Kajakk Skrevet 8. juni 2016 #1 Skrevet 8. juni 2016 Hei dere! Jeg har startet en annen tråd en annen plass her, hvor jeg spør om råd til plasser i Italia å reise til. Dere må gjerne svare her også! For planen min er å bestille en tur til Italia. Og en eller annen gang iløpet av denne turen, har jeg da tenkt å fri til min kjære. Vi har fått ei datter ilag, og hun vil være ca 5mnd gammel da jeg har planlagt denne turen. Jeg har en stesønn på 12 år, som jeg hadde tenkt å plassere hos min mor 1 ukes tid. Jeg har vurdert å ta han med, men jeg har litt lyst å være noe egoistisk, og kun være oss tre. Vi er lidenskapelig opptatt av mat, og har snakket om matkurs i Italia, eller vi har generellt snakket mye om Italia i forbindelse med mat. vi er ikke noen som foretrekker strandlivet, men gjerne brosteingater og slakterbutikker. Er det noen som har noen gode ideer på hvor jeg skal reise, hvordan gå frem, osv. ? Hotell som anbefales? Alle svar mottas med stor takk! Har ikke gjort dette før :D
Minlillesky Skrevet 8. juni 2016 #2 Skrevet 8. juni 2016 Ah, så morro!!!👏😀 Jeg har dessverre ikke noe å komme med, men følger med her. 💞
Gjest 12flo Skrevet 8. juni 2016 #3 Skrevet 8. juni 2016 Lykke til med tur og frieri. Men jeg må ærlig innrømme at hjertet mitt sank endel når jeg leser at du vil ta med baby og ikke din eldste sønn. Jeg mener at skal du ta med henne, så kan du ta med han og. Han er tross alt en del av familien han også. Dessuten en tur og en opplevelse for livet, sammen som familie. Jeg hadde blitt enormt skuffet om min mor hadde gjort noe slikt. Hvis ikke får du utsette det og la begge bli hjemme. 8
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #4 Skrevet 8. juni 2016 Nå er jeg sikkert litt kjip og sporer av, men er det ikke litt kjipt for han på tolv år som ikke skal bli med? Så kommer mamma hjem og skal gifte seg og "den nye familien" er i sentrum.. Nå har jeg veldig følehorn når det gjelder barn, kanskje han ikke engang er så opptatt av å være med, men hvis det er en sjanse for at han kommer til å føle seg utenfor, kan du kanskje snakke med ham om det i forkant, si at du vil gifte deg med mamman hans og høre om han har noen romantiske ideer? Så er han litt med på det han og? Anonymkode: d9e5e...7a9 11
Kontormus Skrevet 8. juni 2016 #5 Skrevet 8. juni 2016 Jeg reagerte mest på at du skal parkere stesønnen hos din mor. Hvor godt kjenner de hverandre? Og hvordan vil 12-åringen reagere på av "bare dere 3" skal reise og nikose dere? 9
Gjest Netttroll Skrevet 8. juni 2016 #6 Skrevet 8. juni 2016 Nei vet du hva! Tar du med datteren så tar du med stesønnen også! Han er stor og forstår mye, tenk hvor lite koselig det må være for han å bli utestengt på denne måten. 2
Gjest 12flo Skrevet 8. juni 2016 #7 Skrevet 8. juni 2016 Ser nå at du skrev stesønn. Jeg står fortsatt for svaret. Er det mannen sin sønn?
Gjest Netttroll Skrevet 8. juni 2016 #9 Skrevet 8. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: TS er mann Anonymkode: d9e5e...7a9 Og en lite gjennomtenkt egoist 1
Gjest Becky48 Skrevet 8. juni 2016 #10 Skrevet 8. juni 2016 Du får ta med 12 åringen og, enten reiser dere alle sammen eller så kan dere bare la vær og vente til datteren er gammel nok til å være uten dere en stund. Du starter et familieliv på helt feil premisser hvis du stenger ute sønnen som hun har fra et annet forhold, stakkars gutt.
Gjest Bossa Nova Skrevet 8. juni 2016 #11 Skrevet 8. juni 2016 Her gikk jeg inn i tråden i håp om å få vite om noe hyggelig, men så leser vi mellom linjene at du ikke er snill med en liten gutt på 12 år. Hvis du har et så dårlig forhold til stesønnen din (som du fint kan kalle ditt bonusbarn), så håper jeg du får et nei ved frieriet.
Tonio Skrevet 8. juni 2016 #12 Skrevet 8. juni 2016 Jeg synes folk virker litt vel sinna/strenge/krasse her, men det er kanskje bare meg? Samtidig er jeg forholdsvis enig også hvis jeg forstår rett. Jeg synes det er surt nok å tenke på turene mine søsken dro på uten meg mens jeg ble plassert hos mormor. Og nå er jeg usikker på den beste betegnelsen å bruke men vi er/var helsøsken. Det var bare at jeg var ung også videre. Som nevnt over så er det minste man må gjøre å snakke med den kommende tenåringen. Kanskje han ikke er interessert engang i å være med mamma og pappa på en klissete tur? Men det er greit å vite at han ikke vil ha noe imot bryllup. Det er tøft med foreldre som finner nye, og fra hva venner har sagt til meg er det vært enda tøffere når de gifter seg på nytt. Jeg skjønner at man ønsker å være egoist på noe slikt, og fra ett såpass kort innlegg kan jeg ikke si noe så drøyt som at det er dårlig forhold med stesønn. Det er dårlig gjort å håpe på ett nei, uten å vite mer enn noen avsnitt fra en som har lyst til å gifte seg og ikke trodde man måtte forsvare forholdene til sine (ste)barn. Kort og godt til ts: Snakk med sønnen, hør hva han synes. Både om tur og bryllup. Lykke til. 2
Kajakk Skrevet 9. juni 2016 Forfatter #13 Skrevet 9. juni 2016 11 timer siden, Tonio skrev: Jeg synes folk virker litt vel sinna/strenge/krasse her, men det er kanskje bare meg? Samtidig er jeg forholdsvis enig også hvis jeg forstår rett. Jeg synes det er surt nok å tenke på turene mine søsken dro på uten meg mens jeg ble plassert hos mormor. Og nå er jeg usikker på den beste betegnelsen å bruke men vi er/var helsøsken. Det var bare at jeg var ung også videre. Som nevnt over så er det minste man må gjøre å snakke med den kommende tenåringen. Kanskje han ikke er interessert engang i å være med mamma og pappa på en klissete tur? Men det er greit å vite at han ikke vil ha noe imot bryllup. Det er tøft med foreldre som finner nye, og fra hva venner har sagt til meg er det vært enda tøffere når de gifter seg på nytt. Jeg skjønner at man ønsker å være egoist på noe slikt, og fra ett såpass kort innlegg kan jeg ikke si noe så drøyt som at det er dårlig forhold med stesønn. Det er dårlig gjort å håpe på ett nei, uten å vite mer enn noen avsnitt fra en som har lyst til å gifte seg og ikke trodde man måtte forsvare forholdene til sine (ste)barn. Kort og godt til ts: Snakk med sønnen, hør hva han synes. Både om tur og bryllup. Lykke til. Tusen takk for innlegge ditt. Er helt rystet i hvor negativ denne tråden ble. Hvor raske slutninger folk har! Har et godt forhold til min ste sønn. Og han har et godt forhold til min mor. Når det er sagt har vi hatt en ganske så travel tid, hvor jeg og fruen aldri har hatt tid alene. Skal selvfølgelig vurdere om han skal bli med eller ikke, men jeg syns ikke det er så galt av meg å unne meg selv litt alene tid med min kjære. Særlig når jeg skal fri. Jeg har forøvrig 2 andre stebarn som ikke bor hos oss. Skulle jeg tatt de også med? Det er snakk om 1 uke! Men er helt enig at jeg skal involvere han i planen. Hvor dere får de andre opplysningene i fra må gudene vite! Uansett er ikke min stesønn temaet her. Så gjerne bidra med det jeg spør om, eller la være. 1
Gjest Bruker115236 Skrevet 13. juni 2016 #14 Skrevet 13. juni 2016 Jeg tenker byen Firenze, eller reise i hele Toscana, eller Vinezia. Tror ikke man finner noe mer romantisk.
LedigNavn Skrevet 13. juni 2016 #15 Skrevet 13. juni 2016 Tenkte umiddelbart på Verona og et besøk til Julies hus (Romeo og Julie). Dog er det mye turister der. Burde ikke være noe problem å finne et matlagingskurs i Verona. Typisk er kurs hvor man kan lære å lage pasta.
Illuminatum Skrevet 14. juni 2016 #16 Skrevet 14. juni 2016 Den 8.6.2016 at 18.45, Kajakk skrev: Hei dere! Jeg har startet en annen tråd en annen plass her, hvor jeg spør om råd til plasser i Italia å reise til. Dere må gjerne svare her også! For planen min er å bestille en tur til Italia. Og en eller annen gang iløpet av denne turen, har jeg da tenkt å fri til min kjære. Vi har fått ei datter ilag, og hun vil være ca 5mnd gammel da jeg har planlagt denne turen. Jeg har en stesønn på 12 år, som jeg hadde tenkt å plassere hos min mor 1 ukes tid. Jeg har vurdert å ta han med, men jeg har litt lyst å være noe egoistisk, og kun være oss tre. Vi er lidenskapelig opptatt av mat, og har snakket om matkurs i Italia, eller vi har generellt snakket mye om Italia i forbindelse med mat. vi er ikke noen som foretrekker strandlivet, men gjerne brosteingater og slakterbutikker. Er det noen som har noen gode ideer på hvor jeg skal reise, hvordan gå frem, osv. ? Hotell som anbefales? Alle svar mottas med stor takk! Har ikke gjort dette før :D Nå er jeg mann, så det er neppe relevant, men om min samboer hadde tenkt å fri til meg uten å ta med ungen min, er nok ikke sikker på at svarer hadde blitt som hun håpet. 3
RockyRose Skrevet 29. juni 2016 #17 Skrevet 29. juni 2016 Den 8. juni 2016 at 18.45, Kajakk skrev: Hei dere! Jeg har startet en annen tråd en annen plass her, hvor jeg spør om råd til plasser i Italia å reise til. Dere må gjerne svare her også! For planen min er å bestille en tur til Italia. Og en eller annen gang iløpet av denne turen, har jeg da tenkt å fri til min kjære. Vi har fått ei datter ilag, og hun vil være ca 5mnd gammel da jeg har planlagt denne turen. Jeg har en stesønn på 12 år, som jeg hadde tenkt å plassere hos min mor 1 ukes tid. Jeg har vurdert å ta han med, men jeg har litt lyst å være noe egoistisk, og kun være oss tre. Vi er lidenskapelig opptatt av mat, og har snakket om matkurs i Italia, eller vi har generellt snakket mye om Italia i forbindelse med mat. vi er ikke noen som foretrekker strandlivet, men gjerne brosteingater og slakterbutikker. Er det noen som har noen gode ideer på hvor jeg skal reise, hvordan gå frem, osv. ? Hotell som anbefales? Alle svar mottas med stor takk! Har ikke gjort dette før :D Eg forstår at du reagera på kritikken du får, ts. Men du må forstå kva vi les her. Du vil plassere sonen til di framtidige kone, fordi du vil vere egoistisk og reise på ferie med kun din familie, ikkje bonusfamilien du får på kjøpet. Det er bra du og mordi har eit godt forhold til guten, men å eksludere ein så ung gut frå ein familietur der mora hans skal bestemme om ho skal gifte seg med ein annan mann er berre feil. Ser at du har fleire bonusbarn som bur vekke, men det blir ikkje det same å ikkje ta desse med når dei ikkje er så unge at dei bur heime med dykk. Håpar du tenkjer meir over korleis du ordlegg deg seinare ovanfor barn i familien din, sjølv om du kanskje ikkje meinte det slik du sa det. 1
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 2. juli 2016 #18 Skrevet 2. juli 2016 Den 8.6.2016 at 18.45, Kajakk skrev: Hei dere! Jeg har startet en annen tråd en annen plass her, hvor jeg spør om råd til plasser i Italia å reise til. Dere må gjerne svare her også! For planen min er å bestille en tur til Italia. Og en eller annen gang iløpet av denne turen, har jeg da tenkt å fri til min kjære. Vi har fått ei datter ilag, og hun vil være ca 5mnd gammel da jeg har planlagt denne turen. Jeg har en stesønn på 12 år, som jeg hadde tenkt å plassere hos min mor 1 ukes tid. Jeg har vurdert å ta han med, men jeg har litt lyst å være noe egoistisk, og kun være oss tre. Vi er lidenskapelig opptatt av mat, og har snakket om matkurs i Italia, eller vi har generellt snakket mye om Italia i forbindelse med mat. vi er ikke noen som foretrekker strandlivet, men gjerne brosteingater og slakterbutikker. Er det noen som har noen gode ideer på hvor jeg skal reise, hvordan gå frem, osv. ? Hotell som anbefales? Alle svar mottas med stor takk! Har ikke gjort dette før :D Det er mange flotte parkområder i Roma! Sjekk ut kart på Internett eller i bøker! Men ta med sønnen din også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå