AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #1 Skrevet 9. juni 2016 Denne må jeg ta anonym;) I min vennekrets er utsagnet "h*n er en sånn som alltid har med seg Pepsi Max" et meningsfullt utsagn. Eller "du ser h*n stadig med en cola". Sånne ting. Og så skjønner alle hva som menes. Alle får liksom opp det samme "eksempelet" i hodet sitt om hvilken type person det her er snakk om. Er dette noe dere andre også forholder dere til? Anonymkode: 4c7ac...83b
dillyduzit Skrevet 9. juni 2016 #2 Skrevet 9. juni 2016 Hvordan type person er det da? Jeg har alltid en cola eller annen sukkerholdig drikke på jobb, fordi jeg jobber så fysisk hardt og lite matlyst, så den 05dl colaen er hovedsakelig det jeg får i meg. Hva tenker folk om meg da? 4
Gjest Badebuksa Skrevet 9. juni 2016 #3 Skrevet 9. juni 2016 Nei? Ikke annet enn fordommer fra min ungdomstid der jeg stadig så "nerder" med langt hår (litt emo liksom) som alltid gikk rundt med Cola. Henger igjen, blir ikke kvitt det selv jeg vet det er tull. Mener du at dere misliker mennesker som alltid har med seg brus?
Gjest Tom/Loki Skrevet 9. juni 2016 #4 Skrevet 9. juni 2016 Det jeg ikke forstår er hvorfor andre mennesker skal bry seg om hva andre drikker og spiser?
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #5 Skrevet 9. juni 2016 Jeg har aldri hørt denne beskrivelsen. Jeg får ikke opp andre ideer i hodet enn at vedkommende elsker brus. Anonymkode: 196e9...602 6
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #6 Skrevet 9. juni 2016 Dette har jeg aldri hørt om, og skjønner ikke hva det skal bety? Hva slags type person er det liksom man skal få opp i hodet av dette? Annet enn en type person som liker brus? Jeg har flere kollegaer som drikker pepsi max hver dag på jobben. Javel? Og så? Det er flere som drikker kaffe hver eneste dag også? Og så? Jeg ser ikke helt hva i alle dager som er så rart og galt med å drikke brus? Anonymkode: 0b415...85e 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #7 Skrevet 9. juni 2016 Ser folk virkelig ikke problemet med å drikke sukkerholdige drinker en til flere ganger daglig? Anonymkode: 9e864...f3a 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #8 Skrevet 9. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ser folk virkelig ikke problemet med å drikke sukkerholdige drinker en til flere ganger daglig? Anonymkode: 9e864...f3a Hørt om sukkerfri brus? Pepsi max, Cola zero, sprite zero, etc.. ? Det er like mye sukker i juice, skal vi se stygt på dem som drikker det i kantinen også, da? Og hva har du med å legge deg opp i hva andre velger å drikke? Og spise? Skal du arrestere folk for å spise syltetøy på skiven i kantinen også? Anonymkode: 0b415...85e 7
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #9 Skrevet 9. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hørt om sukkerfri brus? Pepsi max, Cola zero, sprite zero, etc.. ? Det er like mye sukker i juice, skal vi se stygt på dem som drikker det i kantinen også, da? Og hva har du med å legge deg opp i hva andre velger å drikke? Og spise? Skal du arrestere folk for å spise syltetøy på skiven i kantinen også? Anonymkode: 0b415...85e er kunstig søtningsmiddel så mye bedre for helsa da? Kan ikke huske sist Cola med eller uten sukker ble rost for å være bra for kroppen etter langsiktig brus. Folkehelsen er er felles ansvar om folk liker det eller ei. Å drikke brus en gang i blant er noe helt annet enn å ha et forbruk på 1-4 brus daglig. Anonymkode: 9e864...f3a 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #10 Skrevet 9. juni 2016 Enormt avhengighetsskapende-sliter selv med å la være å drikke pepsi max hver dag.Anonymkode: 58640...eb8
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #11 Skrevet 9. juni 2016 Måte ta en pause fra å lese for å få pepsi max påfyll. 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser folk virkelig ikke problemet med å drikke sukkerholdige drinker en til flere ganger daglig? Anonymkode: 9e864...f3a Gi faen i hva du eller andre synes om mitt valg å drikke "the black death" egentlig. Det har mer å si om dere som fordømmer andre folk og hva de velger å gjøre med livet sitt - regner med at deres liv er HELT perfekt! Anonymkode: efafa...d83 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #12 Skrevet 9. juni 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: er kunstig søtningsmiddel så mye bedre for helsa da? Kan ikke huske sist Cola med eller uten sukker ble rost for å være bra for kroppen etter langsiktig brus. Folkehelsen er er felles ansvar om folk liker det eller ei. Å drikke brus en gang i blant er noe helt annet enn å ha et forbruk på 1-4 brus daglig. Anonymkode: 9e864...f3a Kunstig søtningsmiddel er ikke vist å ha negative effekter, og er et langt bedre alternativ enn sukker for de fleste. Er det helsefremmende? Nei. Er det farlig for helsen? Nei. Så hva da? Hvorfor gjør det deg noe om noen drikker noe som verken er spesielt dårlig eller spesielt bra for helsen? Hvorfor skal du legge deg opp i hva andre drikker? Skal de som drikker det daglig gå rundt med helseerklæring på seg, som bevis på at de likevel er sunne og friske, og være pålagt å vise det frem om noen spør? Hva med dem som aldri trener? Inaktivitet er et folkehelseproblem. Skal du arrestere folk som ikke trener også? Hva med å slutte å legge deg opp i hva andre gjør, og fokusere på deg selv i stedet? Er du mr posterboy for alt som er sunt og bra, kanskje? Anonymkode: 0b415...85e 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #13 Skrevet 9. juni 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: er kunstig søtningsmiddel så mye bedre for helsa da? Kan ikke huske sist Cola med eller uten sukker ble rost for å være bra for kroppen etter langsiktig brus. Folkehelsen er er felles ansvar om folk liker det eller ei. Å drikke brus en gang i blant er noe helt annet enn å ha et forbruk på 1-4 brus daglig. Anonymkode: 9e864...f3a Kunstig søtningsmiddel er ikke vist å ha negative effekter, og er et langt bedre alternativ enn sukker for de fleste. Er det helsefremmende? Nei. Er det farlig for helsen? Nei. Så hva da? Hvorfor gjør det deg noe om noen drikker noe som verken er spesielt dårlig eller spesielt bra for helsen? Hvorfor skal du legge deg opp i hva andre drikker? Skal de som drikker det daglig gå rundt med helseerklæring på seg, som bevis på at de likevel er sunne og friske, og være pålagt å vise det frem om noen spør? Hva med dem som aldri trener? Inaktivitet er et folkehelseproblem. Skal du arrestere folk som ikke trener også? Hva med å slutte å legge deg opp i hva andre gjør, og fokusere på deg selv i stedet? Er du mr posterboy for alt som er sunt og bra, kanskje? Anonymkode: 0b415...85e 6
OPIgirl Skrevet 10. juni 2016 #14 Skrevet 10. juni 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser folk virkelig ikke problemet med å drikke sukkerholdige drinker en til flere ganger daglig? Anonymkode: 9e864...f3a Du gjør ikke det nei? Da virker du til å være meget uopplyst må jeg si.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #15 Skrevet 10. juni 2016 Jeg er overrrasket over hvor mange som bruker brus både som tørstedrikk, som "vanlig væskeinntak" til både frokost og middag osv, men det får bli deres sak. Jeg registrerer at det skjer, men gidder da ikke kategorisere dem som "den typen". Hvordan mener du egentlig at denne typen mennesker ellers er? Anonymkode: 396ba...11b
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #16 Skrevet 10. juni 2016 Ikke muntlig/overhørt, men i mitt hode har jeg slike tanker og vet akkurat hva jeg mener med det... De jeg kjenner som drikker mye Pepsi max, er alle veldig tykke... Men som utsagn fra andre ville jeg stusset på hva det betydde: det kan være "tykk, bryr seg ikke om kosthold/tror hun liksom slanker seg", "Blek tynn gamer-gutt", "eller avholds"? Anonymkode: 88f12...388
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #17 Skrevet 10. juni 2016 Den 2016-06-09 at 11.33, AnonymBruker skrev: Enormt avhengighetsskapende-sliter selv med å la være å drikke pepsi max hver dag. Anonymkode: 58640...eb8 Hart du noen tenner igen etter sukker/søtningsmiddel som finns i brusen? Jeg lover deg at en dag går du med gebiss. Anonymkode: 2155b...dfb 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #18 Skrevet 10. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hart du noen tenner igen etter sukker/søtningsmiddel som finns i brusen? Jeg lover deg at en dag går du med gebiss. Anonymkode: 2155b...dfb Herregud. Jeg drikker brus ganske ofte (med sukker, hater smaken av kunstig søtning), og tennene mine er det i hvert fall ikke noe galt i. Har aldri hatt hull i tennene, og tannlegen skryter av dem hver gang jeg er der. Kjenner forøvrig ingen med gebiss som ikke har det pga tannsykdommer heller, men jeg kjenner mange som drikker brus. Anonymkode: e634c...e75
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #19 Skrevet 10. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hart du noen tenner igen etter sukker/søtningsmiddel som finns i brusen? Jeg lover deg at en dag går du med gebiss. Anonymkode: 2155b...dfb Det er ikke sukker i pepsi max, og søtningsmiddelet har ikke noe å si for tennene. Det er syren i brusen som er hovedproblemet med pepsi max. Men det er ikke noe som oppstår over natten, og om man er flink til å passe på tennene ellers går det helt fint. Tannlegen sier nok ifra om det oppstår syreskader. Jeg har slekt og venner som bruker pepsi max som tørstedrikk, og foreløpig er det ingen av dem som har syreskader. Eneste jeg kjenner med det er min ekstremt overvektige tante, men hun drikker aldri brus. Hun har fått syreskader av sure oppstøt, som bivirkning av overvekt. Anonymkode: 0b415...85e 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #20 Skrevet 10. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke sukker i pepsi max, og søtningsmiddelet har ikke noe å si for tennene. Det er syren i brusen som er hovedproblemet med pepsi max. Men det er ikke noe som oppstår over natten, og om man er flink til å passe på tennene ellers går det helt fint. Tannlegen sier nok ifra om det oppstår syreskader. Jeg har slekt og venner som bruker pepsi max som tørstedrikk, og foreløpig er det ingen av dem som har syreskader. Eneste jeg kjenner med det er min ekstremt overvektige tante, men hun drikker aldri brus. Hun har fått syreskader av sure oppstøt, som bivirkning av overvekt. Anonymkode: 0b415...85e Neste gang du er hos tannlegen spør hva han/hun synes om daglig inntak av pepsi max Aldri selv hørt om tannleger eller leger generelt som anbefaler brust som tørstedrikke Anonymkode: 9e864...f3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå