AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #1 Skrevet 7. juni 2016 Katten har tydeligvis klart å komme seg inn på et rom jeg ikke bruker ofte, å tisset i sofaen, laget av kunstskinn.. Jeg aner ikke når dette har skjedd, da jeg som sagt ikke bruker dette rommet så ofte. Men tror det er en god stund siden. I alle fall, her for et par dager siden oppdaget jeg det, å sofaen luktet død! Jeg vasket mededdikvann, og jeg tror muligens jeg kan ha blitt kvitt kattetisset (jeg aner snart ikke, for i ren desperasjon pøset jeg på med eddikvann, vanlig blå spray, x-it og glade-spray 😂 (ja, luftfriskner), å til og med prøvd å vaske med sprit/vodka. ALT for å bli kvitt den stanken.. Så nå aner jeg ikke hva jeg lukter.. Tror det er eddik. Jeg har også vasket med urin-off, som jeg fikk tak i dagen etter. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt eddiklukten? Eller for å i det hele tatt finne ut hva pokker jeg egentlig lukter? Blir gal snart.. Anonymkode: 4bc0f...3b1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #2 Skrevet 7. juni 2016 Jeg hadde kastet sofaen Anonymkode: 232fb...2f7
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #4 Skrevet 8. juni 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde kastet sofaen Anonymkode: 232fb...2f7 Det hadde jeg også gjort, om jeg hadde hatt mangfoldige tusen å bruke på ny, men det har jeg ikke akkurat nå, så jeg er bare nødt til å prøve alle tiltak jeg kan før jeg anser den som tapt. Anonymkode: 4bc0f...3b1
Viktualia Skrevet 8. juni 2016 #5 Skrevet 8. juni 2016 La den stå med god lufting i noen dager, og se om det blir bedre da. Det kan ta noen dager for eddiklukta å forsvinne, særlig hvis den har trukket ned i stoppen. Hvis du har løse puter, luft dem ute.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #6 Skrevet 8. juni 2016 Gå inn i en gammeldags malingsbutikk om det finnes i ditt område. Der har de gjerne fagråd å dele med deg. Vanligvis når de vasket gulvtepper i gamle dager så vasket de foran med salmiakk og etterpå med eddik for å skylle og nøytralisere salmiakklukten. Når du har brukt haugevis av med kjemikalier så er det vanskeligmå,vite hva mer du kan gjøre annet enn å lufte. Og keg er sjeleglad for at vi ikke har katt i hus! Anonymkode: 6ec47...067 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #7 Skrevet 9. juni 2016 Reddet min egen sofa med Urine Off (mener det var navnet). Vætet flekken, sprayet på, pakket inn i plastfolie og lot stå til dagen etterpå. Da var lukten noen dager gammel. Kjøpte på dyrebutikk. Anonymkode: 114bb...19a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå