt meg med slike som velger å benytte slike ord. Slike ord er vemmelige rett og slett. Fornedring av kvinnekjønnet. Ordet "pikk" som bannord er også helt unødvendig. Det finnes så mange andre ord som er bedre å bruke. Så ja, om jeg "mister" noen "vennskap" fordi jeg stiller krav til ordbruk og oppførsel, så lever jeg veldig godt med det.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #18 Skrevet 9. juni 2016 Et øyeblikk siden, Tris skrev: Du kan syns det er så barnslig du bare vil. Det er enda mer barnslig å kreve rett til å spy rundt seg med unødvendige og stygge ord. Bare fordi du vil ha friheten til å leve livet ditt liksom. Jeg har hørt nok av slike bannord og ord som går på kjønn igjennom livet, og ønsker ikke å forpeste luften rundt meg med slike som velger å benytte slike ord. Slike ord er vemmelige rett og slett. Fornedring av kvinnekjønnet. Ordet "pikk" som bannord er også helt unødvendig. Det finnes så mange andre ord som er bedre å bruke. Så ja, om jeg "mister" noen "vennskap" fordi jeg stiller krav til ordbruk og oppførsel, så lever jeg veldig godt med det. Jeg har mange venner/venninner som gjør endel ting jeg ikke liker, skulle jeg kutte ut alle de hadde jeg ikke hatt venner,det er sikker endel ting jeg gjør som de ikke liker. greit at man kan sette krav til oppførsel,men ser ikke noen poeng med å kutte ut noen som er stort sett en årleit person og venn pga små ting. Kaller hun deg fitte,så viser det lite respekt ovenfor deg og jeg kan forstå da at man ikke ønsker å være sammen med den personen og jeg hadde også kuttet ut den personen. Anonymkode: 2076d...21f 1
Gjest 12flo Skrevet 9. juni 2016 #19 Skrevet 9. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har mange venner/venninner som gjør endel ting jeg ikke liker, skulle jeg kutte ut alle de hadde jeg ikke hatt venner,det er sikker endel ting jeg gjør som de ikke liker. greit at man kan sette krav til oppførsel,men ser ikke noen poeng med å kutte ut noen som er stort sett en årleit person og venn pga små ting. Kaller hun deg fitte,så viser det lite respekt ovenfor deg og jeg kan forstå da at man ikke ønsker å være sammen med den personen og jeg hadde også kuttet ut den personen. Anonymkode: 2076d...21f Så vil ikke en ålreit person strø rundt seg med slike ord heller. Og hvertfall ikke når jeg sier ifra at jeg ikke synes noe om den ordbruken. Men fortsetter ordbruken i hytt og pine etterpå, klart, da er det kroken på døren for min del.
Pipaluk Skrevet 9. juni 2016 Forfatter #20 Skrevet 9. juni 2016 Det at folk sier "liksom" og schole synes jeg er veldig irriterende men ikke ufint. Hvis man begynner med en slik språkbruk og det ikke er noen som høylytt reagerer på det, så er det jo klart at det blir vanskeligere å slutte. Jeg er i hvertfal glad min familie reagerer på det hvis jeg begynner å uttrykk meg slik. Kan jeg sette en grense for henne hvis hun vil henge med min familie, eller mine venner,som er religiøse og konservative?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå