Anonym3 Skrevet 8. juni 2016 #1 Skrevet 8. juni 2016 Hei. Jeg har for noen dager siden fått innvilget AAP etter mange måneder uten penger, men nå når jeg fikk bekreftet av nav på brev at jeg fikk innvilget penger skriver dem i brevet at jeg må ha skattekort klart. Men det er allerede blitt trukket 16500kr før jeg engang fikk sjansen til å skaffet skattekort. Hva skal jeg gjøre? Jeg vet at dette ikke er min feil og jeg vurderer å møte opp på nav sitt kontor å høre hva de har tenkt når de har gjort dette?! Jeg er så sykt forbanna, herregud at det går an. Er det noen som vet om jeg har rett på å få penger tilbake fra nav? Jeg skulle ha fått inn 30000 og noe, men har bare fått inn 13000, og det kompanserer jo ikke akkurat for de månedene jeg har gått uten penger..
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #2 Skrevet 8. juni 2016 Det trekkes noramlt femti prosent når du ikke har skattekort. Det er DITT ansvar. Å ha dkattekort, ikke navn sitt. Pengene får du igjen neste år dersom du totalt sett betaler for mye i år. Kan ikke sylde alt på nav, må ta litt ansvar selv og. Anonymkode: c9655...c9c 2
stan Skrevet 8. juni 2016 #3 Skrevet 8. juni 2016 Penger tilbake fra NAV har du ikke rett på, siden det er skatteetaten som fikk de pengene. Mange av ytelsene fra NAV skal det betales skatt av. Av en eller annen grunn er du registrert med veldig høy skatteprosent. Ta kontakt med skatteetaten og få endret prosenten. Ta kontakt med NAV om det er noe som kan gjøres, men i forhold til den utbetalingen er nok løpet kjørt. 1
Anonym3 Skrevet 8. juni 2016 Forfatter #4 Skrevet 8. juni 2016 Kan også nevne at jeg aldri har hatt inntekt før nå, og visste uansett ikke om jeg kom til å få innvilget.
Kvinne87Rogaland Skrevet 8. juni 2016 #5 Skrevet 8. juni 2016 Pengene er jo ikke tapt, du får de igjen. Enten ved å justere ned skatteprosenten når du får skattekort, eller ved at du får pengene igjen på skatten neste år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå