AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #1 Skrevet 8. juni 2016 Ser veldig mange kjøper kokosolje for å fjerne sminke osv, men kan man ikke bare bruke delfiafett, istedet? Det består jo kun av 100% kokosolje, og er myyyyye billigere. Er jo bare å varme det litt opp, for å få lik konsistens Anonymkode: b93a1...adb
stan Skrevet 8. juni 2016 #2 Skrevet 8. juni 2016 Tipper man kan bruke de fleste matoljer. Det meste av sminke består av et eller flere fettstoffer. Så for å løse fett trenger man en flytende form av fett, altså olje. Jeg bruker ikke mye sminke, men når jeg skal fjerne oljesøl og maling fra huden bruker jeg bare en matolje. Jeg vasker meg først med oljen, deretter med såpe og vann. Av og til må det gjentas. Spenol fungerer også bra.
Knask Skrevet 8. juni 2016 #3 Skrevet 8. juni 2016 Jo, jeg bruker det for å fjerne sminke siden alt av oljerens svir på huden.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #4 Skrevet 9. juni 2016 Om du ønsker oljer for å fjerne sminke vil jeg absolutt anbefale å teste ut en rensebalm + en type skumrens for å få fjernet all rester av olje etterpå! Dette bruker jeg og er superfornøyd! Vil tro at slike "rene" oljer kan være for "rike" og ødeleggende for huden i ansiktet, da den ofte kan være veldig sensitiv og man skal være forsiktig med hva man smører seg med Anonymkode: 20703...130
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå