Gjest Badebuksa Skrevet 9. juni 2016 #1 Skrevet 9. juni 2016 (endret) Jeg hater boksing, to mennesker som slår løs på hverandre der målet med hele greia er å skade den andre. Det er nok av eksempler på alvorlige skader som har skjedd i boksekamper, folk som har fått øyet slått ut av skallen, knust hjernen, fått hjerneblødning, fått Parkinson og andre hjerneskader. Uansett om det er to stykker som frivillig er med på det, så er jeg imot det. Det er umoralsk. Jeg kjenner en som liker boksing, som er for boksing, og vi hadde en diskusjon på det. Det burde vært forbud i alle land synes jeg! Er du for eller imot og hvorfor? Endret 9. juni 2016 av Badebuksa forbedring av innlegg
Gjest Tom/Loki Skrevet 9. juni 2016 #2 Skrevet 9. juni 2016 Liker ikke heller boksing, hva er vitsen med en sport der man slår hverandre helseløs?
Gjest Badebuksa Skrevet 9. juni 2016 #3 Skrevet 9. juni 2016 Et øyeblikk siden, Tom/Loki skrev: Liker ikke heller boksing, hva er vitsen med en sport der man slår hverandre helseløs? Nettopp... og så skal folk se på at folk slår hverandre helseløse.
Gothminister Skrevet 9. juni 2016 #4 Skrevet 9. juni 2016 1 time siden, Badebuksa skrev: Jeg hater boksing, to mennesker som slår løs på hverandre der målet med hele greia er å skade den andre. Det er nok av eksempler på alvorlige skader som har skjedd i boksekamper, folk som har fått øyet slått ut av skallen, knust hjernen, fått hjerneblødning, fått Parkinson og andre hjerneskader. Uansett om det er to stykker som frivillig er med på det, så er jeg imot det. Det er umoralsk. Jeg kjenner en som liker boksing, som er for boksing, og vi hadde en diskusjon på det. Det burde vært forbud i alle land synes jeg! Er du for eller imot og hvorfor? Du må jo gjerne være i mot boksing. Men ikke plag andre med det. Ingen tvinger deg til å bokse, eller å se på. Men hva andre vil gjøre å se på. Har du strengt talt ikke noe med. Det er mye man ikke liker. Jeg misliker sterkt alle former for religiøsitet. Burde jeg da forlange at alle kutta dette tøvet ut? 6
Gjest Badebuksa Skrevet 9. juni 2016 #5 Skrevet 9. juni 2016 Et øyeblikk siden, Gothminister skrev: Du må jo gjerne være i mot boksing. Men ikke plag andre med det. Ingen tvinger deg til å bokse, eller å se på. Men hva andre vil gjøre å se på. Har du strengt talt ikke noe med. Det er mye man ikke liker. Jeg misliker sterkt alle former for religiøsitet. Burde jeg da forlange at alle kutta dette tøvet ut? Hvis du er imot religioner der målet med religionen er å denge løs på andre fysisk, så ja. Jeg fordømmer all vold, som ikke er selvforsvar (f.eks i krig, eller hvis det kommer en innbruddstyv inn)
Gothminister Skrevet 9. juni 2016 #6 Skrevet 9. juni 2016 Et øyeblikk siden, Badebuksa skrev: Hvis du er imot religioner der målet med religionen er å denge løs på andre fysisk, så ja. Jeg fordømmer all vold, som ikke er selvforsvar (f.eks i krig, eller hvis det kommer en innbruddstyv inn) Uansett, folk er i mot noe. Men hva jeg er i mot, skal ikke få ødelegge for at du er for. Boksing er en flott sport for dem som liker det. Religion er sikkert flott for dem som liker det. Mennesker skal være frie til å gjøre akkurat hva dem selv ønsker. Uten at moralister og annet pakk skal sette kjepper i hjulene for dem. 3
Gjest Badebuksa Skrevet 9. juni 2016 #7 Skrevet 9. juni 2016 Et øyeblikk siden, Gothminister skrev: Uansett, folk er i mot noe. Men hva jeg er i mot, skal ikke få ødelegge for at du er for. Boksing er en flott sport for dem som liker det. Religion er sikkert flott for dem som liker det. Mennesker skal være frie til å gjøre akkurat hva dem selv ønsker. Uten at moralister og annet pakk skal sette kjepper i hjulene for dem. Hva er flott med boksing, hva er flott med at folk skader hverandre? Hva er vakkert med det, mener du? Pakk kan du være sjæl, emo
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 9. juni 2016 #8 Skrevet 9. juni 2016 Bryr meg ikke om boksing. Greier ikke å se poenget i det. Men folk får gjøre som de vil. Så lenge de bare skader hverandre så.
Gothminister Skrevet 9. juni 2016 #9 Skrevet 9. juni 2016 Et øyeblikk siden, Badebuksa skrev: Hva er flott med boksing, hva er flott med at folk skader hverandre? Hva er vakkert med det, mener du? Pakk kan du være sjæl, emo Nå skrev vel jeg aldri at du er pakk, så takk for det. Du kan tydeligvis ingen ting om boksing. Så sett deg inn i saker du hevder du er i mot, før du piper. 5
studerende Skrevet 9. juni 2016 #10 Skrevet 9. juni 2016 Jeg liker boksing, både som tilskuer og utøver. Jeg liker egentlig kickboksing og thaiboksing bedre enn ren boksing, da jeg føler det er litt vel mye fokus på å denge folk i hodet i vanlig boksing. Jeg har drevet med det selv en periode og er klar over risikoen som er forbundet med det. Ikke kan jeg forstå hvorfor folk som ikke er involverte på noen måte skal legge seg borti hva jeg driver med på fritiden. 1
Gjest Badebuksa Skrevet 9. juni 2016 #11 Skrevet 9. juni 2016 1 minutt siden, Gothminister skrev: Nå skrev vel jeg aldri at du er pakk, så takk for det. Du kan tydeligvis ingen ting om boksing. Så sett deg inn i saker du hevder du er i mot, før du piper. Jeg kan mye om boksing, faktisk, jeg bor med en som liker boksing og kjenner flere andre som liker det så har hørt alt om boksing. Bare såru veit'e. Jeg er moralist, ergo ifølge deg er jeg pakk og jeg tok meg nær av det.
Gjest Badebuksa Skrevet 9. juni 2016 #12 Skrevet 9. juni 2016 3 minutter siden, Balian de Ibelin skrev: Bryr meg ikke om boksing. Greier ikke å se poenget i det. Men folk får gjøre som de vil. Så lenge de bare skader hverandre så. Poenget er å denge løs på hverandre. Veldig machogreie, litt som fotballsupportere som drar på kamp bare for å denge andre fotballsupportere. Syke greier.
Gjest Badebuksa Skrevet 9. juni 2016 #13 Skrevet 9. juni 2016 2 minutter siden, studerende skrev: Jeg liker boksing, både som tilskuer og utøver. Jeg liker egentlig kickboksing og thaiboksing bedre enn ren boksing, da jeg føler det er litt vel mye fokus på å denge folk i hodet i vanlig boksing. Jeg har drevet med det selv en periode og er klar over risikoen som er forbundet med det. Ikke kan jeg forstå hvorfor folk som ikke er involverte på noen måte skal legge seg borti hva jeg driver med på fritiden. Jeg snakker om vanlig boksing, men uansett så handler det jo bare om å denge. DENG DENG, knockout etc. Hadde det vært uskyldig moro så kunne folk bare kjørt på med det, men det er folk som blir alvorlig skadet. Det er ikke lov å slåss slik på åpen gate, og så skal man liksom godta boksing? 1
Gothminister Skrevet 9. juni 2016 #14 Skrevet 9. juni 2016 6 minutter siden, Badebuksa skrev: Jeg kan mye om boksing, faktisk, jeg bor med en som liker boksing og kjenner flere andre som liker det så har hørt alt om boksing. Bare såru veit'e. Jeg er moralist, ergo ifølge deg er jeg pakk og jeg tok meg nær av det. Som sagt, boksing kan du ingen ting om. Det handler ikke om å denge løs på hverandre. At du beskriver deg som moralist, er jo ditt problem, ikke mitt. 1
studerende Skrevet 9. juni 2016 #15 Skrevet 9. juni 2016 1 minutt siden, Badebuksa skrev: Jeg snakker om vanlig boksing, men uansett så handler det jo bare om å denge. DENG DENG, knockout etc. Hadde det vært uskyldig moro så kunne folk bare kjørt på med det, men det er folk som blir alvorlig skadet. Det er ikke lov å slåss slik på åpen gate, og så skal man liksom godta boksing? Er ikke lov til å spille fotball på E6 heller. Dersom man spiller tennis på torget blir man også litt uglesett om man ikke har skaffet seg tillatelse til det. Fotball, ishockey, sprangridning, ballett og cheerleading er sporter med masse skader, men dette sender man villig ungdommen til. I tungvektsboksing er det dessverre en del dengefokus, ja. Litt av 'problemet' der er at det er ganske vanskelig å felle såpass store karer med rene kroppsslag, men det er faktisk også ganske mye strategi involvert. Mye handler om å finte ut motstanderen og å få den andre til å bruke opp energilagrene sine. 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #16 Skrevet 9. juni 2016 23 minutter siden, Gothminister skrev: Du må jo gjerne være i mot boksing. Men ikke plag andre med det. Ingen tvinger deg til å bokse, eller å se på. Men hva andre vil gjøre å se på. Har du strengt talt ikke noe med. Det er mye man ikke liker. Jeg misliker sterkt alle former for religiøsitet. Burde jeg da forlange at alle kutta dette tøvet ut? Er spørsmål ut ifra egen nysgjerrighet: Hadde du hatt samme holdning, dersom det var en (fortsatt frivillig) kampsport, der målet var å ta livet av hverandre? Eller om dette var tillatt? Ref holdningen "ikke plag andre med det, folk må få gjøre som dem vil, så lenge det ikke går ut over en selv". Anonymkode: 5939d...466 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #17 Skrevet 9. juni 2016 Boksing har et helt annet formål enn hockey og annen sport med høy skadefrekvens. Det kan ikke sammenlignes. All den tid det er felleskapet som må plukke opp regningen når utøverne trenger helsehjelp etter skadene de pådrar seg, er ikke motargumentet "det angår ikke deg" gyldig. Det angår meg. Det angår alle. Boksing er voldsforherligende og skadelig. Det virker som levninger fra gladiatortidens underholdning. Anonymkode: ae990...986 1
Gjest Runforit Skrevet 9. juni 2016 #18 Skrevet 9. juni 2016 Har sett ekstreme skader i feks amerikansk fotball....er du imot det og? Og hockey? Er også en del bein som ryker i fotball.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #19 Skrevet 9. juni 2016 1 minutt siden, Runforit skrev: Har sett ekstreme skader i feks amerikansk fotball....er du imot det og? Og hockey? Er også en del bein som ryker i fotball. Men der er jo ikke MÅLET å skade motstanderen, slik det er i boksing - der slår man med hensikt mot hodet for å sette vedkommende ut av spill (Evt knockout). Det er ikke sammenlignbart. Anonymkode: ae990...986 2
Gjest Runforit Skrevet 9. juni 2016 #20 Skrevet 9. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men der er jo ikke MÅLET å skade motstanderen, slik det er i boksing - der slår man med hensikt mot hodet for å sette vedkommende ut av spill (Evt knockout). Det er ikke sammenlignbart. Anonymkode: ae990...986 Ehhh....har du sett amerikansk fotball og hockey? Man kan si mye om målet med sporten, men det er iallefall ikke å være god og snill mot motstanderne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå