Gå til innhold

Trenger middagstips, uten kjøtt....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger litt middagstips, helst uten kjøtt og fisk, gjerne med melkeprodukter. Begynner å bli lei pastasalat og aspargessuppe... Ikke vegetarianer, men blir kvalm av kjøtt for øyeblikket😉

Anonymkode: 39eb0...510

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blomkålsuppe, betasuppe kan lages uten kjøtt, woke grønnsaker og nudler med div asiatiske sauser. Tomatsuppe med makaroni og egg. Omelett med paprika og sopp. Ovnsbakte grønnsaker i olje og krydder.

Anonymkode: b85e5...dd5

AnonymBruker
Skrevet

Pass på å bruk matvarer som gir proteiner.

Selv om du ikke er vegetarianer, kan du se litt på vegetaroppskrifter for å få tips til proteinrike matvarer, ettersom du unngår kjøtt og fisk for tiden.

Kikerter har mye proteiner

Falaffel er en svært velsmakende rett :spise:

Anonymkode: 64ab9...30d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Grønnsaksgryte med kikerter basert på tomatsaus.

Spaghetti med løk, sopp og fløte.

Taco, bare bytt ut kjøttet med knuste bønner i tacokrydder. Husk løk og ost så blir det sikkert digg. 

Fylte tomater, kanskje en blanding av bønner og ost kan funke? Her kan du også bruke tacokrydder eller annet krydder alt etter hva du har lyst på. 

Anonymkode: 1c4e1...4ba

• Liker 2
Skrevet

Pai med fetaost, spinat og soltørka tomat :) Da får du i deg både egg og melk. 

Gjest Tom/Loki
Skrevet

Sjekk ut vegetarbloggen.no der er mange oppskrifter.

Skrevet

Hva med chili con carne uten kjøttdeig, og med mer bønner? :) 

Skrevet

Risotto er så godt alene eller med grønnsaker som du liker. Her er 3 varianter: Jeg lagde sikkert risotto ca 10-12 ganger før jeg var 100% fornøyd, men den er så deilig når man får det til :) Tar kun 20 min fra start til slutt!

Ellers er det så mye pasta å velge mellom! Pasta er super enkel mat og de fleste blir gjort på 12-20min. Her er 2 av mine favoritter uten kjøtt

Buon Appetito :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...