Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Eg er på jakt etter ei kake som mamma lagde til oss då me var små.. (90 talet) Har mista oppskrifta for mangen år si. Dette var ei stor, høg(høøøøøøøøg!)mørk( nesten svart) saftig og luftig sjokolade langpannekake. Det blei brukt kakao og ikkje sjokolade, natron og ikkje bakepulver.  Huska da blei piska eggedosis, og sikta inn da eina og da andra:) huska ikkje om den inneholdt kefir, rømme eller melk. Glasuren var mørk ( ikkje smørkrem)  og inneholdt sterk kaffe.  Oppskrifta var i fra Enten ei koke bok som fulgte med eit ukeblad, eller var inni eit ukeblad. Type Allers å den slags. Nokon som kanskje sitter på ei slik oppskrift?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En høy langpannekake?

Skrevet
4 timer siden, Antoinette skrev:

En høy langpannekake?

Ja, den blei høg, den heva seg mykje.

AnonymBruker
Skrevet

Søsteren min lagde ofte en som høres ut som denne beskrivelsen. Den het  Mokkakake men jeg har ikke oppskrift... 

Anonymkode: c1d4c...a3e

AnonymBruker
Skrevet

Den høres akkurat ut som den mamma laget til hvert eneste bursdagsbesøk da vi var små (80-90-tallet). Glasuren besto vel av store mengder kakao og melis, om jeg ikke tar feil. Dessverre har hun mistet oppskriften, den var så god :/

Anonymkode: e3e12...66a

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søsteren min lagde ofte en som høres ut som denne beskrivelsen. Den het  Mokkakake men jeg har ikke oppskrift... 

Anonymkode: c1d4c...a3e

Ja, fekk ei oppskrift hos svigermor, den heite mokkakake. Men den var for lys, og lav. Men glasuren var prikk lik, men veldig lite glasur i forhold til den som mamma lagde. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den høres akkurat ut som den mamma laget til hvert eneste bursdagsbesøk da vi var små (80-90-tallet). Glasuren besto vel av store mengder kakao og melis, om jeg ikke tar feil. Dessverre har hun mistet oppskriften, den var så god :/

Anonymkode: e3e12...66a

Ja, den va fantastisk. Synst det er vanskelig å finna ei kaka alle liker, og da va ei slik kaka. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...