Gå til innhold

Tights og overvektige

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

hva synes dere om overvektige som trener i tights? jeg er 10 kg overvektig, og har begynt å gå/jogge i skogen, men føler meg ukomfortabel i tights, fordi jeg føler meg så stor. Alle vil synes at jeg er et ekkelt fleskeberg. Er 176 og 85 kg, hvis det betyr noe.

Anonymkode: 405bc...5ff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herregud.

Anonymkode: a8279...171

• Liker 13
Skrevet

Tren i hva du føler deg vel i og blås i hva alle andre mener ;)

Og for å svare på spørsmålet: jeg synes det er helt greit å trene i tights uansett størrelse. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ingen problem. Om noen ikke liker det de ser, kan de et en annen vei. Om du bare er 10 kg overvektig er du ikke så svær at det er umulig å ikke se deg om man bare snur hodet litt. Så da er det helt og holdent de andres problem - ikke ditt. 

Jeg er ikke en sylfide selv, men i går løp jeg likevel ute i full offentlighet i korteshorts, med de bleikfeite lårene mine dissende omkring i full glaning for alle andre som også var ute en tur. Det var varmt, og shorts var det definitivt mest behagelige klesvalget. Så da gikk jeg for det. 

Anonymkode: 69d34...3e5

• Liker 9
Gjest Nanne70
Skrevet

Med det forholdet mellom høyde og vekt er du neppe noe fleskeberg! Tights er det beste som er å trene i, etter min mening, så om personen som bærer de er overvektig eller ikke, er helt uinteressant. Det er jo et treningsplagg! Du kan jo evt. prøve ut andre typer treningsbukser og se om du føler deg mer vel i dem, men hvis du ellers liker å trene i tights, så synes jeg du skal gjøre det uten å bekymre deg for hva andre mener.

AnonymBruker
Skrevet

Folk ser faktisk mye slankere i tights, helst svart.

Anonymkode: a2d5e...631

• Liker 9
Gjest Tom/Loki
Skrevet

Gjør som du vil, ikke bry deg om hva andre syns.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er like høy som deg, men veier 20 kilo mindre, og jeg tenker det samme om meg selv. Poenget mitt? Vi må skjerpe oss. Dette sitter i hodet. Hadde vi vært på samme studio og trent, ville du kanskje ha sammenlignet deg med meg, mens jeg ikke hadde enset deg, og heller sammenlignet meg med hun på 50 kilo (og hun synes sikkert hun ser rar ut i et eller annet plagg hun også). 

Det å føle seg bra nok er ikke noe som skjer av at noe objektivt sett endrer seg (som f.eks vektreduksjon). Du kan bli så tynn du bare vil, men hvis du ikke endrer innstilling til deg selv, vil du aldri føle seg "verdig" å gå i tights. 

Derfor: ta på deg tights, Shake that ass, rett opp ryggen og take on the world! Er "de andre" deilig, er pokker ta du det også. 

Anonymkode: 4bf52...aad

• Liker 12
Gjest Badebuksa
Skrevet

Du er ikke så stor, da... du har et forvridd syn på det tror jeg. Gå i tights så mye du vil! Men obs... pass på at den ikke er gjennomsiktig bak....... Er ekkelt når man ser trusa liksom !

Gjest Beena
Skrevet

http://theoatmeal.com/comics/gym Lenken leder til en tegnestripe av the oatmeal som handler om trådens tema. (sånn ca ihvertfall) :)

Som noen over her sier.. Det sitter mest i ditt eget hode. Noen tenker sikkert negativt, noen positivt, de aller aller fleste tenker ikke over det i det hele tatt. Jeg har vært der selv, trodde alle øyne var klistret på meg hele tiden, dømte meg. Sånn var det jo ikke. :)

Ta på deg treningsklær som du føler deg bra og komfortabel i. Og som badebuksa sier er det jo greit at tightsen ikke er gjennomsiktig, men det går for alle størrelser og fasonger syntes jeg. :tongue:

Gjest moreno
Skrevet

Samme for meg hva folk trener i, så lenge det ikke er gjennomsiktig!

Skrevet

Jeg kan gå ned fin 20 kilo og jeg trener i thights. Svart. Ikke gjennomsiktig. ;)

Føer meg temmelig bra da, faktisk! Hadde nok følt meg enda feitere om jeg hadde dratt på meg en jobbebukse og svær t-skjorte!

• Liker 3
Skrevet

Ingen bryr seg om hva du har på deg når du trener, dette er noe bare du er opptatt. Tren i tights :)

• Liker 1
Gjest Evans
Skrevet

Du jogger i skogen - hvem møter du der? Ikke mange tenker jeg. Gå i akkurat det du syns er mest behagelig i forhold til hva du skal gjøre. Ikke tenk et sekund på hvordan det måtte se ut eller hva andre måtte tenke om deg. Er det mest behagelig for deg å jogge i trenings-BH og tights så gjør du det - samme hvor mange kilo du skulle ha på kroppen. 

Du skal trene, og da trenger du klær som gjør treninga best mulig. 

Skrevet

Nå må folk snart slutte å bry seg om hva andre tenker. 

Hvis du påstår du er fleskeberg, så lurer jeg på hva jeg var.. 153 cm og over 80 kilo. I tights, for jeg skal ikke trene i telt. 

Gjest supernova_87
Skrevet

Noen ganger er de som er overvektige de verste fatshamerene. 

TS, jeg er overbevist om at du ikke mente det sånn, men når du sier sånn om deg selv, hva sier du da om andre? Og dessuten, du fortjener heller ikke å bli snakket sånn om. Du er IKKE et ekkelt fleskeberg. Tren for all del i tights. 

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

hva synes dere om overvektige som trener i tights? jeg er 10 kg overvektig, og har begynt å gå/jogge i skogen, men føler meg ukomfortabel i tights, fordi jeg føler meg så stor. Alle vil synes at jeg er et ekkelt fleskeberg. Er 176 og 85 kg, hvis det betyr noe.

Selvfølgelig kan du trene i tights!!! INGEN kommer til å synes det er rart.

Anonymkode: bc9c6...b72

AnonymBruker
Skrevet

Ts

ser ut dom det bare er å kjøre på i tights, selv om jeg kommer til å synes det er litt ubehagelig. Men det er jo veldig komfortabelt! Er ikke noe glad i rompa og lårene mine, de er så store... 😣 Men skal prøve i morgen uten å få panikk ... Takk for alle svar! 

Skrevet

Tren i treningstøy. Det er det det er til for. Ikke noe å bekymre seg for.

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, Rainstorm skrev:

Noen ganger er de som er overvektige de verste fatshamerene. 

TS, jeg er overbevist om at du ikke mente det sånn, men når du sier sånn om deg selv, hva sier du da om andre? Og dessuten, du fortjener heller ikke å bli snakket sånn om. Du er IKKE et ekkelt fleskeberg. Tren for all del i tights. 

På en eller annen merkelig måte, så går det faktisk ann at man bare synes det om seg selv og ikke andre. Jeg er der selv og jeg har vært veldig forvirret, skamfull og gudene vet hva. Hvordan kan jeg liksom si noe stygt om meg selv og om vekta mi, uten å tråkke noen andre på tærne? Ja, jeg vet det ble litt rotete forklart, beklager, Det har noe med dårlig selvbilde og glorifisering av andre, og sikkert andre ting også. Det gjelder ikke dem, bare en selv. Man undergraver seg selv rett og slett.

Ellers er jeg enig i resten av innlegget ditt :) Jeg har et sitat jeg liker å si og selv om jeg skriver stranden her så kan man egentlig bytte ut ordet "strand" med hva som helst: " når man er på stranda så er alle så opptatt av å tenke på hva andre måtte tenke om en selv at de får ikke med seg hvordan andre ser ut". 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...