Gå til innhold

"Hvis to personer pakker sammen, er tillatt bagasjevekt maks 30 kg"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg kan vel pakke ungenes ting på kryss og tvers? Babyen kan kun ha med seg 10 kg, så uten problemer kan jeg vel ta noen av hennes ting i storesøsters bag? De kan vel umulig finne ut av det/bry seg om det....?

Anonymkode: 60387...3d1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg antar de her mener at hvis man er to personer og har kun én koffert, kan den max veie 30 kg (og at max vekt for én koffert til vanlig er mindre enn 30 kg, altså at man enten kan være to personer og 2 stk bagasje som veier mindre enn 30 kg hver, eller to personer med én koffert på max 30 kg). Det er ingen som har noe med/sjekker hvem sine ting som ligger i hvilken koffert. 

Anonymkode: 3502d...862

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg antar de her mener at hvis man er to personer og har kun én koffert, kan den max veie 30 kg (og at max vekt for én koffert til vanlig er mindre enn 30 kg, altså at man enten kan være to personer og 2 stk bagasje som veier mindre enn 30 kg hver, eller to personer med én koffert på max 30 kg). Det er ingen som har noe med/sjekker hvem sine ting som ligger i hvilken koffert. 

Ja, jeg skjønte at jeg var litt blond ;) Stresser litt med pakking. 

Da pakker jeg på kryss og tvers. Synes forøvrig det er dårlig at en baby (som ofte kan trenge mye utstyr!!) kun kan ha med seg 10 kg. De kiloene går fort.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da pakker jeg på kryss og tvers. Synes forøvrig det er dårlig at en baby (som ofte kan trenge mye utstyr!!) kun kan ha med seg 10 kg. De kiloene går fort.

Du får betale for mer da.

Anonymkode: 2d7ca...dd8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du får betale for mer da.

Anonymkode: 2d7ca...dd8

Nei.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å kjøpe en ekstra baggasje på rundt 20/25 kg (avhengig av flyselskapet) koster jo bare litt over hundrelappen. 

Anonymkode: 3aa67...689

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å kjøpe en ekstra baggasje på rundt 20/25 kg (avhengig av flyselskapet) koster jo bare litt over hundrelappen. 

Anonymkode: 3aa67...689

Vi er 4 stk som reiser og vi skal ha med oss 70 kg bagasje. Jeg bytter bare om på ting så får jeg sikkert plass. 

Pakke smart så går alt. Jeg bruker allerede tuuuuusenvis av kroner på denne turen, trenger sikkert den hundrelappen til havregrøt når jeg kommer hjem :laugh:

Skrevet

Skal dere være lenge borte?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiste bort i 1 mnd, med en tenåring og skolebarn. Vi hadde med oss 1 koffert på 20 kg. Lønner seg å pakke smart.

Anonymkode: 1ae52...1cd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Everios skrev:

Skal dere være lenge borte?

Nei. En uke

AnonymBruker
Skrevet

Flyselskapene tillater ikke mer enn 5 truser, 5 gensere etc pr. person....

De sjekker alle koffertene og undersøker at feks ikke kvinner har en herreskjorte eller babytøy i bagasjen sin.

Jeg kjenner en som hadde det. Hun er død nå.

Anonymkode: c96f9...bee

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. En uke

4 stk og 70 (!!) kilo baggasje for en uke?? må dere ha 2 skift per dag eller?

Anonymkode: 5e034...a71

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk bare 17,5 kg pr person, noe som ikke er så mye. Vanligvis er jo maxvekt 23 kg pr person. Man skal gjerne ha med seg flere par sko (treningssko om man vil være litt aktiv, kanskje fjellsko, pensko om man skal ut), helgradere for ulike typer vær, etc. Kanskje man har med laptop, bøker, whatnot. Barn skal gjerne ha med seg noen leker. Det kommer fort opp i 70 kg, da. 

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flyselskapene tillater ikke mer enn 5 truser, 5 gensere etc pr. person....

De sjekker alle koffertene og undersøker at feks ikke kvinner har en herreskjorte eller babytøy i bagasjen sin.

Jeg kjenner en som hadde det. Hun er død nå.

Dette hjalp meg veldig.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær obs på at jeg ikke pakker kofferten full, jeg skal da ha med meg suvenirer hjem også. 

Ja, vi må det for tenk, det er to barn under 4 år og det hender at unger driter på seg. Dessuten har jeg fobi mot svette klær, hvis jeg dusjer så vil jeg jo ikke ta på meg det samme jeg hadde på før jeg dusja (og derfor må jeg ha flere skift enn akkurat til en uke)

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk bare 17,5 kg pr person, noe som ikke er så mye. Vanligvis er jo maxvekt 23 kg pr person. Man skal gjerne ha med seg flere par sko (treningssko om man vil være litt aktiv, kanskje fjellsko, pensko om man skal ut), helgradere for ulike typer vær, etc. Kanskje man har med laptop, bøker, whatnot. Barn skal gjerne ha med seg noen leker. Det kommer fort opp i 70 kg, da. 

Ja, ting veier ganske mye. Vi skal også ha med babymat som veier 2-3 kilo bare det. Og en diger termos. Og lekene ja, og solkrem og alt...

Tillat vekt er jo 20 kg inkludert håndbagasje (som er på 5 kg maks) så i realiteten pakker jeg jo kanskje 10 kg i trillekofferten. 

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Vær obs på at jeg ikke pakker kofferten full, jeg skal da ha med meg suvenirer hjem også. 

Ja, vi må det for tenk, det er to barn under 4 år og det hender at unger driter på seg. Dessuten har jeg fobi mot svette klær, hvis jeg dusjer så vil jeg jo ikke ta på meg det samme jeg hadde på før jeg dusja (og derfor må jeg ha flere skift enn akkurat til en uke)

Hørt om Biotex?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hørt om Biotex?

Biotex? Hva faen skal jeg med det, mener du? 

Kan fint vaske tøy med bæsj på med omo. Det er ikke poenget, og denne tråden handler ikke om mine evner til å vaske vekk møkk. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hørt om Biotex?

Hørt om å ville kose seg på ferie og ikke bruke tid på å vaske klær for hånd..? Om man har plass til ekstra klær i kofferten, foretrekker jeg helt klart å pakke med meg nok klær til at jeg slipper å bruke dyrebar ferietid på å vaske klær.. 

AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke ekstra vekt på baggasje  når du bruke 1 komfort istedenfor 2.  Maks x kg PER bag.  har reist mye. Om du går over dette kommer det til å svi. 

Anonymkode: 0e3c8...59d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...