AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #1 Skrevet 8. juni 2016 Jeg sendte den inn akkurat nå, selv om det egentlig er for sent. Det var bare å sende den inn, det var ikke noe å rette på. Vil dette ha noe å si for utbetalingen? Jeg har noen høvdinger i vente, som hadde vært veldig kjærkomne. Anonymkode: 66268...492
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #2 Skrevet 8. juni 2016 Du trenger jo ikke sende den inn om du ikke har noen endringer. Pengene får du om du sender inn eller ei, med mindre du hadde hatt noen endringer som gir deg mindre penger, da. Anonymkode: 0e81a...8d6 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #3 Skrevet 8. juni 2016 Man sender den inn ved å la være å sende den inn. Har vært slik noen år nå. Anonymkode: 7ba0d...d87 4
Angelheart2 Skrevet 8. juni 2016 #4 Skrevet 8. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du trenger jo ikke sende den inn om du ikke har noen endringer. Pengene får du om du sender inn eller ei, med mindre du hadde hatt noen endringer som gir deg mindre penger, da. Anonymkode: 0e81a...8d6 Gjelder ikke dersom man er selvstendig næringsdrivende. Da må man levere uansett. Om man ikke leverer i tide får man et gebyr trukket fra pengene man skal ha tilbake. Men som vanlig lønnsmottaker må man ikke levere, nei.
Million Skrevet 8. juni 2016 #5 Skrevet 8. juni 2016 43 minutter siden, Angelheart2 skrev: Gjelder ikke dersom man er selvstendig næringsdrivende. Da må man levere uansett. Om man ikke leverer i tide får man et gebyr trukket fra pengene man skal ha tilbake. Men som vanlig lønnsmottaker må man ikke levere, nei. Hva hadde det svaret å gjøre her i en tråd fra en privatperson? Ingen har nevnt et ord om næringsdrivende her. 7
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #6 Skrevet 8. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sendte den inn akkurat nå, selv om det egentlig er for sent. Det var bare å sende den inn, det var ikke noe å rette på. Vil dette ha noe å si for utbetalingen? Jeg har noen høvdinger i vente, som hadde vært veldig kjærkomne. Anonymkode: 66268...492 Når du ikke gjør noe som helst med selvangivelsen du har mottatt elektronisk så ansees selvangivelsen som levert den 30.04. Jar du nå sendt den inn så kan dette bli å anse som for sent levert og dermed gi deg straffeskatt. Anonymkode: 2ab17...e0c
Pawn Hearts Skrevet 8. juni 2016 #7 Skrevet 8. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når du ikke gjør noe som helst med selvangivelsen du har mottatt elektronisk så ansees selvangivelsen som levert den 30.04. Jar du nå sendt den inn så kan dette bli å anse som for sent levert og dermed gi deg straffeskatt. Anonymkode: 2ab17...e0c Jeg tviler på at de er så kjipe hvis det ikke er gjort endringer. Men for alt jeg vet betyr det at de må behandle selvangivelsen om igjen, slik at pengene ikke kommer før til høsten.
Million Skrevet 8. juni 2016 #8 Skrevet 8. juni 2016 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sendte den inn akkurat nå, selv om det egentlig er for sent. Det var bare å sende den inn, det var ikke noe å rette på. Vil dette ha noe å si for utbetalingen? Jeg har noen høvdinger i vente, som hadde vært veldig kjærkomne. Anonymkode: 66268...492 Det er såkalt stilltiende samtykke mht selvangivelsen. Det vil si at hvis du ikke har noe å tilføye eller endre på den, kan du bare la være å gjøre noe som helst. Ved innleveringsfristen leveres den da automatisk elektronisk slik den er, og anses for å være levert for lengst nå. Hva som skjer når du plutselig sendte den inn manuelt likevel, vet jeg ikke. Ingenting sannsynligvis, siden du ikke har endringer. Jeg ville gått ut fra at skatteoppgjøret ditt kommer som normalt i juni. Mesteparten av oss får det da, men det ER en del som må vente til høsten med å få det. Hvem dette er, vet ingen, så det er ikke garantert at du får pengene i slutten av juni som du håper. Men sannsynligvis. Endret 8. juni 2016 av Million
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #9 Skrevet 8. juni 2016 Har man allerede fått svar om man får igjen eller er skyldig? Jeg sendte mail til altin å spurte, og fikk svar at den er ferdig behandlet 22 juni. Men er det noen som allerede vet om de får igjen? Anonymkode: 964e4...0bc
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #10 Skrevet 8. juni 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har man allerede fått svar om man får igjen eller er skyldig? Jeg sendte mail til altin å spurte, og fikk svar at den er ferdig behandlet 22 juni. Men er det noen som allerede vet om de får igjen? Anonymkode: 964e4...0bc Ingen har fått skatteoppgjøret enda, vi har fått selvangivelsen. De første får oppgjøret 22 juni. Anonymkode: 60deb...18a 1
Gjest Margit Spat Skrevet 8. juni 2016 #11 Skrevet 8. juni 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har man allerede fått svar om man får igjen eller er skyldig? Jeg sendte mail til altin å spurte, og fikk svar at den er ferdig behandlet 22 juni. Men er det noen som allerede vet om de får igjen? Anonymkode: 964e4...0bc Hvis du ikke hadde noen endringer, vil oppgjøret være det samme som skatteavregningen som fulgte med selvangivelsen, pluss renter. Hvis du hadde endringer, må du enten regne ut selv i forhold til de endringene du gjorte, eller vente på ny utregning fra skattemyndighetene.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #12 Skrevet 8. juni 2016 3 minutter siden, Margit Spat skrev: Hvis du ikke hadde noen endringer, vil oppgjøret være det samme som skatteavregningen som fulgte med selvangivelsen, pluss renter. Hvis du hadde endringer, må du enten regne ut selv i forhold til de endringene du gjorte, eller vente på ny utregning fra skattemyndighetene. Og dette får jeg vite da I slutten av juni. Måtte sende inn at jeg ikke har tjent over 50 000 på enkeltperson foretak. Startet det I fjord. Anonymkode: 964e4...0bc
Gjest Margit Spat Skrevet 8. juni 2016 #13 Skrevet 8. juni 2016 Man kan lese her hvordan skatteoppgjøret foregår. Ikke alle får beskjed i juni, men de fleste får.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #14 Skrevet 8. juni 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Og dette får jeg vite da I slutten av juni. Måtte sende inn at jeg ikke har tjent over 50 000 på enkeltperson foretak. Startet det I fjord. Anonymkode: 964e4...0bc Det er ingen garanti at du får skatteoppgjøret i juni. Dette gjelder alle, men spesielt selvstendig næringsdrivende. Anonymkode: 4ab77...8e8 2
Angelheart2 Skrevet 9. juni 2016 #15 Skrevet 9. juni 2016 17 timer siden, Million skrev: Hva hadde det svaret å gjøre her i en tråd fra en privatperson? Ingen har nevnt et ord om næringsdrivende her. Man kan jo ha registrert enkeltmannsforetak selv om man er privatperson. Jeg har et "sovende" enkeltmannsforetak som det ikke har kommet inn noe inntekt i på flere år. På grunn av dette må jeg sende inn selvangivelsen og jeg får ikke skatteoppgjøret før til høsten. Derfor tenkte jeg det var greit å nevne. Jeg visste ikke det selv i fjor, nemlig, og endte opp med å måtte betale et straffegebyr for for sent innlevert selvangivelse...
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #16 Skrevet 9. juni 2016 13 timer siden, Angelheart2 skrev: Man kan jo ha registrert enkeltmannsforetak selv om man er privatperson. Jeg har et "sovende" enkeltmannsforetak som det ikke har kommet inn noe inntekt i på flere år. På grunn av dette må jeg sende inn selvangivelsen og jeg får ikke skatteoppgjøret før til høsten. Derfor tenkte jeg det var greit å nevne. Jeg visste ikke det selv i fjor, nemlig, og endte opp med å måtte betale et straffegebyr for for sent innlevert selvangivelse... Jeg har ogs[ ett sovende enkeltmannsforetak, aldri sendt inn noenting, men får allikevel oppgjøret i juni. Anonymkode: bf6e2...89a
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #17 Skrevet 9. juni 2016 Den 2016-06-08 at 17.36, AnonymBruker skrev: Har man allerede fått svar om man får igjen eller er skyldig? Jeg sendte mail til altin å spurte, og fikk svar at den er ferdig behandlet 22 juni. Men er det noen som allerede vet om de får igjen? Anonymkode: 964e4...0bc Logg in på alltinn og sjekk selvangivelsen din. De første får tilbake skattepenger den 22. juni og videre. Anonymkode: 724fd...994
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #18 Skrevet 9. juni 2016 Den 8.6.2016 at 16.14, Million skrev: Hva hadde det svaret å gjøre her i en tråd fra en privatperson? Ingen har nevnt et ord om næringsdrivende her. Hvordan vet du at TS ikke er en næringsdrivende som ikke vet at det er forskjellig for privatpersoner? Ingen grunn til å være så uhøflig mot noen som bare prøver å hjelpe. Som andre har sagt skal det svært lite til for å bli kalt næringsdrivende. Jeg tjener 5 - 6 000 i året utenom vanlige inntekter og pga. det må jeg levere selvangivelse for næringsdrivende. Anonymkode: 051dc...efc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå