Grandmapanties Skrevet 8. juni 2016 #1 Skrevet 8. juni 2016 Hei Jeg og kjæresten vil gjerne reise til Hellas i sommer, og ser på restplasser for å få det så billig som mulig. Ser at det ofte er billigst å reise til Kreta, men vi vil gjerne til et sted som ikke er et typisk "turiststed" med masse skandinaviske turister, der den greske sjarmen er helt borte. Er det slik over hele Kreta, eller bare på de mest kjente stedene som Chania for eksempel?
Angelheart2 Skrevet 9. juni 2016 #2 Skrevet 9. juni 2016 Søker du etter ekte gresk så vil du ikke finne stort på Kreta. Det meste er veldig turistifisert og du kunne like godt reist til Gran Canaria. Tror nok de fleste andre greske øyer er bedre, men man må litt utenom de største turiststedene. Vi var på Poros for noen år siden og hørte ikke en skandinavisk stemme hele uken. Der var det grekerne selv reiste på ferie, så det var skikkelig gresk mat og lite "jallaboder" på stranda.
Grandmapanties Skrevet 9. juni 2016 Forfatter #3 Skrevet 9. juni 2016 @Angelheart2 Det er det "ekte greske" jeg vil ha og er vant til, men dessverre er det typ Kreta som er billigst ser det ut til...
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #4 Skrevet 10. juni 2016 Jeg bestilte nettopp tur til Kreta. Kom på ca 2000 kr per pers. Har aldri vært der før, men gjør ikke noe for meg å bo på et turiststed. Man kan jo alltids reise litt rundt og finne de bortgjemte perlene :-) Så det var billig til Parga også - kanskje det er mindre turistinfisert? Jeg var opptatt av minimum firestjerners hotell og rimelig pris så da ble det Kreta. Agia Marina for å være helt presis :-) Anonymkode: 07e03...987
Grandmapanties Skrevet 10. juni 2016 Forfatter #5 Skrevet 10. juni 2016 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bestilte nettopp tur til Kreta. Kom på ca 2000 kr per pers. Har aldri vært der før, men gjør ikke noe for meg å bo på et turiststed. Man kan jo alltids reise litt rundt og finne de bortgjemte perlene :-) Så det var billig til Parga også - kanskje det er mindre turistinfisert? Jeg var opptatt av minimum firestjerners hotell og rimelig pris så da ble det Kreta. Agia Marina for å være helt presis :-) Anonymkode: 07e03...987 Hvor bestilte du? Ser mye på restplass.no selv. For meg er det ikke så viktig med hotellstandard, egentlig - vi kommer ikke til å være så mye på hotellet uansett. Skal sjekke ut Parga! Takk for svar
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #6 Skrevet 11. juni 2016 Karpathos er det kanskje litt mindre turister? Anonymkode: 67891...d18
Gjest Mammatilpia Skrevet 12. juni 2016 #7 Skrevet 12. juni 2016 Jeg likte veldig godt Parga. Jeg var der for 10 år siden. Det var min første "Syden-tur", og etter mange turer etter det så er fortsatt Parga et sted jeg ønsker å dra tilbake til
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #8 Skrevet 13. juni 2016 Den 10. juni 2016 at 13.19, Grandmapanties skrev: Hvor bestilte du? Ser mye på restplass.no selv. For meg er det ikke så viktig med hotellstandard, egentlig - vi kommer ikke til å være så mye på hotellet uansett. Skal sjekke ut Parga! Takk for svar Ving Anonymkode: 07e03...987
FriCol Skrevet 13. juni 2016 #9 Skrevet 13. juni 2016 Jeg og samboer var i Agia Galini på sørsiden av Kreta for tre år siden, og der var det veldig lite skandinaviske turister. Hovedsakelig var det grekere som kom dit på ferie, og det var veldig deilig. Jeg har inntrykk av at det er mindre turisme på sørsiden enn på nordsiden av øya
Grandmapanties Skrevet 28. juni 2016 Forfatter #10 Skrevet 28. juni 2016 Da ble det Thassos! Takk for svar alle sammen :-) 1
Christina82 Skrevet 14. mai 2017 #11 Skrevet 14. mai 2017 På 28.6.2016 den 2.01, Grandmapanties skrev: Da ble det Thassos! Takk for svar alle sammen :-) Var du der? Jeg har bestilt tur nå, og er spent! Aldri vært der før. Hvordan var flyplassen og fergen?
Grandmapanties Skrevet 14. mai 2017 Forfatter #12 Skrevet 14. mai 2017 6 timer siden, ninab82 skrev: Var du der? Jeg har bestilt tur nå, og er spent! Aldri vært der før. Hvordan var flyplassen og fergen? Ja, vi var der🙂 Vi var i Thassos by, som et der ferja legger til. Flyplassen var veldig liten, typisk de små greske flyplassene med en liten kiosk og en liten taxfree. Ferja var stor og moderne og smekkfull under begge turene vi tok. Selve Thassos by var full av turister (noen skandinaviske, men mest tyrkiske og serbiske) og turistting som tivoli og suvenirshops, men om man beveger seg litt utenfor sentrum er det små, koselige tavernaer og mindre "trykk". Hver kveld var det fullt av folk i hovedgatene, så vi prøvde å finne steder som var litt stillere. Vi leide firhjuling en dag og hadde som mål å kjøre rundt øya, men vi kom bare ca. halvveis. Vi syntes spesielt Limenaria var koselig! 1
Gjest Blondie65 Skrevet 14. mai 2017 #13 Skrevet 14. mai 2017 Jeg har vært mye på Kreta. Jeg foretrekker hotell på stranden, og da velger jeg et av de mindre hotellene, gjennom Expedia. Ikke Ving/Apollo/Tui - men rett og slett rutefly. Det du får da er en liten flik med strand, ofte familiedrevet hotell og greske gjester blandet med andre nasjonaliteter. Du går ikke i kø ut i vannet selv om du treffer en og annen skandinav. Bestiller du gjennom de store charteroperatørene må du nesten regne med at det er rikelig med skandinaver på hotellene da det er det som er markedet deres. Jeg reiser til Chania og jeg kan også si at det er en av de jævligste flyplasser jeg vet om. Den er himla mye mer behagelig når man ikke reiser charter fordi man da ikke må stå i timeskø flere ganger, fordi ruteflyene går spredt og utenfor chartertidene. Norwegian flyr til Chania hver lørdag fra Bergen hele sommeren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå