AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #1 Skrevet 8. juni 2016 HeI! Jeg veier ca 70 kilo, og vil veldig gjerne ned til 60 før septemper. Vil det være mulig å få til? Jeg er innstilt på å gå inn for både bedre kosthold og mye trening. Det jeg har tenkt selv er: - trene styrke minst to ganger i uken - jogge eller gå fjelltur minst to ganger i uken - kutte ut brus og godteri - spise mindre brød, pasta og raske karbohydrater - spise mer kylling, fisk, grønnsaker og frukt Er det noen som har flere tips til hvordan jeg kan nå målet mitt? Hva har funket for dere? Jeg er helt blank på dette, men hadde blitt så utrolig fornøyd om jeg kunne fått til en forandring i løpet av sommeren Anonymkode: a9514...d3b
ajarRun Skrevet 8. juni 2016 #2 Skrevet 8. juni 2016 Ikke hør på tullingene som sier sakte vektnedgang er nøkkelen til varig vektnedgang. 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #3 Skrevet 8. juni 2016 Ti kilo på 2,5 måned? Jeg sier ja. Men det kommer kanskje litt an på høyden din. Og det er mulig du bør telle kalorier for å få det til. Og være veldig streng. Anonymkode: 51b0c...f5e
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #4 Skrevet 8. juni 2016 Jeg er 168 høy. Så tenker at 60 kilo bør være en grei vekt for meg? Har som regel alltid veid 60 kilo, men har gått opp det siste året pga diverse årsaker. Anonymkode: a9514...d3b
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #5 Skrevet 8. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 168 høy. Så tenker at 60 kilo bør være en grei vekt for meg? Har som regel alltid veid 60 kilo, men har gått opp det siste året pga diverse årsaker. Anonymkode: a9514...d3b Da sier jeg kjør på. Anonymkode: 51b0c...f5e
BlendaSensitive Skrevet 8. juni 2016 #6 Skrevet 8. juni 2016 Telle kalorier, null utskeielser eller "unne seg". Legg inn 5 dager med trening (3 utholdenhet, 2 styrke), så kanskje du klarer det. Lykke til! Hold oss oppdatert hvordan det går! Finnes en tråd som heter "vi som skal gå ned i vekt over sommeren" - eller noe sånt.
Knaggrekke Skrevet 8. juni 2016 #7 Skrevet 8. juni 2016 Jeg gikk nettopp ned 7 kilo fra 70 kg på 10 uker uten å føle meg særlig streng med meg selv. Har bare gjenopptatt treningen nå helt nylig, så jeg vil absolutt tro at det er mulig for deg:) et stramt regime med sunn kost, null småspising og økt aktivitet/trening - det skal gå bra!
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #8 Skrevet 8. juni 2016 Så bra, takker for tilbakemeldinger! Jeg har trent svært lite det siste året, og spist mye usunt. Så det vil kanskje gjøre at jeg får god progresjon i begynnelsen når jeg begynner med trening og kutter usunn mat? Anonymkode: a9514...d3b
Tapas Skrevet 8. juni 2016 #9 Skrevet 8. juni 2016 Du burde ha oversikt over kaloriinntaket. Lifesum appen er gull! 1
Sommerfugl83 Skrevet 8. juni 2016 #10 Skrevet 8. juni 2016 Jeg gikk nylig ned 8 kg på relativt kort tid. Lastet ned en gratis app (Lifesum) som holdt oversikt over kaloriinntaket i løpet av dagen. Det gjorde meg bevisst på å velge mat/snacks med lite kalorier. Passer sikkert ikke for alle, men funket bra for meg. Appen regner ut sånn ca hvor mang kalorier man skal ha til hvert måltid ifht hvor mange kilo man ønsker å gå ned over en periode.
fullkornspasta Skrevet 9. juni 2016 #11 Skrevet 9. juni 2016 Hvis du ikke liker Lifesum, anbefaler jeg MyFitnessPal. Den er ikke like preget av at man må ha premium for å få tilgang på alt av næringsstoffer, makroer osv. Supermye lykke til! Heier på deg!
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #12 Skrevet 9. juni 2016 Takk for svar, og takk for motivasjon fullkornspasta!! Skal ta en titt på appene og prøve å få oversikt over matinntak... Det tror jeg kommer til å bli den største utfordringen! Anonymkode: a9514...d3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå