AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #1 Skrevet 9. juni 2016 Jeg er ikke så dreven på å fly. Men i sommer skal vi langt av sted, og må bytte fly en gang. Hvordan er det da med inn-sjekk? Vi drar fra Gardermoen, og skal bytte fly i London. Vi sjekker inn på Gardermoen med første fly, men hvordan gjør vi det med fly nummer to, for vi sjekker vei ikke inn begge samtidig ? Jeg skulle gjerne også bestilt seter til fly nr.2, men dette kan kun gjøres ved inn-sjekking.. Virker sikkert veldig dum her.. men er litt nervøs bare.. Anonymkode: 11d4d...c2e
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #2 Skrevet 9. juni 2016 Når jeg har flydd med bytte har jeg sjekket inn på begge flyene samtidig på første flyplassen. Når man bytter fly går man derfor bare ut av flyet og så går man på den der for å fly videre og ikke ut i ankomsthallen. Bagasjen ordner seg da selv. Anonymkode: 6f70b...a03
Christiane_W Skrevet 9. juni 2016 #3 Skrevet 9. juni 2016 Det er ikke noe fasitsvar her, det avhenger av hva slags billetter du har. Har du kjøpt hele reisen under ett? Eller har du kjøpt billettene hver for seg? Har du f.eks. kjøpt billetter med RyanAir eller Norwegian fra Norge til London og et annet flyselskap videre fra London må du hente ut bagasjen din i London og sjekke inn på nytt der. Er det eventuelt mulig å sjekke inn på nett for flight nummer to? Da kan du jo bare hente kofferten og levere den i bag-drop (mulig du må printe tag på en innsjekkingsautomat). Du må jo fortsatt gjennom security på nytt, men sparer i alle fall tid på innsjekkingen. Har du derimot kjøpt hele reisen fra A til B samlet er det sannsynligvis ikke noe problem å sjekke inn for hele reisen på avreiseflyplassen, da får du boardingkort for begge flightene, samt at bagasjen blir automatisk overført til flight nummer to, så du behøver bare å komme deg fra gate til gate. Vær obs på at det kan hende at du må gjennom en ny sikkerhetskontroll selv om du ikke går ut i ankomsthallen, det har jeg opplevd ved flybytte både i Dubai og i Frankfurt, selv om jeg hadde sjekket inn hele veien.
Gjest Linaria Skrevet 9. juni 2016 #4 Skrevet 9. juni 2016 Avhenger av flybillettene. Skal selv på en slik komplisert tur i sommer. Bestilte først billett fra Madrid til Santiago med ett flyselskap, så fra Oslo til Madrid, med mellomlanding i London med Norwegian. Jeg regner med å sjekke inn til begge de første flyene i Gardermoen, dra ut av flyplassen i Madrid og plukke opp bagasjen, også sjekke inn både meg selv og bagasje på nytt til siste flytur. Er det forskjellige flyselskap, kan det være du må sjekke inn med begge, men du får vite på Gardermoen hvor bagasjen din sendes, og hvor den skal plukkes opp. Greit å ha god tid om man må hente bagasje og sjekke inn flere ganger.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #5 Skrevet 9. juni 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke så dreven på å fly. Men i sommer skal vi langt av sted, og må bytte fly en gang. Hvordan er det da med inn-sjekk? Vi drar fra Gardermoen, og skal bytte fly i London. Vi sjekker inn på Gardermoen med første fly, men hvordan gjør vi det med fly nummer to, for vi sjekker vei ikke inn begge samtidig ? Jeg skulle gjerne også bestilt seter til fly nr.2, men dette kan kun gjøres ved inn-sjekking.. Virker sikkert veldig dum her.. men er litt nervøs bare.. Anonymkode: 11d4d...c2e Det avhenger nok av billettene. Når jeg har vært i tvil, har jeg spurt ved første innsjekk. Har alltid fått riktig svar. Anonymkode: 28ed8...ab6
Kjetil E Skrevet 9. juni 2016 #6 Skrevet 9. juni 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke så dreven på å fly. Men i sommer skal vi langt av sted, og må bytte fly en gang. Hvordan er det da med inn-sjekk? Vi drar fra Gardermoen, og skal bytte fly i London. Vi sjekker inn på Gardermoen med første fly, men hvordan gjør vi det med fly nummer to, for vi sjekker vei ikke inn begge samtidig ? Jeg skulle gjerne også bestilt seter til fly nr.2, men dette kan kun gjøres ved inn-sjekking.. Virker sikkert veldig dum her.. men er litt nervøs bare.. Anonymkode: 11d4d...c2e Hvem flyr du med fra Oslo, hvem flyr du med fra London? Har du bestilt gjennomgående billett? Selv om du flyr med samme selskap så må du uansett gjennom ny sikkerhetskontroll. Er det Heathrow du skal mellomlande på kan det hende du må bytte terminal hvis det ikke er samme selskap du flyr med, spørs hvilke selskaper du i såfall flyr med. Så litt enklere hvis du gir litt info om hvem du skal fly med / via hvilken flyplass og om du har kjøpt det som en billett. Eller som 2 sepperate.
Christiane_W Skrevet 9. juni 2016 #7 Skrevet 9. juni 2016 1 time siden, Linaria skrev: Er det forskjellige flyselskap, kan det være du må sjekke inn med begge, men du får vite på Gardermoen hvor bagasjen din sendes, og hvor den skal plukkes opp. Greit å ha god tid om man må hente bagasje og sjekke inn flere ganger. Om du har kjøpt to separate billetter med to forskjellige flyselskap må du nok sjekke inn på begge flightene hver for seg, altså at du sjekker inn på flight 1 på avreiseflyplassen, henter bagasjen der du skal bytte fly og sjekker inn på flight 2 der. I fjor kjøpte jeg gjennomgående flybillett til Johannesburg på SAS.no. Da reiste jeg med Lufthansa fra Gardermoen til Frankfurt og med South African Airways videre fra Frankfurt til Johannesburg. Jeg sjekket inn bagasjen hele veien på Gardermoen og i Frankfurt var det bare å finne gaten til flyet til Johannesburg. Bagasjen ble automatisk sendt til flyet videre. SAS, LH og SAA alle med i Star Alliance, så de samarbeider.
Gjest Linaria Skrevet 9. juni 2016 #8 Skrevet 9. juni 2016 18 minutter siden, Christiane_W skrev: Om du har kjøpt to separate billetter med to forskjellige flyselskap må du nok sjekke inn på begge flightene hver for seg, altså at du sjekker inn på flight 1 på avreiseflyplassen, henter bagasjen der du skal bytte fly og sjekker inn på flight 2 der. I fjor kjøpte jeg gjennomgående flybillett til Johannesburg på SAS.no. Da reiste jeg med Lufthansa fra Gardermoen til Frankfurt og med South African Airways videre fra Frankfurt til Johannesburg. Jeg sjekket inn bagasjen hele veien på Gardermoen og i Frankfurt var det bare å finne gaten til flyet til Johannesburg. Bagasjen ble automatisk sendt til flyet videre. SAS, LH og SAA alle med i Star Alliance, så de samarbeider. Ok, kan tenke meg at de samarbeider, ja. Jeg vet at min blir sendt hele veien til Madrid, hvor jeg må plukke den opp og sjekke inn på nytt til Santiago. Har ti timer på flyplassen, så har alt i orden der
Faith- Skrevet 10. juni 2016 #9 Skrevet 10. juni 2016 Om du er usikker, så beregn litt ekstra tid på første flyplass og benytt en innsjekk som er bemannet. Tar lengre tid, men da får du forhørt deg med en som sikkert kan gi deg riktig svar på om du må hente bagasjen eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå