Gå til innhold

Vil damer som bor på Østlandet flytte til andre landsdeler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av mange single menn i distriktene, som har profiler på diverse datingsider, og kikker på alle de single damene som bor på Østlandet, dem er det like mange av som det er få i distriktene, men det virker som få av de som bor dere nede i det hele tatt vurderer noen som ikke kommer fra dette temmelig begrensede området av Norge.

Det er for eksempel dobbelt så langt fra Vest/Midt- Norge opp til Tromsø som det er til Oslo, likevel er det færre fra Nord som nevner avstand som et problem. For dere innfødte og innflyttede østlendinger, er dette området for dere i så stor grad verdens navle at dere heller vil forbli single enn å evt. finne en partner andre steder i landet, som i f.eks. Sogn og Fjordane eller Trøndelag, om dere ikke skulle møte noen passende i nærområdet?

Anonymkode: 79d2b...d3a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel noe med at de fra Østlandet har mer i den "kulturelle ryggsekken". Derfor østlendinger holder på dialekten når de flytter og andre knoter i Oslo:laugh: Det har blitt en litt lei tendens i Norge. Damene flytter til Oslo og blir, mens mennene sitter igjen i distrikts Norge som får stadig lavere kvinneandel. I noen fylker er det nesten ingen kvinner i alderen 20-40 igjen. Ikke få i Norge får ikke barn før de er 40+, og da kanskje bare et barn, og at det fødes stadig færre nordmenn. Det er i grunn en litt skummel utvikling nå med all innvandringa...

Anonymkode: da898...7cc

• Liker 5
Gjest 12flo
Skrevet

Jeg kan ikke svare for de som er på datingsider, men det som slår meg som mulige hindre er jo om det er mulig å få jobb der du er, og om damene har evt familie der de kommer fra. Mange foretrekker bylivet men det er vel andre som kan tenkes å flytte på seg. Det spørs om ikke du blir nødt til å lage kontakt annonse på facebook eller noe for å skille deg ut.

• Liker 1
Skrevet

Nå er det vel og for kvinnene på Østlandet, et hav av single menn å velge mellom med kort avstand til. Så hvorfor velge han, du må sette deg på fly for å møte.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid drømt om å bo nordpå, så for meg hadde det vært en stor fordel om drømmemannen var villig til å følge med eller allerede var stasjonert der jeg kunne tenke meg å bo.

Anonymkode: 8435f...7f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, momo skrev:

Nå er det vel og for kvinnene på Østlandet, et hav av single menn å velge mellom med kort avstand til. Så hvorfor velge han, du må sette deg på fly for å møte.

Rart det er et hav av single da, siden kvinneandelen på Østlandet stadig blir større, og at det nesten ikke er single kvinner igjen i såkalt fruktbar alder i distriktene. Det virker som færre damer flytter hjem igjen etter studier og det vil jo over tid tappe andre landsdeler for kvinner. Da vil det etterhvert bli mange menn på bygda med asiatiske koner, som jo er litt corny og ikke så bra for kulturen vår.

• Liker 3
Skrevet

Jeg kunne godt flyttet for en mann jeg ble forelsket i, men har ikke profil på datingsider og er vel egentlig ikke på utkikk. Det er sikkert mange som er villige til å flytte på seg for kjærlighete, men først må man jo bli kjent, bli forelsket og i det hele tatt være en del sammen. Det er lettere med en i nabobyen/bygda enn et par landsdeler unna. Ofte må man kysse et par frosker for man finner den rette, og jeg tror det kan bli veldig tidkrevende og dyrt å skulle reise frem og tilbake på mer eller mindre vellykkede dates. Selv om man naturligvis reiser annenhver gang.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Rart det er et hav av single da, siden kvinneandelen på Østlandet stadig blir større, og at det nesten ikke er single kvinner igjen i såkalt fruktbar alder i distriktene. Det virker som færre damer flytter hjem igjen etter studier og det vil jo over tid tappe andre landsdeler for kvinner. Da vil det etterhvert bli mange menn på bygda med asiatiske koner, som jo er litt corny og ikke så bra for kulturen vår.

De er mer villige til å dele på mannfolka.

Anonymkode: 3e475...302

Skrevet

Jeg er heller singel enn å flytte ut av Østlandet (evt. et par utvalgte større byer ellers i landet). Jeg ønsker å bo her tingene i livet mitt skjer,  der avstanden til de viktige menneskene i livet mitt er kort, og der mulighetene jeg setter pris på befinner seg. Veldig pessimistisk tenkt, men jeg vil også bosette meg på en slik måte at en eventuell skilsmisse med barn er relativt uproblematisk selv om både far og mor ønsker å bo i nærheten av der de opprinnelig kommer fra. Alt for mange barn mister kontakt med en av foreldrene sine fordi en av dem vil flytte tilbake til hjemsted og nettverk etter et brudd. Generelt er det ikke sikkert jeg er den beste til å uttale meg uansett, da det er mange ting jeg "heller er singel" enn å gjøre.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en av mange single menn i distriktene, som har profiler på diverse datingsider, og kikker på alle de single damene som bor på Østlandet, dem er det like mange av som det er få i distriktene, men det virker som få av de som bor dere nede i det hele tatt vurderer noen som ikke kommer fra dette temmelig begrensede området av Norge.

Det er for eksempel dobbelt så langt fra Vest/Midt- Norge opp til Tromsø som det er til Oslo, likevel er det færre fra Nord som nevner avstand som et problem. For dere innfødte og innflyttede østlendinger, er dette området for dere i så stor grad verdens navle at dere heller vil forbli single enn å evt. finne en partner andre steder i landet, som i f.eks. Sogn og Fjordane eller Trøndelag, om dere ikke skulle møte noen passende i nærområdet?

Anonymkode: 79d2b...d3a

Og hvorfor kan ikke du flytte på deg? Det er akkurat samme spørsmål. Min plan er å flytte til Oslo og da kommer jeg ikke til å finne meg en mann som nettopp bor utenfor.

Anonymkode: 6d6b2...5e2

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er uaktuelt å finne en mann som ikke bor i Oslo eller pendleravstand til Oslo. Det er her jeg skal bo, så jeg ser ikke poenget med å starte noe med noen som bor så langt unna.

Anonymkode: de86c...202

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne godt tenke meg å flytte på sikt, men har en jobb på Østlandet som jeg har lyst til å være i noen år først😊

Anonymkode: af8c9...c4c

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil ikke flytte. Ikke fordi jeg absolutt må bo på Østlandet eller i Oslo, men fordi jeg absolutt ikke vil flytte langt vekk fra familie og venner.

AnonymBruker
Skrevet

Er født og oppvokst i Oslo, og det er uaktuelt å bo andre steder i landet. Oslo er relativt liten til hovedstad å være, så alternativene er altfor små. Skulle jeg bodd et annet sted, hadde det vært utlandet. Jeg har heller ingen familie eller venner andre steder i landet.

Anonymkode: d90d6...07c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette gjelder nok ikke bare kvinner TS. Jeg er mann som har vokst opp på østlandet og bor selv nå i Oslo, og det skal nok veldig mye til før jeg flytter til distriktet for kjærlighetens skyld. Ikke fordi man ikke kan finne flotte kvinner der også, for meg handler det primært om muligheter for jobb og veien videre. Det er dessverre et faktum at det stort sett blir mer og mer sentralisering av bedrifter og organisasjoner da de ønsker å samle sine ansatte på færrest mulig steder for å spare penger på logistikk og reisevirksomhet. Enkelte andre steder går nok an å få seg jobb i, men da vil det primært være de andre større byene i Norge som Bergen og Trondheim og ikke distriktene.

Tipper det er slik for mange kvinner også, mange har erfaring og/eller utdannelse som ikke uten videre lar seg omsette til en god nok jobb i distriktene, rett og slett fordi de relevante bedriftene ikke har kontorer der lenger. Man finner nok heller ikke spesielt mange kvinnelige håndverkere eller industriarbeidere (de få norske som er igjen).

Synd at utviklingen er slik, for jeg tror det er mange som kan tenke seg å bo på et litt mer tilbaketrukket sted i løpet av livet. Men man må på godt og vondt forholde seg til at næringslivet ikke jobber for distriktsnorge men ser på sine egne utgifter. 

Anonymkode: 339d8...dc6

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan ikke svare for "damer på østlandet", men på litt mer generelt grunnlag så kan en del av årsaken være jobbmuligheter. Har mange ganger selv vurdert å prøve meg på nettdatingskarusellen, men så begynner jeg å tenke "hva om jeg finner en som bor et sted der det er umulig for meg å få jobb" og så dropper jeg rett og slett hele greia. :ler: Her jeg bor er heller ikke arbeidsmarkedet det beste så det ville ikke være all verdens lett for en eventuell nettdatingsmann å få jobb her heller. 

Skrevet

Det er et hav av grunner til at mange ikke vil bo utenfor Oslo. Jeg har selv hatt den blandede glede av å ha bodd rundt omkring i landet. Fellesnevneren for alle så steder er at de er totalt døde. Det skjer ikke en drit. Ikke en konsert, ingen opera, shoppingmulighetene er begrenset, og ofte er man låst inne mellom fjell, hav, eller åpne sletter. For de som vil gå fremfor å bruke bil er disse fjellene og landskapet som fengselsmurer, ikke 'flott norsk natur'. Det er et hav av både kvinner og menn som ikke liker seg på fjelltur med bål og ørretfiske. De vil ha EDM, party, kafeer, høyt trykk sosialt og på jobb. Det seige livet i 1 knop på bygda passer ferier, men ikke faen om de vil leve sånn hver dag! Det urbane livet tilbyr Mengde, og Variasjon. Det får du simpelthen ikke i bygdenorge. Mange fraflytta men på bygda skjønner ikke dette. De er fornøyd med stillstand og er slik ultrakonservative. De som bor i Oslo vandt med forandring og raske taktskifter. De VIL ikke tilbake! Hvorfor skulle de? Til kjedelige dager, voldsomme mindreverdighetskomplekser, til et økonomisk og kulturelt fattigere liv? 

Jeg skjønner dem godt. Jeg elsker Norge, men Oslo er landets desiderte sentrum av oppmerksomhet. Det er rett og slett viktigst å være her. Det blir mest tydelig når man faktisk flytter ut. 

• Liker 5
Skrevet

Helt uaktuelt å flytte mer enn toppen 30 min med bil unna mitt nåværende bosted på Østlandet. Her har jeg fast stilling i en jobb jeg trives i, alle mine venner, familie og ellers muligheter jeg setter pris på å ha.

For det første er jeg ikke så interessert i å finne en bedre halvdel at jeg er villig til å forsake noe særlig for å få det, og skulle jeg få lyst på det, finnes det massevis av single menn innenfor det området jeg trives i. Ser ikke hvorfor jeg skulle i det hele tatt vurdere å flytte langt vekk fra alt jeg setter pris på kun for en mann.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer at kvinner flytter til byene, spesielt Oslo. Tipper mange av trådene her inne av kvinner som oppdager at kjæresten er utro, bruker dem for sex os.v. er Oslo-kvinner. 

Kunne godt tenke meg å flytte til Bergen, egentlig. Men tror menn må begynne å flytte inn til byene og ikke bli stuck på bygda de og, går an å gjøre en innsats.

Anonymkode: 6d50b...481

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer at kvinner flytter til byene, spesielt Oslo. Tipper mange av trådene her inne av kvinner som oppdager at kjæresten er utro, bruker dem for sex os.v. er Oslo-kvinner. 

Kunne godt tenke meg å flytte til Bergen, egentlig. Men tror menn må begynne å flytte inn til byene og ikke bli stuck på bygda de og, går an å gjøre en innsats.

Anonymkode: 6d50b...481

Bergen er ikke en bygd og menn er ikke noe bedre her. Dritt menn og dritt kvinner finner du overalt.

Anonymkode: 6d6b2...5e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...