Gå til innhold

Hvordan fortelle han jeg er forelsket i, at vi ikke kan være venner lenger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, overskriften sier jo sitt.. Jeg har datet en fyr i ett halvt år ca, også ble vi enige om å kun være friends with benefits. Etter noen mnd som det sa han at det var greit å holde oss til kun å være venner. Vi har jo holdt kontakten i ettertid og funnet på ting sammen, og han virker jo genuint interessert men jeg blir forvirra.. Jeg så itillegg at han har lagt til en ny jente på fb.. Ei blondine, noe som er det han liker best. Det er nå sjalusien kommer fram. Jeg klarer ikke å leve med å bare være venner, så tenker at det er best at jeg kutter kontakten med han. 

Så hvordan gjør jeg det? Uten å lage drama, for sånn er ikke jeg. Hva kan jeg si? Min drøm er jo at jeg skal fortelle han at jeg er forelsket, at jeg ikke klarer å kun være venner, og at han plutselig skal si at følelsene er gjensidig.  Men sånt skjer jo bare på film. :( 

Hadde blitt utrolig glad hvis noen kunne hjelpe meg? Jeg fungerer ikke ved å vite at han prøver å gå videre, å date andre mens han virker flørtete og genuint interessert i meg på samme tid. 

Jeg må legge til at han IKKE er en sånn utro srittsekk som holder på med flere samtidig og sånn! Han prøver vel bare å gå videre.. I dont know.. 

Anonymkode: 66ad7...1d5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du sier det samme til han som du har skrevet her. 

Anonymkode: ba10d...d57

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du har hatt din sjanse. Når du ikke brukte den da, så må du gå videre. Lær heller av erfaringene dine, så slipper du gjøre det samme neste gang. Si at du syns han bør stoppe å flørte med deg når han dater andre, det er naturlig at hverken du eller den han dater setter pris på det.

Anonymkode: 82640...664

• Liker 3
Skrevet

Er du sjalu så betyr det vel at du liker han. Kan du ikke møte han for en gå tur og fortelle han hva du føler? Enkelt og greit stopp et sted, be han holde kjeft og bare se og høre på deg! Fortell han at du liker han og ikke klarer tanken av å bare være venner med han. Si at etter idag vil du kutte ut kontakten med han, med mindre han føler det samme. Si at det blir for vondt å være ved hans side og finne på ting og bare være venner når du vil no mer.....Du sier jo selv at han virker interessert i deg så sjansen er jo der!

Gi han et kyss på kinnet og en god klem før du går din vei. Husk å si fra til han at om han føler det samme så ta kontakt med deg, hvis ikke så be han om å la deg være i fred for å kommer over han. Men si at hele deg og ditt hjerte håper på at han tar kontakt fordi du liker han veldig godt :) 

DONE! nå er kortene i hans hender. Liker han deg så får du nok vite det!

Lykke til 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Si det rett ut, bare vær ærlig og håp på det beste.

Prepare for the worst! Hope for the best!

Anonymkode: 826d2...805

• Liker 2
Skrevet

Si det som det er. Det er ikke sikkert du får den responsen du vil ha - at han sier at følelsene er gjensidige - men han får i hvert fall vite hvorfor du plutselig forsvinner. Så slipper han å lure på om han har gjort/sagt noe galt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 08/06/2016 at 11.03, AnonymBruker skrev:

Du har hatt din sjanse. Når du ikke brukte den da, så må du gå videre. Lær heller av erfaringene dine, så slipper du gjøre det samme neste gang. Si at du syns han bør stoppe å flørte med deg når han dater andre, det er naturlig at hverken du eller den han dater setter pris på det.

Nooo! ikke gi opp på han så lett. fight for him!

• Liker 1
Skrevet

Si til han at du fortsatt har følelser for han og at det gjør det umulig for deg å bare være venner og at du er nødt til å gå videre med livet ditt. Hvis han bryr seg om deg, så respekterer han det uten å lage noe drama. Bare vær ærlig og ikke send noen former for mixed messages for å virke mystisk og interessant.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Den 08/06/2016 at 10.34, AnonymBruker skrev:

Ja, overskriften sier jo sitt.. Jeg har datet en fyr i ett halvt år ca, også ble vi enige om å kun være friends with benefits. Etter noen mnd som det sa han at det var greit å holde oss til kun å være venner. Vi har jo holdt kontakten i ettertid og funnet på ting sammen, og han virker jo genuint interessert men jeg blir forvirra.. Jeg så itillegg at han har lagt til en ny jente på fb.. Ei blondine, noe som er det han liker best. Det er nå sjalusien kommer fram. Jeg klarer ikke å leve med å bare være venner, så tenker at det er best at jeg kutter kontakten med han. 

Så hvordan gjør jeg det? Uten å lage drama, for sånn er ikke jeg. Hva kan jeg si? Min drøm er jo at jeg skal fortelle han at jeg er forelsket, at jeg ikke klarer å kun være venner, og at han plutselig skal si at følelsene er gjensidig.  Men sånt skjer jo bare på film. :( 

Hadde blitt utrolig glad hvis noen kunne hjelpe meg? Jeg fungerer ikke ved å vite at han prøver å gå videre, å date andre mens han virker flørtete og genuint interessert i meg på samme tid. 

Jeg må legge til at han IKKE er en sånn utro srittsekk som holder på med flere samtidig og sånn! Han prøver vel bare å gå videre.. I dont know.. 

Hvordan gikkd et? har du fortalt han det enda? :P 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gikkd et? har du fortalt han det enda? :P 

Takk for svar, alle sammen! :)

Ja, har fortalt han det. Jeg sendte han en mail, hvor jeg skrev det akkurat som jeg føler det. At eg har følelser for han, og det gjør at jeg dessverre ikke klarer å være venn med han. Skrev også blant annet at jeg syns han er en fantastisk gutt, og at den han ender opp med er utrolig heldig! Takket han også for at han har hjulpet meg en del i livet generelt (mye mentalt).

Jeg fikk svar tilbake om at han skulle skrive tilbake etter helgen når han hadde bedre tid. Han er veldig opptatt i helgen, med noen militærgreier.. 

Går det bra, så er jeg happy jeg! Men siden jeg sendte mailen, har jeg i ettertid mentalt forberedt meg på at den gangen jeg så han sist kommer til å bli den siste ever. Bare sånn at jeg ikke skal gå og håpe, men bli skuffet. Jeg føler det er bedre sånn :)

Men jeg må jo innrømme at jeg er jo litt spent innerst inne.. :/  

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har fortalt han det. Jeg sendte han en mail, hvor jeg skrev det akkurat som jeg føler det. At eg har følelser for han, og det gjør at jeg dessverre ikke klarer å være venn med han. Skrev også blant annet at jeg syns han er en fantastisk gutt, og at den han ender opp med er utrolig heldig! Takket han også for at han har hjulpet meg en del i livet generelt (mye mentalt).

Jeg fikk svar tilbake om at han skulle skrive tilbake etter helgen når han hadde bedre tid. Han er veldig opptatt i helgen, med noen militærgreier.. 

Går det bra, så er jeg happy jeg! Men siden jeg sendte mailen, har jeg i ettertid mentalt forberedt meg på at den gangen jeg så han sist kommer til å bli den siste ever. Bare sånn at jeg ikke skal gå og håpe, men bli skuffet. Jeg føler det er bedre sånn :)

Jeg vil ååå være forelsket!!! :hjerte: Lykke til ts

AnonymBruker
Skrevet

Tøft gjort TS. Og godt han får litt tid på seg til å tenke. Da vil han komme med et ærlig svar. Enten den ene eller den andre veien. Håper på den rette veien ;) 

Anonymkode: ba10d...d57

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Masse lykke til!

Jeg tenker det iallfall er bra at han svarte deg fort tilbake om at han skulle svare deg skikkelig når han har bedre tid. Det viser iallfall at han bryr seg om det og synest at du fortjener et skikkelig svar :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når han svarte at han skulle skrive tilbake etter helgen, pga bedre tid, skrev jeg tilbake at jeg ikke forventet noe svar på den men at den var grei.. 

Jeg vet det bare er mandag, og jeg skrev det jeg skrev, men kjenner jeg begynner å bli litt utålmodig.. Har jo ikke hørt noen ting. Vil jo ikke akkurat sende han melding og "purre" på svar heller.. haha :P Tror dere han bruker litt tid på å tenke, eller kanskje han rett og slett har glemt hele greia? 

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når han svarte at han skulle skrive tilbake etter helgen, pga bedre tid, skrev jeg tilbake at jeg ikke forventet noe svar på den men at den var grei.. 

Jeg vet det bare er mandag, og jeg skrev det jeg skrev, men kjenner jeg begynner å bli litt utålmodig.. Har jo ikke hørt noen ting. Vil jo ikke akkurat sende han melding og "purre" på svar heller.. haha :P Tror dere han bruker litt tid på å tenke, eller kanskje han rett og slett har glemt hele greia? 

Gi han ut uken. Hvis du ikke har hørt no så tror jeg du vet svaret. En som er interresert og liker en person glemmer vel ikke sånt :P 

Skrevet

Hvordan har det gått TS? :smilyblomst:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, Allure skrev:

Virker som vi er mer spent en ts :fnise: Hvordan tror dere ts føler nå haha

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gi han ut uken. Hvis du ikke har hørt no så tror jeg du vet svaret. En som er interresert og liker en person glemmer vel ikke sånt :P 

Denne uka kommer til å bli lang.. Eller, det ER den allerede med tanke på situasjonen.. :P Han virker ikke som en som bare glemmer sånt eller bare "ghoster" ut på en måte, men man kan jo aldri vite. :(

1 time siden, Allure skrev:

Nja, hva skal jeg si? Har ikke hørt noen ting ennå, og dagene er som regel ganske bedritne om jeg får lov å si det. Føler meg som en walking zombie, klarer ikke å sove, ingen appetitt.. Jeg vet jeg skrev at jeg ikke forventet noen svar når han skrev at han skulle skrive tilbake, men merker at jeg savner hvertfall ett "Nice knowing ya" eller noe sånt.. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Virker som vi er mer spent en ts :fnise: Hvordan tror dere ts føler nå haha

Haha! Det at jeg er utrolig spent, er jo bare en mild beskrivelse. Så da kan jeg jo bare tenke meg.. ^^, Men det er koselig at det er noen som bryr seg! :hjerter:

(Er det forresten dumt å sitte å drømme om at han plutselig skal dukke opp på døra med roser og ikke ville gi slipp?? Tror jeg har sett for mange romantiske filmer.. :/ )

Skrevet

\

(Er det forresten dumt å sitte å drømme om at han plutselig skal dukke opp på døra med roser og ikke ville gi slipp?? Tror jeg har sett for mange romantiske filmer.. :/ )

Nei, men jeg ville ikke holdt pusten mens jeg ventet :)

AnonymBruker
Skrevet

Denne uka kommer til å bli lang.. Eller, det ER den allerede med tanke på situasjonen.. :P Han virker ikke som en som bare glemmer sånt eller bare "ghoster" ut på en måte, men man kan jo aldri vite. :(

Nja, hva skal jeg si? Har ikke hørt noen ting ennå, og dagene er som regel ganske bedritne om jeg får lov å si det. Føler meg som en walking zombie, klarer ikke å sove, ingen appetitt.. Jeg vet jeg skrev at jeg ikke forventet noen svar når han skrev at han skulle skrive tilbake, men merker at jeg savner hvertfall ett "Nice knowing ya" eller noe sånt.. 

Haha! Det at jeg er utrolig spent, er jo bare en mild beskrivelse. Så da kan jeg jo bare tenke meg.. ^^, Men det er koselig at det er noen som bryr seg! :hjerter:

Er nok bedre å forberede seg på nederlag, da blir du ikke like skuffet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...