Severus Skrevet 13. juni 2016 #21 Skrevet 13. juni 2016 Jeg ville kjøpt en solkrem med faktor 50 for barn uten parabener og parfyme. Eucerin sin spray egner seg for de med atopisk eksem også leser jeg.
Forundret.. Skrevet 13. juni 2016 #22 Skrevet 13. juni 2016 Ring til apoteket og spør ang solkremen. Selv så synes det er mye hysteri, jeg bruker anbefalt solkrem fra apotek, faktor 50. Smører barnet fra topp til tå før jeg kler på henne og leverer i bh. Der smører de eksponerte partier i løpet av dagen. Og så gjentar jeg ritualet når hun kommer hjem. Hun er nå tre år så jeg må jo la henne være aktiv i sola, smører henne, kler henne etter varmen og bruker solbriller og caps/solhatt på henne. Når hun var baby brukte jeg solkrem og holdt henne i skyggen. UV klær og har jeg ikke benyttet bortsett fra hodeplagg.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #23 Skrevet 13. juni 2016 Et øyeblikk siden, Forundret.. skrev: Ring til apoteket og spør ang solkremen. Selv så synes det er mye hysteri, jeg bruker anbefalt solkrem fra apotek, faktor 50. Smører barnet fra topp til tå før jeg kler på henne og leverer i bh. Der smører de eksponerte partier i løpet av dagen. Og så gjentar jeg ritualet når hun kommer hjem. Hun er nå tre år så jeg må jo la henne være aktiv i sola, smører henne, kler henne etter varmen og bruker solbriller og caps/solhatt på henne. Når hun var baby brukte jeg solkrem og holdt henne i skyggen. UV klær og har jeg ikke benyttet bortsett fra hodeplagg. Men det er snakk om baby. Ikke barn. Anonymkode: 5050e...66c
Forundret.. Skrevet 13. juni 2016 #24 Skrevet 13. juni 2016 Ja, derfor skrev jeg hva jeg gjorde og hva jeg nå gjør. Det er etter min mening vanskeligere nå når jeg ikke bare kan holde barnet i skyggen, skjerme fysisk for sola. Når jeg rådførte meg ang solkrem på apoteket så sa de at de vurderte det ut i fra aktiviteten til barnet. Altså har du en baby som er aktiv og fyker mye rundt, driver dere på med vannleker og bading så skulle en bruke kjemisk filter. Et spedbarn, rolig baby skulle ha fysisk filter, for det trekkes ikke inn i huden. En baby må du jo også forsøke å unngå å ha i direkte sollys. Om barnet er 0 eller 5 så må du jo uansett passe på og følge med på overoppheting solbrenthet.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #25 Skrevet 13. juni 2016 Dette visste jeg ikke om. Nå har jeg babyen min på 10 mnd stort sett i skyggen, men vi er ute hele dagen og hun krabber rundt. Bader og holder på, da er det klart hun er en del i sola også. Dette har vi gjort i hele sommer + sydentur tidlig i mai. Jeg smører henne med solkrem 50. Hun er helt blek, men har ikke blitt noe solbrent eller tatt noe skade av sola så vidt jeg vet. Anonymkode: bede4...8ed
Severus Skrevet 13. juni 2016 #26 Skrevet 13. juni 2016 Jeg har brukt barnesolkrem i faktor 50 på meg selv i Spania, jeg ble heller ikke noe brun. Jeg får bare soleksem, så da ble det solfaktor 50. Jeg ville ha gått for en skikkelig solkrem, så er man helt sikker. Er man redd for reaksjoner, så kan man teste på et lite område på huden noen dager før man tar ungen ut.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #27 Skrevet 13. juni 2016 13 minutter siden, Severus skrev: Jeg har brukt barnesolkrem i faktor 50 på meg selv i Spania, jeg ble heller ikke noe brun. Jeg får bare soleksem, så da ble det solfaktor 50. Jeg ville ha gått for en skikkelig solkrem, så er man helt sikker. Er man redd for reaksjoner, så kan man teste på et lite område på huden noen dager før man tar ungen ut. Men det er ikke pga reaksjoner i huden man ikke bruker solkrem på babyer. Anonymkode: aa6d1...e45
Severus Skrevet 13. juni 2016 #28 Skrevet 13. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er ikke pga reaksjoner i huden man ikke bruker solkrem på babyer. Anonymkode: aa6d1...e45 Det finnes uten parabener og parfyme den dag idag, det finnes til og med økologisk solkrem om man vil ha det.
Mammabamma Skrevet 13. juni 2016 #29 Skrevet 13. juni 2016 Vi har bare brukt solkrem og UV-hatt og solbriller men ikke UV-drakt. Nå har ungene den mørkere typen av nordisk hud så de blir ikke lett solbrente. Jeg hadde nok vært mer ivrig på UV-drakt ol om jeg hadde hatt barn med veldig lys hud. Men vi holder oss i skyggen når de er små når sola er på det strekeste og da de var baby var de lite på dekket i seilbåten på dagtid.
Severus Skrevet 13. juni 2016 #30 Skrevet 13. juni 2016 https://www.vitusapotek.no/eucerin-sun-kids-spray-spf-50%2b-200-ml/p/868511 Denne har ikke parfyme,parabener eller nano partikkel filter, det sto det i testen til forbrukerrådet. http://www.forbrukerradet.no/test/2015/solkremtest-2015/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå