Gå til innhold

Han vil ha kvinnelig forlover

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal gifte oss. Jeg bruker min venninne fra barndommen som forlover. Han ønsker å bruke sin venninne.  Han har kjent henne lengre enn meg. Hun er 12 år yngre enn han, heterofil og singel. De drar på skiturer, fjelltur, klatretur, sykkeltur og slikt sammen, ting jeg ikke har mulighet pga at et fysisk handikap etter en ulykke. Til å begynne med syns jeg det var vanskelig at han gjorde disse tingene sammen med henne, og jeg følte at jeg ikke strakk til, og det var sjalusi både fra meg og fra henne. Men ettersom tiden har gått, så lever vi greit med dette. Jeg har ingen frykt for at det er noe seksuelt mellom dem.

Men nå er det blitt vanskelig. Veldig vanskelig. Han vil ha henne som sin forlover til bryllupet vårt. Jeg reagerer sterkt på dette, klarer ikke helt å sette fingeren på hva det er, mulig jeg er sjalu likevel? Vi har snakket sammen, og han skjønner ikke hvorfor jeg reagerer, han sier at det bare en formalitet med forlover, og man skal jo bruke noen man kjenner godt, og siden de bruker mye tid sammen, ja, så kjenner de hverandre.

Men åh...jeg liker dette ikke. Et råd eller synspunkt hadde hjulpet her!

Anonymkode: 33344...1f0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe problem med kvinnelig forlover, men hun var sjalu på deg? Deer skurrer det for meg

Anonymkode: c5f17...56d

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe problem med kvinnelig forlover, men hun var sjalu på deg? Deer skurrer det for meg

Anonymkode: c5f17...56d

Det bet jeg meg også merke i. Ser heller ikke noe problem med kvinnelig forlover.

Hvorfor er/var hun sjalu på deg, ts?

Anonymkode: 6eb9b...e57

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser null problem med kjønnet på forlover. Det har da ingen verdens ting å si? Jeg skjønner ikke at du reagerer på DET, men ikke på at de reiser på turer og slikt sammen uten deg? Altså, hva i alle dager har det å si om personen som skriver under på papirene er kvinnelig eller ei? 

Anonymkode: 370d6...893

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker at i denne situasjonen så burde dere finne forlovere som dere begge er OK med!! Tenk så dumt på bryllupsdagen når det er HUN som skal stå der oppe med ham før ringutvekslingen (om dere skal ha i kirke), også skal du ha en vond klump i magen pga det?

Tenker at formalitet eller ikke; det skal være en dag dere begge fortjener å være lykkelig på :) Så kan han heller fortsatt være god venn med henne, men faktisk velge en du ikke har vonde følelser knyttet til som forlover. 

Skjønner at det "politisk korrekte" sikkert er å akseptere osv, men du fortjener ikke å ha en dårlig bryllupsdag på grunn av dette. Snakk med ham, og si at det faktisk betyr noe for deg at dagen skal handle om dere to, og at du skal slippe å bruke energi på noe du tror kan være sjalusi osv på din egen bryllupsdag! <3 

• Liker 12
Skrevet

Har hun sagt ja? Jeg tenker at det i så fall viser at hun virkelig støtter forholdet deres og at hun har akseptert deg som den viktigste i livet hans.

Jeg tenker også at det sier svært mye om at han kun ser på henne som en nær venn. For hvem ønsker vel en potensiell kjæreste/ elsker som forlover? Forholdet deres er nesten helt sikkert et bror/søster-forhold.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det bet jeg meg også merke i. Ser heller ikke noe problem med kvinnelig forlover.

Hvorfor er/var hun sjalu på deg, ts?

Anonymkode: 6eb9b...e57

Jeg spurte henne aldri: Er du sjalu på meg? Dette var heller en følelse jeg fikk da hun spurte både meg om ting som; er du sikker på dette, han har blitt såret før, tror du at du er den rette, vet du hva han liker osv. Jeg fikk følelsen av at det var viktig for henne å poengtere at HUN kjente han mye bedre enn meg, og at hun hadde et slags eierforhold til han. Hun begynte også plutselig å legge bilder fra turene deres på FB og tagge han i alle, det gjorde hun ikke før vi ble sammen. Men som sagt, dette har roet seg fullstendig ned nå, og det er ikke noe problem.

Skrevet

sorry hun der forloveren hadde jeg ikke stolt på, ikke f.

• Liker 9
Skrevet

Jeg spurte henne aldri: Er du sjalu på meg? Dette var heller en følelse jeg fikk da hun spurte både meg om ting som; er du sikker på dette, han har blitt såret før, tror du at du er den rette, vet du hva han liker osv. Jeg fikk følelsen av at det var viktig for henne å poengtere at HUN kjente han mye bedre enn meg, og at hun hadde et slags eierforhold til han. Hun begynte også plutselig å legge bilder fra turene deres på FB og tagge han i alle, det gjorde hun ikke før vi ble sammen. Men som sagt, dette har roet seg fullstendig ned nå, og det er ikke noe problem.

For meg høres dette ut som oppførselen til en beskyttende 'lillesøster' som ville være sikker på at du var bra nok for 'broren' hennes. Og at hun fant ut at du var det. :) 

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet

Min mann hadde kvinnelig forlover, og jeg synes ikke kjønn har noe å si. 

Derimot i denne situasjonen, er det viktig at du og mannen får en fantastisk dag, og dersom hans venninne kan skape dårlig stemning (psykisk hos deg), så burde mannen din respektere dette og velge en annen forlover. 

Hun virker veldig beskyttende ovenfor din mann, en rolle jeg mener hun ikke lengre skal ha. Han har valgt å gifte seg med deg, hvor du er den som skal stå han nærmest. Opplever henne som sjalu ut fra hvordan du beskriver henne. 

Anonymkode: f9be5...e65

• Liker 8
Gjest 12flo
Skrevet

Det høres sikkert rart ut men jeg tror jeg hadde revurdert hele forholdet var jeg deg. Ikke fordi jeg ville reagert på en kvinnelig forlover, det syns jeg at han kan få bestemme selv. Men det faktum at hele situasjonen får deg til å reagere så kraftig, det tyder på at det kan bli uutholdelig for deg i fremtiden også.

I motsetning til andre som mener hun oppfører seg som en beskyttende søster, så mener jeg at hun oppfører seg som om hun var der først og at hun bare venter på at han skal velge henne, og/ellet at de er elskere, og har vært ff før du kom inn i bildet.

Med tanke på hennes oppførsel, så syns jeg det er rart om typen din har akseptert den oppførselen fra henne uten å kny. Og om det ikke er noe imellom de, kanskje han er naiv og lever i sin egen boble?

Hun derimot, ville jeg aldri stolt på. Ikke slik du beskriver henne.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Tris skrev:

Det høres sikkert rart ut men jeg tror jeg hadde revurdert hele forholdet var jeg deg. Ikke fordi jeg ville reagert på en kvinnelig forlover, det syns jeg at han kan få bestemme selv. Men det faktum at hele situasjonen får deg til å reagere så kraftig, det tyder på at det kan bli uutholdelig for deg i fremtiden også.

I motsetning til andre som mener hun oppfører seg som en beskyttende søster, så mener jeg at hun oppfører seg som om hun var der først og at hun bare venter på at han skal velge henne, og/ellet at de er elskere, og har vært ff før du kom inn i bildet.

Med tanke på hennes oppførsel, så syns jeg det er rart om typen din har akseptert den oppførselen fra henne uten å kny. Og om det ikke er noe imellom de, kanskje han er naiv og lever i sin egen boble?

Hun derimot, ville jeg aldri stolt på. Ikke slik du beskriver henne.

Jeg opplever deg som litt paranoid her. Teoretisk sett kan det selvfølgelig tenkes at de er elskere o.s.v. Det er mange som er utro og det finnes mye å bli overrasket over rundt omkring. Men han ville neppe giftet seg med TS i så tilfelle. Hvorfor tro noe negativt hvis når det ikke er noen tydelig tegn på det?

TS, jeg synes du må tenke nøye gjennom hele situasjonen. Det med valget av forlover opplever jeg bare som en ubetydelighet. Her ligger det et større problem under. Klarer du å akseptere at han har en kvinnelig venn?

Jeg kjenner meg litt igjen i dette. Jeg er mann og min beste venn er ei jente fra barndommen. Det har aldri vært noe mellom oss og kommer aldri til å bli det. Ikke fordi hun ikke er attraktiv men fordi vennskapet betyr så mye for meg. Jeg vil ikke ødelegge vennskapet med en kort eller langvarig seksuell affære som skjærer seg. Det tar jeg virkelig ikke sjansen på. Dermed er det også uaktuelt for meg å fantasere om henne i mine innerste tanker. Hun har en del uheldige affærer bak seg. Jeg har fungert som en storebror for henne og hatt en del samtaler med hennes typer. Mulig noen har trodd jeg bare ventet på min sjanse. Men slik har det aldri vært. Det skyldes bare at jeg er svært glad i min bestevenninne og vil at hun skal ha det bra.

Anonymkode: 12505...095

• Liker 6
Gjest 12flo
Skrevet

Jeg opplever deg som litt paranoid her. Teoretisk sett kan det selvfølgelig tenkes at de er elskere o.s.v. Det er mange som er utro og det finnes mye å bli overrasket over rundt omkring. Men han ville neppe giftet seg med TS i så tilfelle. Hvorfor tro noe negativt hvis når det ikke er noen tydelig tegn på det?

Anonymkode: 12505...095

Ah, den var god. Paranoid liksom.😁 Du ville blitt sjokkert over hvor mange som faktisk gjør slike ting. Og det er ikke teoretisk i det hele tatt, men et faktum.

Forøvrig ditt eget vennskap, du sier hun er attraktiv men at du ikke vil risikere vennskapet. Hvorfor innrømmer du ikke at du har følelser for henne? For du sier jo praktisk talt det selv.

Herregud for en dust du er. 😁

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For meg så hadde det kommet an på hvilket forhold mannen hadde hatt til kvinnen tidligere. Tidligere elskere, FF eller noe i den duren er IKKE ok. Men er det en barndomsvenninne som jeg hadde fått muligheten til å bli godt kjent med, og det hadde ikke vært noe som skulle tilsi at det hadde vært noe som skurret, så hadde jeg gitt tomlene opp. Likevel så er jeg enig i de som skriver over at forloverne burde være noen som begge to kjenner godt, og har et godt inntrykk av. Jeg vet jeg kommer til å velge ei venninne som jeg og samboer omgås mye med, siden jeg vet at de to har dannet et fint vennskap. Når det kommer til han, så har han flere kompiser og venninner jeg har blitt godt kjent med, utenom ei som tydeligvis ikke har noen interesse for å møte meg. Så jeg håper han velger en som jeg også føler et godt kjennskap til. 

Anonymkode: 42516...def

Skrevet

Dersom det "bare er noen som skal skrive under på et papir" - da er det vel ikke så viktig å få akkurat henne til å gjøre det? Er en klar logisk brist her. Enten ser han på forlover som bare en formalitet - men da kan han ikke samtidig ha så sterkt ønske om å ha nettopp henne som forlover. Eller så ser han på forlover som en stor og viktig greie, men da får han heller innrømme det. Det er dette jeg synes skurrer her. Tydelig at det egentlig er viktig for ham. Og bare det at du ikke er komfortabel med henne som forlover, burde jo få ham til å velge noe annet. Det er da du som er viktigst, ikke venninnen? Dersom min kjæreste av en eller annen grunn skulle hatt problemer med mitt valg av forlover, ville jeg revurdert valget. Som kommende ektefeller er det hverandre man skal være lojale overfor, ikke venner, dersom de to står i mot hverandre.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Den 8.6.2016 at 13.19, AnonymBruker skrev:

Jeg spurte henne aldri: Er du sjalu på meg? Dette var heller en følelse jeg fikk da hun spurte både meg om ting som; er du sikker på dette, han har blitt såret før, tror du at du er den rette, vet du hva han liker osv. Jeg fikk følelsen av at det var viktig for henne å poengtere at HUN kjente han mye bedre enn meg, og at hun hadde et slags eierforhold til han.

Dette høres ut som det stikk motsatte av sjalusi!!

Anonymkode: ac5d4...43b

• Liker 3
Skrevet

Jeg klarer ikke å skjønne at du kan være sjalu pga dette når du ikke er det når de drar på turer sammen. Tenk deg alt de kan gjøre aleine på turer? På brullupdagen er det jo deg han gifter seg med og da får de ikke gjort noe "uansvarlig" sammen.

Se på det som hans valg og han har lov til å velge hvem han vil som forlover. Ville du likt om han nektet deg å bruke den forloveren du vil ha?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han knuller henne på si dump han.

Anonymkode: 01f9f...f9b

Skrevet
Den 6/8/2016 at 13.11, rh1 skrev:

Jeg tenker at i denne situasjonen så burde dere finne forlovere som dere begge er OK med!! Tenk så dumt på bryllupsdagen når det er HUN som skal stå der oppe med ham før ringutvekslingen (om dere skal ha i kirke), også skal du ha en vond klump i magen pga det? (...)

Så om mannen virkelig ønsker å ha sin gode venninne som forlover, så er det bedre at han står med en «vond klump i magen» enn at TS gjør det?

Den 6/8/2016 at 13.34, AnonymBruker skrev:

(...) Derimot i denne situasjonen, er det viktig at du og mannen får en fantastisk dag, og dersom hans venninne kan skape dårlig stemning (psykisk hos deg), så burde mannen din respektere dette og velge en annen forlover. (...)

Anonymkode: f9be5...e65

Du skriver at det er viktig at både TS og mannen får en fantastisk dag. Likevel mener du at mannen må gi opp sitt ønske om å ha venninnen som forlover. Indirekte sier du da at hennes følelser er viktigere enn hans.

Jeg synes det er betenkelig at TS virker å være så sjalu at hun ønsker å hindre mannen i å velge den forloveren han ønsker å ha, uten noen særskilt grunn. Mitt råd til TS er å forsøke å finne ut hva det er som gjør at hun føler seg truet. Da blir det lettere å prøve å finne en løsning enn når hun bare «ikke liker det» uten nærmere forklaring.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er en del ting i første innlegg jeg reagerer mer på enn at han ønsker å ha henne som forlover.

Det er mulig hun følte seg litt truet av deg, som en dame som kom og ville ta "storebroren" vekk fra henne. At hun var redd for å miste en god venn. Ellers er det jo ikke umulig at hun er interessert. Og jo, til hun som tror noe annet; noen damer ville sikkert sagt ja til å være forlover, selv om de helst villa gifta seg med han selv.

Hvor gamle er de? Tenker på den ganske store aldersforskjellen som gjør at det virker litt unaturlig at hun skal være forlover. De fleste har jo barndomsvenner til "sånt bruk"

Anonymkode: 5e2e1...844

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...