AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #1 Skrevet 9. juni 2016 Hei dere! Jeg skal selge leiligheten som ligger på brygga i en herlig sommerby. Finn annonsen ble lagt ut i går og fått mange klikk og jeg har allerede holdt en privatvisning. Fellesvisning med megler er neste uke. Dere som har solgt de siste månedene, hvor mye sammenheng hadde responsen på annonsen samt privatvisninger i forhold til fellesvisningen og budrunden etter? Hadde dere massiv respons men laber budrunde eller omvendt? Dette er en stor leilighet med 3 soverom, delvis nyoppusset, veldig flott. Prisantydningen er helt gjennomsnittelig ift andre liknende boliger i området, altså helt overkommelig. De som var på visning var fra seg av begeistring og skulle legge inn et bud. Dette trenger jo såklart ikke være spikret i stein, det er jeg klar over 😊 Alle rundt meg mener denne leiligheten kommer til å selge som hakka møkk og jeg er såklart kjempe kritisk 😂 Er veldig spent og gleder meg masse til bud-dagen men er også litt redd for at det ikke skal dukke opp noen på visningen. Dum tanke kanskje men man vet jo aldri! Hva er dere erfaringer? Gleder meg til å lese 😄 Anonymkode: bf547...1b2
MiniMjau Skrevet 9. juni 2016 #2 Skrevet 9. juni 2016 Hadde 5000 visninger av annonsen i forkant, og på to visninger en helg kom det 15 potensielle kjøpere. 11 på liste. 4 i budrunde. Var en del henvendelser til megler i forkant, men ikke privatvisninger.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #3 Skrevet 9. juni 2016 Vi hadde over 7000 visninger. Dette var et hus laaaangt ute på landet. 3 privatvisninger og ingen bud. Det ble solgt uken etter til en bekjent. Anonymkode: b4715...a28
Allure Skrevet 9. juni 2016 #4 Skrevet 9. juni 2016 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde over 7000 visninger. Dette var et hus laaaangt ute på landet. 3 privatvisninger og ingen bud. Det ble solgt uken etter til en bekjent. Anonymkode: b4715...a28 Ingen fellesvisning? Dere solgte privat? Endret 9. juni 2016 av Allure
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #5 Skrevet 9. juni 2016 Tusen takk for svar til nå! Spennende å lese! Anonymkode: bf547...1b2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #6 Skrevet 9. juni 2016 Når vi solgte leilighet i Oslo i fjor så hadde vi bare noen få besøkende etter flere ekstra runder. Laber interesse og generelt mistillit pga. småting som alle saueflokker ser etter i første omgang. Det var egentlig en trist opplevelse, men.. Boligen ble solgt etter noen dager over takst og kuppet på forhåndsmelding til OBOS: Anonymkode: c4200...c13
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #7 Skrevet 9. juni 2016 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når vi solgte leilighet i Oslo i fjor så hadde vi bare noen få besøkende etter flere ekstra runder. Laber interesse og generelt mistillit pga. småting som alle saueflokker ser etter i første omgang. Det var egentlig en trist opplevelse, men.. Boligen ble solgt etter noen dager over takst og kuppet på forhåndsmelding til OBOS: Anonymkode: c4200...c13 Takk for svar! Jeg er veldig interessert i å vite mer ang disse småtingene de hang seg opp i. Kan du utdype litt? Det hadde vært interessant å vite nå før fellesvisning. Anonymkode: bf547...1b2 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #8 Skrevet 9. juni 2016 Liten erfaring fra boligkikker: Vi ber ofte om prospekt på leiligheter som ser interessante ut, men så kan det være ting i prospektet/taksten som gjør at vi tviler. Endel småting vi gjerne vurderer som negativt (ser på leiligheter, ikke hus): - mangler loftsbod (vi har behov for lagring av sesongklær, og kjellerboder er ofte for fuktige) - beboerne må selv ta trappevask - høye fellesutgifter - dårlig økonomi i sameiet/borettslaget, eventuelt store potensielle vedlikeholdsarbeider på vei - behov for oppussing som er synlig i takst, men ikke nødvendigvis ved overflateobservasjon (vår erfaring er at mange ikke leser taksten, og byr uten å ta hensyn til slike "akutte" oppussingsbehov) - mange utleieleiligheter i bygget Anonymkode: 7303e...a00
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #9 Skrevet 9. juni 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Liten erfaring fra boligkikker: Vi ber ofte om prospekt på leiligheter som ser interessante ut, men så kan det være ting i prospektet/taksten som gjør at vi tviler. Endel småting vi gjerne vurderer som negativt (ser på leiligheter, ikke hus): - mangler loftsbod (vi har behov for lagring av sesongklær, og kjellerboder er ofte for fuktige) - beboerne må selv ta trappevask - høye fellesutgifter - dårlig økonomi i sameiet/borettslaget, eventuelt store potensielle vedlikeholdsarbeider på vei - behov for oppussing som er synlig i takst, men ikke nødvendigvis ved overflateobservasjon (vår erfaring er at mange ikke leser taksten, og byr uten å ta hensyn til slike "akutte" oppussingsbehov) - mange utleieleiligheter i bygget Anonymkode: 7303e...a00 Tusen takk for et informativt innlegg! Leiligheten har faktisk ingen av disse manglende. I tillegg har den heis :-) Anonymkode: bf547...1b2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #10 Skrevet 9. juni 2016 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Jeg er veldig interessert i å vite mer ang disse småtingene de hang seg opp i. Kan du utdype litt? Det hadde vært interessant å vite nå før fellesvisning. Anonymkode: bf547...1b2 OBOS leiligheten vi solgte holdt grei standard (innvendig og utvendig var den ganske bra). Men folk likte ikke solforholdene og toppetasje uten heis. Merkelig nok så tenker jeg at det kan bli for mye sol også. Og toppetasjer har gjerne mindre nabostøy siden ingen bor over deg. Anonymkode: c4200...c13
bopera Skrevet 9. juni 2016 #11 Skrevet 9. juni 2016 Vi har pga. jobb flyttet mye, og våre erfaringer ved salg har vært at interessen frem mot selve budrunden, sjelden sier noe om hvordan selve runden går. Besøkene på finn.no kan man ikke se på, da det finnes veldig mange som bare sitter og "drømmer" på Finn. En gang vi solgte hadde vi kun 1400 visninger av annonsen, og trodde vi ikke kom til å få mange interesserte, men det kom flere hundre på selve fellesvisningen. Vi solgte for 300000,- over prisantydning. Budrunden var helt vanvittig!! Men da jeg solgte leiligheten min i Oslo, var det mange tusen visninger av annonsen, men budrunden hadde kun to interesserte, og leiligheten gikk for 10000,- over prisantydning, noe som var første og eneste bud. Det er så mange faktorer som spiller inn for en suksessfull budrunde, til og med været kan være med på å påvirke salget av boligen din. Når jeg ser etter bolig selv, så er det noen ting som er viktig for meg. Jeg unngår høye fellesutgifter, og boliger uten boder og generelt dårlig lagringsplass. Når det står at bad er pusset opp, eller det er gjort elektrisk arbeid i boligen, så spør jeg alltid om bevis på at det er utført av fagfolk. Jeg mister ofte lysten på visningen, når det er utført dårlig overflateoppussing i siste liten. Selvgjort er ikke alltid velgjort. Det innebærer da at jeg må putte inn oppussing i budsjettet, og ikke kan flytte inn i noe som tåler å vente litt med oppussingen. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #12 Skrevet 9. juni 2016 17 minutter siden, bopera skrev: Vi har pga. jobb flyttet mye, og våre erfaringer ved salg har vært at interessen frem mot selve budrunden, sjelden sier noe om hvordan selve runden går. Besøkene på finn.no kan man ikke se på, da det finnes veldig mange som bare sitter og "drømmer" på Finn. En gang vi solgte hadde vi kun 1400 visninger av annonsen, og trodde vi ikke kom til å få mange interesserte, men det kom flere hundre på selve fellesvisningen. Vi solgte for 300000,- over prisantydning. Budrunden var helt vanvittig!! Men da jeg solgte leiligheten min i Oslo, var det mange tusen visninger av annonsen, men budrunden hadde kun to interesserte, og leiligheten gikk for 10000,- over prisantydning, noe som var første og eneste bud. Det er så mange faktorer som spiller inn for en suksessfull budrunde, til og med været kan være med på å påvirke salget av boligen din. Når jeg ser etter bolig selv, så er det noen ting som er viktig for meg. Jeg unngår høye fellesutgifter, og boliger uten boder og generelt dårlig lagringsplass. Når det står at bad er pusset opp, eller det er gjort elektrisk arbeid i boligen, så spør jeg alltid om bevis på at det er utført av fagfolk. Jeg mister ofte lysten på visningen, når det er utført dårlig overflateoppussing i siste liten. Selvgjort er ikke alltid velgjort. Det innebærer da at jeg må putte inn oppussing i budsjettet, og ikke kan flytte inn i noe som tåler å vente litt med oppussingen. Lykke til! Veldig bra at du legger litt vekt på at høy respons på finn ikke nødvendigvis resulterer i mange bud :-) Leiligheten har ingen av disse manglende du har nevnt over her så jeg er optimistisk men samtidig kan jeg ikke ha for høye forventninger heller. Det gjenstår å se! Andre som vil fortelle om hva de ser etter på visning som er viktig evt en dealbreaker? TS Anonymkode: bf547...1b2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #13 Skrevet 9. juni 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Andre som vil fortelle om hva de ser etter på visning som er viktig evt en dealbreaker? Anonymkode: bf547...1b2 Høy prisantydning kan skremme bort mange. Anonymkode: c4200...c13
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #14 Skrevet 9. juni 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Høy prisantydning kan skremme bort mange. Anonymkode: c4200...c13 Takk for tips Dette tror jeg ikke vi har! Anonymkode: bf547...1b2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #16 Skrevet 13. juni 2016 Vet ikke hvor mange klikk, men greit mange. Sentralt i en av de største byene. 15 på visning, 3 budgivere, til slutt 2, fikk akkurat prisantydning. Var ikke nylig pusset opp, men heller ikke noe kritisk. Men jeg tror alle som hadde villet kjøpe den, hadde gjort det med planer om å pusse opp. Dette var rett etter jul, så ikke høysesong☺ Anonymkode: c654a...460
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #17 Skrevet 13. juni 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke hvor mange klikk, men greit mange. Sentralt i en av de største byene. 15 på visning, 3 budgivere, til slutt 2, fikk akkurat prisantydning. Var ikke nylig pusset opp, men heller ikke noe kritisk. Men jeg tror alle som hadde villet kjøpe den, hadde gjort det med planer om å pusse opp. Dette var rett etter jul, så ikke høysesong☺ Anonymkode: c654a...460 Hvilket år var dette? :-) TS Anonymkode: bf547...1b2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #18 Skrevet 13. juni 2016 Den Thursday, June 09, 2016 at 11.32, Allure skrev: Ingen fellesvisning? Dere solgte privat? Vi hadde en felles visning ja. Anonymkode: b4715...a28
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #19 Skrevet 16. juni 2016 Mange klikk men bare en på visning, visning nr to bare en og fortsatt ingen bud. Dårlig erfaring med andre ord. Har endel som må gjøres som drenering men ellers bra Anonymkode: b90d0...df3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #20 Skrevet 21. juni 2016 Har du hatt visning ts? Anonymkode: b90d0...df3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå