Gå til innhold

Elegant uten høye hæler?


Gjest Tristessa

Anbefalte innlegg

Gjest Tristessa

Jeg har et problem som melder seg hvert år rundt disse tider, og det er at jeg ikke kan gå med høye hæler på grunn av dårlig rygg samt at jeg pronerer (går skjevt) såpass mye at det er vanskelig å finne noen sko som drar meg opp i høyden. Til vanlig er det intet tap, men til fest synes jeg at flate sko blir for casual på en måte. Campers har jo mye søtt, men jeg vil ha tak i noe som er mer elegant/sexy, men hvor i all verden får jeg tak i noe sånt? :klø:

Er det i det hele tatt mulig å være elegant i finklær uten høye hæler? På toppen av det hele er jeg ganske kortvokst også, så livet er kjipt i selskapsmåneden desember. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lilleulv

vet du hva... jeg har alltid hatt det samme problemet som deg. eller det er ikke det at jeg ikke kan gå i høye hæler, men jeg vil ikke! Er 175 høy, og synes jeg er høy nok så det skjer ikke at jeg går i høye hæler. Så jeg har aldri funnet meg pensko eller støvletter som har vært fine synes jeg. Men nå har det blitt bedre. Det finnes faktisk flate fine sko på moten nå da!! har kjøpt med ballerina-sko, noen andre flate pene sko, flate pene vinterstøvletter og sånn skikkelig pensko (svart sandal med liten diamant foran).

Så det finnes... men man må lete og følge med. Før så fikk man seg jo ikke fine støvletter hvis man ikke ville ha høye, men nå synes jeg det er myye fint. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ikke bruker høyehæler bruker jeg ofte ballerinasko.

Men det et vel mer søtt enn sexy...

Litt femtitallselegant kan de kanskje være?

Har kjøpt røde, svarte og gullfargete ballerinasko på Oasis og på Grensen Skotøimagasin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tristessa

Fint å høre at andre sliter med det samme, eller mener det er greit med lave sko... Har av en eller annen grunn inntrykk av at det ikke blir like "classy", men for all del, det ser jo mer classy ut bare det å kunne gå skikkelig!

Håper jeg finner noe fint i butikkene snarest, men utvalget er til tider så demotiverende... Alt det jeg synes er fint, har jo hæl... Som Cielo sier, synes jeg at ballerinasko er mer søtt enn sexy, men det må vel være mulig å snu den trenden?

The quest for the ultimate flat party shoe has begun! (Hvis jeg klarer å ligge unna nok et Converse-innkjøp...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ballerinasko og dukkesko er utrolig fint hvis man av ulike grunner ikke kan bruke høye hæler.

Hvis man har små, nette føtter så.. Jeg bruker størrelse 42 og da der det ikke mye som er fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en butikk som heter "tie rack" som har pleid å få inn veldig elegante pensko, også flate. De har lite utvalg i sko, men de flate penskoene jeg har sett der var utrolig stilige!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...