AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #1 Skrevet 8. juni 2016 Jeg har to innekatter, de ble kjøpt nesten samtidig og har kjent hverandre rett i overkant av ett år (de er begge ca. 1,5 år), en gutt og en jente, de er så klart kastrert begge to De lever sammen i sus og dus, men de er nok ikke bestevenner (enda? Kanskje det er håp etterhvert?). De ligger ikke å sover sammen eller vasker hverandre akkurat... Likevel godtar de hverandre og har blitt vandt til hverandres selskap. Det har aldri eskalert veldig, bare litt pelsballer som flyr veggimellom et par ganger i mnd etter litt hirearki rivalisering Noen ganger tror jeg også det ser litt verre ut enn det er også, hannkatten er en liten ertekrok og hunnkatten er nok litt dramaqueen.. Hehe Så kjøpte jeg to nye lekemus til dem, en til hver. De inneholder litt kattemynte. De leker litt i nærheten av hverandre og plutselig kaster hunnkatten seg over musa hannkatten leker med og begynner å knurre! Hun er vanligvis verdens snilleste katt og jeg tror ikke hun vet hva å bite er en gang! Hannkatten ser bare litt forfjamset ut og går litt unna. De har fått kattemynte før og da har hun blitt helt sløv og det er hann som blir duracell kanin. Som den overbeskyttende og diplomatiske kattemamman jeg er tenker jeg at jeg må ta lekene bort, men da løper katta bare unna med musa i kjeften😝 Skjønner at dette kanskje har noe med jaktinstinkt og slikt å gjøre. Hun viste forøvrig ikke noen andre tegn til aggresjon, halen var forholdsvis i ro og ikke noen "sinna" ører. Men jeg er så redd for at de plutselig skal bli uvenner... Blir de det? Tenker at hannkatten plutselig kan finne på å bli sinna han å også blir det skikkelig slosskamp...😕 Skal jeg prøve å ta fram lekene igjen? Huff, beklager langt innlegg altså.. Trenger vel bare å bli litt beroliget her Anonymkode: 524d2...cf9
onyx Skrevet 8. juni 2016 #2 Skrevet 8. juni 2016 Hun vil bare ha den, ikke noe galt i det. En av mine katter blir slik når han har klart å fange noe, veldig eiesyk og opptatt av at det er HANS fangst. Min, min, min... Går helt greit, lar han bare holde på så lenge han er ute...
Gjest Raindrops Skrevet 8. juni 2016 #3 Skrevet 8. juni 2016 (endret) Mine pleide å knurre hvis de så småfugler utenfor vinduet (de kunne sitte der i timesvis å se ut selv om de kunne gå ut om de ville), jeg tenkte det var en jaktgreie. Endret 8. juni 2016 av Raindrops
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #4 Skrevet 8. juni 2016 @onyx Haha, hun er nok litt eiesyk ja. Meget bestemt liten dame 😝 Hun har en leke hun elsker over alt på jord, den drar hun med seg overalt og ligger med potene sine oppå😊 @Raindrops Du har nok rett, mine katter gjør det når de ser fluer... Raringer😊 Eller de knurrer ikke da, mine lager sånne rare lokke lyder😝 Uansett, takk for svar begge to!! Anonymkode: 524d2...cf9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå