AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #1 Skrevet 8. juni 2016 Hei! Jeg er ei jente på 29 år som nettopp har startet i en ny jobb som tannhelsesekretær. Jeg er autorisert tannhelsesekretær, og har jobbet som dette siden jeg var 20 år. Tannlegen som jeg jobber sammen med er mildt sagt en dust. Han er arrogant, egoistisk og til tider - ganske irriterende. Neida, joda. Han har sine dager hvor han er ganske ille. Han er en mann som har sine problemer, uten at jeg skal gå mer inn på det, for det er jo tross alt ikke saken. Saken er den, at vi har det himla travelt hele tiden. Vi driver et privat tannlegekontor, og har et økonomisk press. Dette fører ofte til at vi huier og haster oss igjennom pasientene (dette er jo på en måte ikke mitt problem, da jeg ikke gjennomfører behandling). Problemet mitt er at når pasienten er ferdig med behandling, så er det tid for rydding og vasking. Jeg rydder bort alle sakene til sterilen, og starter å sprite rent arbeidsbenk og spytteskål. Her er casen, så følg godt med; Selv om jeg ikke er ferdig med å vaske, tar tannlegen inn neste pasient. Dette har jeg sagt til han mange ganger, at det ikke er greit. Det har til og med hendt at det er blodflekker på div. etter forrige pasient, fordi jeg ikke er ferdig med å sprite av å gjøre rent. Hva tenker så denne stakkar jævelen som kommer inn til et skittent tannlegekontor, hvor tannhelsesekretæren jobber mildt sagt rævva av seg for at det skal være klart, og det enda ikke er rent og ikke dekket på! Det er ofte at etter kronearbied så ligger det avtrykksmatreale på gulvet. I tillegg så griser denne tannlegen noe helt forferdelig, så det er blod OVER ALT etter at han er ferdig. Jeg synes dette er svært ubehagelig, og vet ikke helt hvordan jeg skal ta tak i dette. Det ender ofte med at jeg blir sint og frustrert fordi at jeg ikke blir hørt. Dette er jo super viktig! Enn om vi smitter andre? Hva tenker pasienten når det ikke er ferdig til h*n kommer inn? Hva mener du? Anonymkode: a2b33...e73
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #2 Skrevet 8. juni 2016 Dette må du virkelig ta tak i på en eller annen måte, om du så må rapportere kontoret til en eller annen instans. Blod, sekret og generelt ikke-sterilt utstyr kan, som du vet, være svært smittefarlig, og ikke minst ekkelt. Det er på ingen måte greit å drive slik! Anonymkode: a1d28...3c6 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #3 Skrevet 8. juni 2016 Så ekkelt. Som om ikke tannlegebesøket er ekkelt nok. Hvor er det hen? Anonymkode: bcb49...6fb
Ingridelisabeth Skrevet 8. juni 2016 #4 Skrevet 8. juni 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette må du virkelig ta tak i på en eller annen måte, om du så må rapportere kontoret til en eller annen instans. Blod, sekret og generelt ikke-sterilt utstyr kan, som du vet, være svært smittefarlig, og ikke minst ekkelt. Det er på ingen måte greit å drive slik! Anonymkode: a1d28...3c6 Ja, dette er kjempe ekkelt. Og tenker på de stakkarene som har tannlegeskrekk fra før av.. Det blir ikke noe bedre av dette for å si det sånn.. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #5 Skrevet 8. juni 2016 1 minutt siden, Ingridelisabeth skrev: Ja, dette er kjempe ekkelt. Og tenker på de stakkarene som har tannlegeskrekk fra før av.. Det blir ikke noe bedre av dette for å si det sånn.. Det største problemet er jo at de faktisk risikerer å smitte noen med en potensielt livsfarlig sykdom. Som tannhelsesekretær har du virkelig et ansvar for å ta tak i dette, når din arbeidsgiver tydeligvis ikke gjør det. Anonymkode: a1d28...3c6 1
Ingridelisabeth Skrevet 8. juni 2016 #6 Skrevet 8. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det største problemet er jo at de faktisk risikerer å smitte noen med en potensielt livsfarlig sykdom. Som tannhelsesekretær har du virkelig et ansvar for å ta tak i dette, når din arbeidsgiver tydeligvis ikke gjør det. Anonymkode: a1d28...3c6 Hehe, det er ikke mitt innlegg.. Bare svarte på det du skrev :-D men ja, enig i at hun som "eier" innlegget har ansvar for dette !!!
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #7 Skrevet 8. juni 2016 Et øyeblikk siden, Ingridelisabeth skrev: Hehe, det er ikke mitt innlegg.. Bare svarte på det du skrev :-D men ja, enig i at hun som "eier" innlegget har ansvar for dette !!! Det var ikke ment til deg heller, hehe, beklager! Tenkte det var tydelig når jeg tok et nytt avsnitt, men ser jo at det ikke var det. Anonymkode: a1d28...3c6
Blackbird Skrevet 8. juni 2016 #8 Skrevet 8. juni 2016 (endret) Vet ikke hvordan du kan gå frem annet enn å si det til han. Kraftig! Det er vel tilsyn/kontroller hos helsepersonell på lik linje som hos restauranter? Som ser på hygiene og rutiner ellers? Evt kan man som "anonym pasient" sende en bekymring dit. Ellers ville jeg ryddet utstyr bort i en tildekket bolle eller noe, underveis i behandlingen. Og straks etter pas var ferdig, kastet og ryddet/vasket rundt stolen til neste pasient. Så fikk steriliseringen eller hva du gjør med utstyret ta den tiden det trenger. Og tannlegen/neste pasient må vente fordi dette tar tid. (Pleier ikke dette ligge inni en maskin??) Høres ikke helt lovlig ut... FORSTÅR at du reagerer!!! 😝 Endret 8. juni 2016 av Blackbird
chouette Skrevet 8. juni 2016 #9 Skrevet 8. juni 2016 Du kan vel varsle helsetilsynet, eventuelt fylkeslegen? ÆSJ!
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #10 Skrevet 9. juni 2016 Du må dessverre være forsiktig med å varsle. Som alle varsler-sakene de siste årene har vist så er det den som varsler som virkelig får svi hvis det lekker ut at du gjorde det, og du vil aldri får en relevant jobb igjen. Hvis du skal gjøre det ville jeg sendt et anonymt brev til tilsynsmyndighetene og latt som jeg var en pasient som hadde sett mye blod da han/hun kom inn. Anonymkode: 71934...94e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå