Gå til innhold

10-åring som kommer inn om natten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen vår er 10 år, og han kommer inn på natten ca. 2 ganger i uken. Sier at han har hatt mareritt.

Hvilken "strategi" ville du hatt? Latt han komme opp i senga eller føre ham tilbake til sitt rom?

Anonymkode: ccf4d...61b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sovet med en monstermaske og skremt livskiten ut av han.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Noen andre som har litt mer saklige svar?

Anonymkode: ccf4d...61b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min datter på nesten ti får sove med meg når hun vil. Når hun er redd er det bare å komme. De blir så fort store, jeg vil være der for henne når jeg kan. 

Anonymkode: 2dce2...318

• Liker 2
Skrevet

Lås døra inn til deres rom. Evt sett ei nattlampe ved senga hans som alltid er på.

Gjest lipgloss
Skrevet

la han få sove med deg/dere så går det over av seg selv med tid :)

Skrevet (endret)

Jeg ville lagt en madrass med et teppe under sengen til foreldrene eller bedt han ta med egen dyne når han våknet og sagt han fikk dra den frem legge seg der, erfaringsmessig slutter marerittene da hvis de ikke er reelle..  Er de reelle får han likevel en form av trygghet mens foreldrene får sove i fred..

Endret av Carrot
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tja, vet ikke jeg. Du kan jo forsåvidt prøve å snakke med barnet ditt for å finne ut av om det er noe spesielt som gjør dette. Hvis det ikke er det kan du enten ta barnet opp i senga slik at han føler seg trygg eller sitte ved senga hans til han sovner. Begge disse forslagene krever jo litt av deg som forelder, så er du ikke villig til det er det jo bare å sende han tilbake til senga og la frykten ri han til han sovner igjen. Sorry sarkasmen, men fatter ikke at du ikke skjønner hvordan du skal gripe an dette!!!

Anonymkode: c854e...cbd

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville nok prøvd å komme til bunns i hvorfor han har mareritt på jevnlig basis, og latt han føle seg trygg i min seng frem til det ikke lenger var et problem. 

• Liker 1
Gjest asdas123
Skrevet
53 minutter siden, herremann skrev:

Lås døra inn til deres rom. Evt sett ei nattlampe ved senga hans som alltid er på.

LÅSE døren så hennes barn ikke kommer inn?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt madrass på gulvet i mange år, usikker på hvor lenge. (Har hatt en følsom og sensetiv gutt)

barnet føler seg trygg med dere, og viktig de får den tryggheten

mange tar opp mye opplevelser rundt den alderen. Hører på radio/TV, TV spill og opplevelser. Ikke alle klarer å sortere tankene, og vil oppleve det med redsel eller i form av drømmer.

du kan velge å følge tilbake og gi trygghet i barnets seng, eller la barnet bli hos dere i sengen eller madrass. Men ikke avis et barn som er redd.

Anonymkode: 8c424...5f1

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, amativeReflection skrev:

Jeg ville sovet med en monstermaske og skremt livskiten ut av han.

Mohaha, genialt. Hvordan lage en sengevæter for livet.

@TS
Vi bruker å la vår komme opp i senga vår til hun har roet seg. Når hun sovner inn bærer vi henne tilbake i sin seng. Hun våkner selvsagt, men aksepterer det. Det har ikke skjedd på veldig lenge nå, sist var kanskje for et år eller to siden.

Skrevet

Ryddet for personangrep.

- Avalon, mod

Skrevet

Jeg lurer jo på hva som ligger bak.Kan det være noe som h*n blir utsatt for på dagtid,som kommer igjen på natten.

Jeg ville sett ann barnet .Hvis det var veldig opprørt,så ville jeg latt h*n sove med oss.Hvis det var lett å roe ned,ville jeg fulgt barnet tilbake til sin seng.Og kanskje sitte litt på sengekanten til barnet nesten sovner.

AnonymBruker
Skrevet

Mamma hadde en madrass på siden av senga, hvor jeg kunne legge meg der når jeg hadde mareritt. Pleide å komme inn, få litt trøst hvor jeg forklarte hva jeg hadde drømt, fikk høre at det kun var en drøm også sov jeg godt på madrassen den natta :)

Anonymkode: 3b7f3...987

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å spørre min 10 åring om han vil at jeg komme å ligge litt i hans seng sammen med han eller han vil i min seng.  Det er ikke hele tiden og bare koselig å vise omsorg og tryggheten til en som virkelig sette pris på det.  

Anonymkode: 3e1ec...576

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes du han virker redd, eller tror du det er en unnskyldning? Da jeg var liten, så elsket jeg å sove i mamma og pappas seng fordi den var så god. Så fikk jeg ny seng, og da sluttet jeg :D Kanskje det hjelper med ny seng og kanskje litt kjekk oppussing? Hvis han har mye problemer med mareritt, må dere selvsagt ta tak i det. Men da er jo ikke problemet at han kommer inn til dere, men at han har mareritt.

Anonymkode: 5c500...c23

Skrevet

Hvorfor er det så galt at et barn søker trygghet hos foreldrene på natten? Det er et barn. Det vil gå over. Snart er tenårene der, og da er det ikke sikkert barnet tåler trynet på dere engang. Nyt gleden mens dere har den.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...