Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ung ufør, og har ingen verdens utdannelse. Kan absolutt ingenting, men skal prøve og komme meg litt i jobb siden sykdommen har roet seg litt. Har man krav på noe støtte for et kurs, så man har mulighet for og jobbe litt? 

Anonymkode: 928db...2b8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I utgnagspunktet ikke dersom du har varig uførepensjon.

Da må du finansiere det selv. Men det finnes jo masse gratis/billige kurs du kan ta.

Sjekk folkeuniversitetet :) 

Anonymkode: d65d9...458

AnonymBruker
Skrevet

Oki, da skal jeg sjekke Folkeuniversitetet. Så på noen kurs, men dem kostet ca 40.000-50.000kr for 1 år.

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ung ufør, og har ingen verdens utdannelse. Kan absolutt ingenting, men skal prøve og komme meg litt i jobb siden sykdommen har roet seg litt. Har man krav på noe støtte for et kurs, så man har mulighet for og jobbe litt? 

Er du uføretrygdet så må du kontakte Nav for å høre om dette. Der finnes unntak men hovedregelen er at når du er ufør så er du ufør og ferdig med den. Skal du ha noe utdannelse el. Så må du over på AAP. 

Anonymkode: 9c497...5aa

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber med en bachelorgrad og gjør dette på uføretrygd. Hørte både med NAV og FFO (funksjonshemmedes Fellesforbund) før jeg begynte og fikk klarsignal. Det eneste er at jeg ikke kan bli ferdig på normert tid. Det siste er jeg ikke sikker på om gjelder lenger med den nye uførereformen. Hadde jeg vært deg hadde jeg forhørt meg litt, det lønner seg vanligvis.

Anonymkode: 36536...594

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...