AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #1 Skrevet 8. juni 2016 I min by går immigrantene rundt med veldig dyre klær,merkeklær, ingen i min bekjentskapskrets som går med slike dyre klær til hverdags. Og det er helt greit, har de penger så kan de kjøpe hva som helst for meg, de betaler sikkert sitt eget opphold siden økonomien er såpass god. Men hvorfor bruker de ikke egne penger på røyk men går rundt å bommer røyk? Så ei dame som stod å røyka utenfor senteret i byen der jeg bor og det stod 3 immigranter å tigget røyk av henne. Sure og irriterte når de ikke fikk røyk av henne, så det på hele kroppspråket deres. Hva er dette for noe tull? Hvorfor holder de seg ikke med røyk selv når lomma er full av penger? Er det kulturelt betinget det og? At det er vertens plikt å holde gjestene med røyk? Anonymkode: 6831a...e0e 1
Gothminister Skrevet 8. juni 2016 #2 Skrevet 8. juni 2016 Det er vel kun dyre merkeklær den Norske stat betaler for. Røyk er vel ikke noe staten Norge ønsker og bidra med.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #3 Skrevet 8. juni 2016 Men gud så uopplyste dere er. De får klær fordi det samles inn. Anonymkode: 13d01...bfe 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #4 Skrevet 8. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men gud så uopplyste dere er. De får klær fordi det samles inn. Anonymkode: 13d01...bfe Så da går de i merkebutikker å henter klærne der? For folk har lagt innsamla klær i butikkene? Snakk om røre det til :D .D :D Anonymkode: 6831a...e0e
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #5 Skrevet 8. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så da går de i merkebutikker å henter klærne der? For folk har lagt innsamla klær i butikkene? Snakk om røre det til :D .D :D Anonymkode: 6831a...e0e Nei? De får det som regel levert rett til mottaket, ellers kan de jo også handle brukte moteklær på Fretex, som alle andre også kan. Helt normalt at folk som har sløst bort pengene sine/vil bruke pengene sine på noe annet/ikke vil bruke penger på det, bommer røyk av andre. Det er mye lettere å få noen til å gi deg en røyk, enn å få den samme personen til å gi deg en tier. Hvis man bommer mye røyk, så kan man sikkert spare masse penger på den måten. Anonymkode: 9add0...d4b 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #6 Skrevet 8. juni 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så da går de i merkebutikker å henter klærne der? For folk har lagt innsamla klær i butikkene? Snakk om røre det til :D .D :D Anonymkode: 6831a...e0e Jeg visste ikke at du hadde fulgt etter og sett hvor klærne ble kjøpt. Da beklager jeg. Anonymkode: 13d01...bfe 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #7 Skrevet 8. juni 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: de betaler sikkert sitt eget opphold siden økonomien er såpass god. Anonymkode: 6831a...e0e hah, det er det norske skattebetalere som gjør. Imens så må norske ungdommer sendes til Afghanistan og dø for å bekjempe Taliban. Anonymkode: bd1a5...ada 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #8 Skrevet 8. juni 2016 Har opplevd å blitt tigget røyk av selv ( har slutta nå ☺) og det av en gutt på 14- 15 år .Jeg sa til han at han ikke fikk da han ikke var gammel nok til å røyke. Rett etter så jeg at han tigget røyk av en annen person og så gikk han til en voksen mann, antagelig faren og ga røyken til han. Ny form for barnearbeid? eller bare fryktelig dårlig moral ,blant en del innvandrere? Anonymkode: 47426...450 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #9 Skrevet 8. juni 2016 6 timer siden, Gothminister skrev: Det er vel kun dyre merkeklær den Norske stat betaler for. Røyk er vel ikke noe staten Norge ønsker og bidra med. Hver gang jeg ser en somalisk dame med følge av 3-4 barn i alder 1-5 og trillende en barnevogn, så er det Stokke. Så vidt jeg husker så var det en ganske dyr barnevogn. Er det NAV som betaler for dette? Anonymkode: 4ae47...315 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #10 Skrevet 8. juni 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg visste ikke at du hadde fulgt etter og sett hvor klærne ble kjøpt. Da beklager jeg. Anonymkode: 13d01...bfe I byen jeg bor har posene reklame på posen, man kan se hvor folk har kjøpt varene ved å se på posene-fantastisk hva Anonymkode: 6831a...e0e 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #11 Skrevet 8. juni 2016 Jeg forstår ikke de som er positive til innvandring. Om de kom i en arbeidsulykke og måtte motta ytelser fra nav og de måtte gå ned i ytelse fordi innvandrere skulle ha lappen, bolig, lege etc gratis. Hadde dere virkelig vært like positive da? Om barnet deres gikk på 80% innvandrerskole hvor norskfaget gikk med til å undervise det andre norsktalende gjorde 4 år siden? Om døtrene deres ikke lenger kunne ferdes ute sent nattestid pga eksplosjon i overfallsvoldtekter og ran. Jeg skal stemme frp kun pga jeg er imot innvandring. Jeg ville ellers stemt de grønne fordi jeg er opptatt av miljøet. Anonymkode: 18bbd...cb5 2
Gjest Evans Skrevet 8. juni 2016 #12 Skrevet 8. juni 2016 Her det mange mulige løsninger 1) De bruker alle pengene sine på merkeklær fordi de antar at det vil være vanskeligere å bomme merkeklær enn en røyk her og der 2) De har fått alle/deler av merkeklærne sine av mottaket, men har brukt pengene sine på andre ting og har dermed ikke råd til røyk 3) De har fått alle/deler av merkeklærne sine av mottaket, men de sparer pengene sine til et eller annet 4) De har fått alle/deler av merkeklærne sine av mottaket, eller kjøpt dem selv, men bestemt seg for å slutte, men klarer det ikke helt og bommer da i stede røyk. Lista er kanskje da litt høyere for å røyke. 5) De har fått alle/deler av merkeklærne sine av mottaket, eller kjøpt dem selv, men syns røyk er alt for dyrt til at man kan bruke penger på det, og det derfor er bedre å se om man kan skaffe det på andre måter. 6) De har fått alle/deler av merkeklærne sine av mottaket, eller kjøpt dem selv, og bommer røyk fordi det er gøy Mange muligheter her altså, men en ting er sikkert: De har dyre klær og de bommer røyk. Kvinneguiden kan nok ikke svare på hvorfor.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #13 Skrevet 10. juni 2016 Den 8.6.2016 at 20.33, AnonymBruker skrev: I byen jeg bor har posene reklame på posen, man kan se hvor folk har kjøpt varene ved å se på posene-fantastisk hva Anonymkode: 6831a...e0e Så hver eneste gang du har sett en immigrant med merkeklær har disse klærne vært nykjøpte??? Wow, handelen går bra i byen din ihvertfall. Anonymkode: aa3ab...24e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå