Gå til innhold

Hva er mye trening egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hva er mye trening for en vanling person? Da tenker jeg ikke på de som driver med noe aktivt som idrettsutøvere.

Jeg trener styrke to ganger i uka. Dans/Zumba 1-2 ganger i uka. Yoga en gang i uka. Syns ikke det er spesielt mye, men får stadig høre at folk syns jeg trener altfor mye.

Hva legger du i "mye" trening?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på. Jeg trener selv fem dager i uken, og noen mener det er veldig mye. Det er i tillegg forskjell på det å trene mye og det å være aktiv, da man må ta aktiviteten utenom treningen med i beregningen. Jeg sitter resten av dagen, og da velger jeg å ikke se på meg selv som aktiv, i alle fall. Jeg trener relativt ofte, men ser ikke på meg selv som over gjennomsnittet aktiv :)

• Liker 1
Skrevet

Syntes alt over 3-4 ganger i uka, går under "mye".

Skrevet

Jeg trener 4-6 ganger i uka. Da gjør jeg den treningen jeg føler for å gjøre akkurat den dagen, altså kun det jeg liker og det jeg får glede av. Trener aldri hardt, men med moderat intensitet, for å få "godfølelsen". 

Får ofte høre at jeg trener kjempemye, og folk spør hvordan jeg orker osv. Jeg orker fordi jeg liker trening, og tvinger meg aldri til å trene noe spesielt fordi det liksom skal være den beste treningen. Jeg trener ikke for å bli så og så rask, så og så sterk, eller fikse utseendet mitt på en spesiell måte, men kun fordi jeg synes det er gøy og får overskudd av det. Derfor orker jeg :) I tillegg sitter jeg stille omtrent hele resten av dagen, og da er ikke moderat trening i 60 minutter 4-6 ganger i uka særlig mye, når man egentlig tenker seg om. 

Så hva som er mye trening kommer helt an på hver enkelt person. Det som er mye for meg, trenger ikke å være mye for en annen. Det kommer helt an på helheten og den totale livssituasjonen til den individuelle! 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Capricorn skrev:

Ja, hva er mye trening for en vanling person? Da tenker jeg ikke på de som driver med noe aktivt som idrettsutøvere.

Jeg trener styrke to ganger i uka. Dans/Zumba 1-2 ganger i uka. Yoga en gang i uka. Syns ikke det er spesielt mye, men får stadig høre at folk syns jeg trener altfor mye.

Hva legger du i "mye" trening?

Jeg tenker timer, ikke dager.

Dete er ikke mye å trene 30 minutter 7 dager i uken, men det er etter min mening mye å trene 5-6 timer i uken, eller mer, for de som løper, trener styrke og dans.  For syklister tenker jeg at det er mye hvis de trener mer enn 10 timer i uken.
Da er man på supermosjonistnivå.

Anonymkode: 83931...606

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er vanskelig å definiere. Det avhenger sånn av treningsform, intensitet, belastning og antall timer.

Anonymkode: fc0c4...c3f

• Liker 1
Skrevet

Trener selv 5-6 dager i uken, øker på mellom 40-60 minutter. Styrketrening, så da tenker jeg mer på kvalitet enn kvantitet (y) Ellers har jeg ikke så mye aktivitet/bevegelse utenom, med unntak av turer med hunden. Så er sikkert under middels aktiv, men har større antall treningsøkter enn mange jeg kjenner :). Tror det er MINST like bra å feks ha 3 styrkeøkter og være godt aktiv gjennom hele dagen enn å gjøre det jeg gjør (for generell helse), men det er dette jeg får til for øyeblikket, og synes er gøy. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...