AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #1 Skrevet 8. juni 2016 Du som har sett meg i byen flere ganger før, og som alltid tigger meg og andre om penger til buss, drikke, mat fordi du uheldigvis glemte at du hadde så lite med penger igjen.... Jeg har alltid sagt nei, og det kommer jeg alltid til å gjøre. Men det som irriterer meg mest, er at du av alle slettes ikke ser ut som en person som skulle ha behov for å tigge. Håret er rent, klærne rene og velstelte, og i tillegg er du fysisk ganske overvektig. Kanskje 150 kg. Så stor er du. Du ser frisk ut. Jeg vet ikke, det er vel til mat du skal ha penger, eller så må det være noe galt et annet sted. I hvertfall. Blikket du sender meg når jeg sier nei er totalt unødvendig. Rulling med øynene og oppgitt tryne. Mener du virkelig at jeg skal gi en som deg, som tydeligvis ser ut til å ha det ganske bra, penger til "buss" gang på gang? Mener du virkelig at jeg skal akseptere at du viftet med pappkruset ditt foran meg og krever penger av meg? Har du helt glemt den gangen jeg fortalte at jeg var på AAP og slettes ikke har så mye selv? Jeg blir så forbanna på slike som deg. Skjerp deg. Slutt å tigg og få orden på økonomien din slik at du har råd til det du vil. Det aller verste? Du er norsk. Og ikke engang rusmisbruker eller fattig. Neste gang jeg ser deg kommer jeg ikke engang til å se på deg, og overhode ikke respondere med et "Nei jeg har dessverre ikke mynter." Anonymkode: ff7a8...fc1 2
LiljaMarie Skrevet 8. juni 2016 #3 Skrevet 8. juni 2016 Er i utgangspunktet enig men vil si en ting. Å være overvektig vil ikke nødvendigvis kunne sammenlignes med å ha nok penger.. Junkfood er ofte billigere enn sunn mat. I slummen ser man mange overvektige, da de ikke har råd til annen mat. 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #4 Skrevet 8. juni 2016 Det er greit at du mener dette, men du vet aldri noe om folks situasjon...Og som personen over meg nevnte, å være overvektig betyr ikke at man har nok penger...Det kan være sykdom, dårlig kosthold osv... Anonymkode: ab693...db5 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #5 Skrevet 9. juni 2016 Skal det være grunn nok til å gå rundt og tigge? Anonymkode: ff7a8...fc1
Silfen Skrevet 9. juni 2016 #6 Skrevet 9. juni 2016 Har en sånn en her også, men jeg tror hun er psykisk syk.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #7 Skrevet 9. juni 2016 Ikke svar "Nei, har dessverre ikke mynter" da. Det indikerer jo at du ville ha gitt dersom du hadde hatt mynter, og noen har opplevd at tiggeren da responderer med "der er det en minibank, jeg kan være med deg så du kan ta ut." Bare si "nei, beklager" og gå videre dersom du skulle gå forbi flere du ikke ønsker å gi til. Ikke fortell at du går på AAP, ikke begrunn "nei"et ditt. Verken til ham eller til noen andre. Anonymkode: 1d81f...c5e
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #8 Skrevet 9. juni 2016 11 timer siden, LiljaMarie skrev: Er i utgangspunktet enig men vil si en ting. Å være overvektig vil ikke nødvendigvis kunne sammenlignes med å ha nok penger.. Junkfood er ofte billigere enn sunn mat. I slummen ser man mange overvektige, da de ikke har råd til annen mat. Her spiller mengde mye inn også. En mindre mengde sunn mat, vil selvfølgelig være billigere enn en større mengde usunn mat. For man må spise mengder av mat om man skal bli 150 kg, du. Anonymkode: 921bf...d86
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #9 Skrevet 9. juni 2016 Sunn mat er ikke så fryktelig dyrt her i Norge. Det er i utlandet forskjellene blir enorme, så den unnskyldningen kjøper jeg ikke. Det er vel heller kunnskapene det går på. Anonymkode: 1d81f...c5e
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #10 Skrevet 9. juni 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her spiller mengde mye inn også. En mindre mengde sunn mat, vil selvfølgelig være billigere enn en større mengde usunn mat. For man må spise mengder av mat om man skal bli 150 kg, du. Anonymkode: 921bf...d86 Ikke fokuser på det, jeg tenkte ikke på at noen kan ha problem med den bukspyttkjertelen eller hva det nå heter. Det er bare, hun må jo ha ting på stell for hun ser både frisk og oppegående ut. Men den tigginga. Hver gang! Anonymkode: ff7a8...fc1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå