AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #1 Skrevet 8. juni 2016 Jeg beklager, jeg vet dette er feil forum men siden folk skjeldent svarer der denne tråden hører hjemme, så tar jeg sjangsen likevel. Jeg går å er livredd for tiden:-( jeg har fått for meg at jeg kan ha føflekk kreft. Jeg har funnet en føflekk i hodebunnen som jeg aldri har hatt før, den har kommet på mindre enn to uker, da det er et område på siden av hodet jeg ser ganske ofte pga frisyren min. Ser dette ut som noe jeg trenger å bekymre meg for? Er det noen her med kunskaper på området? Jeg er så redd at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.. Ble solbrent 3-4 ganger som veldig ung. Er ei dame på 28. Har legetime mandag den 13, men jeg klarer ikke denne ventinga uten å vite. Anonymkode: a8030...39c
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #2 Skrevet 8. juni 2016 Slapp helt av, vi har omtrent ingen føflekker når vi blir født etterhvert som vi lever får vi stadig flere føflekker. Helt normalt og ikke noe tegn på kreft. Anonymkode: 7b82c...9cf 10
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #3 Skrevet 8. juni 2016 Det ser vertfall ikke ut som en farlig føflekk. De kan også komme nye veldig fort, så jeg tror du skal ta det med ro. Anonymkode: 82dc5...92d 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #4 Skrevet 8. juni 2016 Den er ganske liten, det er et godt tegn. Dersom det skulle være hudkreft (noe det sannsynligvis ikke er) vil det ikke gjøre noen forskjell å vente i fem dager før legen ser på den. Det er helt normalt å få føflekker i hodebunnen, akkurat som på resten av kroppen. Det er bare litt mindre vanlig og ikke så lett å se dem pga alt håret. Anonymkode: 2f7fe...f61 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #5 Skrevet 8. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slapp helt av, vi har omtrent ingen føflekker når vi blir født etterhvert som vi lever får vi stadig flere føflekker. Helt normalt og ikke noe tegn på kreft. Anonymkode: 7b82c...9cf Jeg ble bare veldig urolig mtp at det ikke er skarpe kanter på den, ugjevn grensing til egen hud samt usymmetrisk. Pluss at den ikke er så veldig liten, og at den har kommet såpass fort. Anonymkode: a8030...39c
KaDust Skrevet 8. juni 2016 #6 Skrevet 8. juni 2016 Jeg får tilsvarende føflekker hele tiden og har ikke hudkreft, så er nok ingenting å uroe seg for. Ser ift fingeren din at den ikke er stor nok til å skulle vekke bekymring heller. Du får følge med på den, og hvis den endrer seg og blir større kan du jo ta en tur til legen. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #7 Skrevet 8. juni 2016 Hva med denne som jeg har oppdaget i lysken da? Jeg har ikke sett den før:-( og ifølge en sånn kreft-scanne app då var den a-typisk.:-( den er ganske liten, men veldig mørk. Anonymkode: a8030...39c
Gakkepus Skrevet 8. juni 2016 #8 Skrevet 8. juni 2016 Na er ikke jeg lege, men jeg har fjernet foflekker som kunne utvikle seg til kreft. Din foflekk ser helt normal ut. Forloveden min har tusen foflekker og han gaar til legen stadig med de, alt han faar hore, er at det er normalt, det er genetisk, og saa lenge de ikke endrer farge, er de ufarlige. Jeg kan forstaa din reddsel, men slapp av og vent til tirsdag. 2
Gakkepus Skrevet 8. juni 2016 #9 Skrevet 8. juni 2016 Kan legge til at jeg har faatt en ny foflekk paa albuen min av alle steder, og det er ikke noe jeg tenker over.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #10 Skrevet 8. juni 2016 Har du alltid vært bekymret for slikt? Da mener jeg ikke bare når det gjelder føflekker, men også annen sykdom? Det er viktig at du sjekker føflekker du er bekymret for, men jeg synes absolutt at du bekymrer deg for mye. Neste gang du er hos legen synes jeg du skal ta en ordentlig prat med legen om føflekker som utvikler seg til kreft og hvordan man går videre når man har oppdaget en abnormal føflekk. Dette tror jeg vil hjelpe deg med å ha et litt mer avslappet forhold til dette. Anonymkode: 5952c...64a 1
Registrert Skrevet 8. juni 2016 #11 Skrevet 8. juni 2016 Ikke noe å uroe seg for. Når du oppdaget en du ble bekymret for ser du naturligvis etter flere, og finner det. Alle føflekkene du viser her ser helt ufarlige ut, som legen kommer til å bekrefte.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #13 Skrevet 8. juni 2016 Synes begge ser helt normale ut. Begynner føflekkene å klø eller blø er det tegn på at du må reagere. Anonymkode: 8a25d...8c0
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #14 Skrevet 8. juni 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du alltid vært bekymret for slikt? Da mener jeg ikke bare når det gjelder føflekker, men også annen sykdom? Det er viktig at du sjekker føflekker du er bekymret for, men jeg synes absolutt at du bekymrer deg for mye. Neste gang du er hos legen synes jeg du skal ta en ordentlig prat med legen om føflekker som utvikler seg til kreft og hvordan man går videre når man har oppdaget en abnormal føflekk. Dette tror jeg vil hjelpe deg med å ha et litt mer avslappet forhold til dette. Anonymkode: 5952c...64a Nei, egentlig ikke.. Jeg har bare blitt helt hysterisk når det kommer til dette. Jeg tenker tilbake på de gangene jeg har blitt brent, og at faren for føflekk kreft er stor hvis man først har blitt solbrent i ung alder. Så finner jeg disse nye føflekkene, å får helt angst. Men takk for at du tok deg tid til å svare:-) jeg skal snakke med lege på mandag:-) Anonymkode: a8030...39c
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #15 Skrevet 8. juni 2016 5 timer siden, Registrert skrev: Ikke noe å uroe seg for. Når du oppdaget en du ble bekymret for ser du naturligvis etter flere, og finner det. Alle føflekkene du viser her ser helt ufarlige ut, som legen kommer til å bekrefte. Ja, du har vel rett i det. Jeg fant plutselig veldig mange når jeg begynte å lete. Men den jeg har på siden av hodet har ikke vært der før, det vet jeg da jeg har hatt sidecut der:-) tusen takk for at du tok deg tid til å svare iallefall. Anonymkode: a8030...39c
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #16 Skrevet 8. juni 2016 6 timer siden, Gakkepus skrev: Na er ikke jeg lege, men jeg har fjernet foflekker som kunne utvikle seg til kreft. Din foflekk ser helt normal ut. Forloveden min har tusen foflekker og han gaar til legen stadig med de, alt han faar hore, er at det er normalt, det er genetisk, og saa lenge de ikke endrer farge, er de ufarlige. Jeg kan forstaa din reddsel, men slapp av og vent til tirsdag. Tusen takk for svar:-) jeg har blitt litt beroliget av dere som har orket å svart på innlegget mitt. Så jeg puster noenlunde lettere og skal klare å slappe av litt før legetimen på mandag:-) Anonymkode: a8030...39c 1
Pinnedyr Skrevet 18. januar 2020 #17 Skrevet 18. januar 2020 Appen sier at min føflekk er mest sansynlig kreft.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #18 Skrevet 19. januar 2020 På 8.6.2016 den 23.02, AnonymBruker skrev: Nei, egentlig ikke.. Jeg har bare blitt helt hysterisk når det kommer til dette. Jeg tenker tilbake på de gangene jeg har blitt brent, og at faren for føflekk kreft er stor hvis man først har blitt solbrent i ung alder. Så finner jeg disse nye føflekkene, å får helt angst. Men takk for at du tok deg tid til å svare:-) jeg skal snakke med lege på mandag:-) Anonymkode: a8030...39c De fleste har vel blitt solbrent som barn, ihvertfall de på min alder (40 årene), og jeg kjenner ingen som har fått føflekk kreft. Snakk også med legen om at du er redd, helseangst er vanlig, men ikke så mange snakker om det. Og, hodet har en tendens til å utvikle seg dersom man er veldig opptatt av alt som skjer med kroppen hele tiden. Anonymkode: 7c485...915
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå