AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #1 Skrevet 7. juni 2016 Hei! etter et halvt år på aap så har jeg fått meg masse jobb fra juni tilogmed august, jeg ringte saksbehandleren min idag for å informere om dette, men han var borte den her uken. å jeg vil selvfølgelig jobbe istedefor å gå på nav. men tenker hva vil skje etter august? hvis jeg ikke har fått meg jobb til da? må jeg tilbake på nav, blir det dagpenger? noen som kjenner til dette med lover og regler?? Anonymkode: 0aaff...eea
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #2 Skrevet 8. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei! etter et halvt år på aap så har jeg fått meg masse jobb fra juni tilogmed august, jeg ringte saksbehandleren min idag for å informere om dette, men han var borte den her uken. å jeg vil selvfølgelig jobbe istedefor å gå på nav. men tenker hva vil skje etter august? hvis jeg ikke har fått meg jobb til da? må jeg tilbake på nav, blir det dagpenger? noen som kjenner til dette med lover og regler?? Anonymkode: 0aaff...eea Du kan jobbe mens du går på AAP og så skriver du antall timer du jobber på meldekortet. AAP utbetalingen blir redusert iht hvor mye du jobber. Jobber du mer enn 60 % over en meldekortperiode (2 uker), får du ikke utbetaling den perioden, men du beholder AAP. Så hvis du de neste to ukene jobber 45 % så får du fremdeles utbetalt resterende. Anonymkode: 69845...713
Angelheart2 Skrevet 8. juni 2016 #3 Skrevet 8. juni 2016 Hvis du nå er frisk nok til å jobbe fullt (over 60%) så regnes du som ferdig avklart og AAP-vedtaket ditt vil stanses. Dersom du ikke har mer jobb etter august og dette ikke skyldes sykdom kan du søke om dagpenger. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #4 Skrevet 8. juni 2016 3 timer siden, Angelheart2 skrev: Hvis du nå er frisk nok til å jobbe fullt (over 60%) så regnes du som ferdig avklart og AAP-vedtaket ditt vil stanses. Dersom du ikke har mer jobb etter august og dette ikke skyldes sykdom kan du søke om dagpenger. Hvor har du dette fra? Det er ingen automatisk gang i dette. Jeg har selv jobbet flere måneder mellom 20 - 100 % og kjenner andre som også har gjort det. Når jeg ikke klarte å jobbe fulltid så fikk jeg automatisk utbetalt AAP som vanlig igjen. Anonymkode: 69845...713 1
Angelheart2 Skrevet 8. juni 2016 #5 Skrevet 8. juni 2016 Nei, det er ingen automatikk i det. Men dersom du leverer 3 meldekort uten utbetaling (6 uker med mer enn 60% jobb) vil saksbehandleren din mest sannsynlig kalle deg inn for å høre om du er frisk nok til å jobbe og sette deg som ferdig avklart. Du skal jo ikke fortsatt gå på AAP dersom det ikke er sykdom som er grunnen til at du ikke er i arbeid.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #6 Skrevet 8. juni 2016 14 minutter siden, Angelheart2 skrev: Nei, det er ingen automatikk i det. Men dersom du leverer 3 meldekort uten utbetaling (6 uker med mer enn 60% jobb) vil saksbehandleren din mest sannsynlig kalle deg inn for å høre om du er frisk nok til å jobbe og sette deg som ferdig avklart. Du skal jo ikke fortsatt gå på AAP dersom det ikke er sykdom som er grunnen til at du ikke er i arbeid. Nei selvfølgelig skal man ikke det. Men den informasjonen du ga i posten over var jo veldig bastant, og som jeg påpeker å er det overhode ingen automatikk i dette. Jeg går ogå ut i fra at TS har i samtaler med NAV også gitt beskjed om at hun er åpen for å prøveå jobbe, slik at dette ikke kommer som noen stor nyhet for saksbehandleren. AAP er nettopp for å kunne prøve seg ut i jobb i ulike stillingsprosenter. Så det at man prøver er jo helt supert! Jeg har forøvrig gått på AAP i 5,5 år nå, og det siste året har jeg jobbet mellom 50 - 100 %. Jeg skal til samtale med veileder til høsten for å snakke om hvordan det har fungert. Så fullt mulig ja. Og dersom TS gir beskjed om at hun har funnet seg jobb og vil prøve ut dette i x antall md så er jo avtalen klar og grei i utgangspunktet. Anonymkode: 69845...713
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #7 Skrevet 8. juni 2016 38 minutter siden, Angelheart2 skrev: Nei, det er ingen automatikk i det. Men dersom du leverer 3 meldekort uten utbetaling (6 uker med mer enn 60% jobb) vil saksbehandleren din mest sannsynlig kalle deg inn for å høre om du er frisk nok til å jobbe og sette deg som ferdig avklart. Du skal jo ikke fortsatt gå på AAP dersom det ikke er sykdom som er grunnen til at du ikke er i arbeid. PS. man får jo heller ikke utbetalt noe (AAP) hvis man jobber over 60 % i en meldekortperiode, så sånn sett får man ingenting selvom man har innvilget AAP over tid. Så ingen fare for snylting her så lenge man holder seg til reglene når man fyller ut meldekortet. Fin fordning spør du meg. Anonymkode: 69845...713
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå