Gå til innhold

Blir ikke kvitt eddiklukt, katten har tisset i sofaen!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Katten har tydeligvis klart å komme seg inn på et rom jeg ikke bruker ofte, å tisset i sofaen, laget av kunstskinn.. 

Jeg aner ikke når dette har skjedd, da jeg som sagt ikke bruker dette rommet så ofte. Men tror det er en god stund siden. I alle fall, her for et par dager siden oppdaget jeg det, å sofaen luktet død! 

Jeg vasket mededdikvann, og jeg tror muligens jeg kan ha blitt kvitt kattetisset (jeg aner snart ikke, for i ren desperasjon pøset jeg på med eddikvann, vanlig blå spray, x-it og glade-spray 😂 (ja, luftfriskner), å til og med prøvd å vaske med sprit/vodka. ALT for å bli kvitt den stanken.. Så nå aner jeg ikke hva jeg lukter.. Tror det er eddik. 

Jeg har også vasket med urin-off, som jeg fikk tak i dagen etter. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt eddiklukten? Eller for å i det hele tatt finne ut hva pokker jeg egentlig lukter? Blir gal snart.. :bond:

Anonymkode: 4bc0f...3b1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kastet sofaen

Anonymkode: 232fb...2f7

Skrevet (endret)

.

Endret av Feyfeyhey
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde kastet sofaen

Anonymkode: 232fb...2f7

Det hadde jeg også gjort, om jeg hadde hatt mangfoldige tusen å bruke på ny, men det har jeg ikke akkurat nå, så jeg er bare nødt til å prøve alle tiltak jeg kan før jeg anser den som tapt. :(

Anonymkode: 4bc0f...3b1

Skrevet

La den stå med god lufting i noen dager, og se om det blir bedre da. Det kan ta noen dager for eddiklukta å forsvinne, særlig hvis den har trukket ned i stoppen. 

Hvis du har løse puter, luft dem ute.

AnonymBruker
Skrevet

Gå inn i en gammeldags malingsbutikk om det finnes i ditt område. Der har de gjerne fagråd å dele med deg. Vanligvis når de vasket gulvtepper i gamle dager så vasket de foran med salmiakk og etterpå med eddik for å skylle og nøytralisere salmiakklukten. Når du har brukt haugevis av med kjemikalier så er det vanskeligmå,vite hva mer du kan gjøre annet enn å lufte. 

Og keg er sjeleglad for at vi ikke har katt i hus! 

Anonymkode: 6ec47...067

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Reddet min egen sofa med Urine Off (mener det var navnet). Vætet flekken, sprayet på, pakket inn i plastfolie og lot stå til dagen etterpå. Da var lukten noen dager gammel. Kjøpte på dyrebutikk.

Anonymkode: 114bb...19a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...