Gjest mann.p Skrevet 2. november 2004 #1 Skrevet 2. november 2004 SV og AP har nå flertall på stortinget i følge denne målingen som er gjort av TNS gallup AP 32,0% SV 17,5% SP 5,5% (frem 1%) gledelige nyheter http://go.vg.no/cgi-bin/front.cgi/0/http:/...bs?artid=101045
Gjest Chrizzy Skrevet 2. november 2004 #3 Skrevet 2. november 2004 Hurra! Vinden i fra høyre har snudd! Håpe den gjør de i USA også Verden trenger ikke disse konservative elite tenkerne! Men mer sosialt tenkende mennesker :-)
Gjest Valhalla Skrevet 2. november 2004 #4 Skrevet 2. november 2004 Trist, men forhåpentligvis vil det ikke holde seg slik.
Gjest Anonymous Skrevet 2. november 2004 #5 Skrevet 2. november 2004 Bunn og grunn det samme. Alle partier i Norge er sosialistiske, t.o.m. FrP er på mange måter det.
kjellebassen Skrevet 2. november 2004 #6 Skrevet 2. november 2004 Hurra! Vinden i fra høyre har snudd! Håpe den gjør de i USA også Verden trenger ikke disse konservative elite tenkerne! Men mer sosialt tenkende mennesker :-) Vinden fra høyre snudd i USA...Du må være på feil jorde for å si noe sånt...I USA finnes det ingen reell venstreside i politikken. Demokratene i USA er omtrent som Høyre i Norge mens Republikanerne er som Frp.. Dessuten er det fortsatt et år igjen til valget..Det er mye skitt som skal kastes partiene imellom frem til da så det spørs om valget blir som dagens meningsmålinger.
Dru Skrevet 2. november 2004 #7 Skrevet 2. november 2004 Det er ingen grunn til å tro at en meningsmåling foretatt i dag vil speile en eventuell situasjon etter et valg. Dette her skjer hvert fjerde år. De røde hopper framover. Får bare håpe at valgresultatet kanskje vil ligge nærmere denne meningsmålingen enn jeg egentlig tror det vil gjøre... Angående USA så er det vel mer realistisk å håpe at de snur fra mørkeblått til kongeblått. Og ikke så mye mer enn det. Personlig ville jeg likt å ha Jens og Kristin i regjering. Hvis de to kan holde hverandre i ørene, så tror jeg at det kunne kommet positive resultater ut av det hele.
kjellebassen Skrevet 3. november 2004 #8 Skrevet 3. november 2004 Selv synes jeg ikke en rød regjering er å foretrekke. Bedriftene i Norge sliter nok som de gjør, spesielt de som driver hovedsaklig med eksport (Ekslusiv olje og gass, de er underlagt et annet regelverk). De høye avgiftene i dette landet (Som vil bli enda høyere dersom en AP/SV konstellasjon får styre) gjør at prisene bare blir høyere og høyere som igjen fører til at lønningene blir høyere og høyere, som en ond spiral. Dette medfører at norske bedrifters konkurranseevne overfor andre land bare blir dårligere og dårligere som igjen fører til nedleggelser. Det er tross alt jobbene sine folk lever av.
Monstermagnet Skrevet 4. november 2004 #9 Skrevet 4. november 2004 Som vanlig så mister den sittende regjering oppslutning. Det jeg ikke begriper er hvorfor folk er så misfornøyd med regjeringen. De aller fleste har det bedre økonomisk idag enn for noen år siden.
Gjest gjest1 Skrevet 4. november 2004 #10 Skrevet 4. november 2004 Folk er alltid misfornøyd med regjeringen, Monster. Til lags åt alle kan nemlig ingen gjera... som gamle Skjæraasen sa det.. Og jeg tror folk veldig mye ser på politikken utifra sitt eget private ståsted, og driter mer eller mindre i samfunnshelheten. (Selv om de aller fleste her inne virker som de tenker på samfunnshelheten og gjerne ofrer noen private kroner til fordel for fellesskapet)
Dru Skrevet 4. november 2004 #11 Skrevet 4. november 2004 Må man være misfornøyd med sittende regjering for å ønske seg noe annet?
Gjest Valhalla Skrevet 4. november 2004 #12 Skrevet 4. november 2004 Må man være misfornøyd med sittende regjering for å ønske seg noe annet? Selvsagt ikke, men for folk uten en ideologi og som kun tenker på seg selv er dette vanskelig å forstå.
Gjest Chrizzy Skrevet 13. november 2004 #13 Skrevet 13. november 2004 Vinden fra høyre snudd i USA...Du må være på feil jorde for å si noe sånt.... Æhhh? Så dette nu, du må ha vært på feil jorde når du leste de æ skreiv! Va symbolsk selvfølgeli!!!!!!
Dru Skrevet 13. november 2004 #14 Skrevet 13. november 2004 Selvsagt ikke, men for folk uten en ideologi og som kun tenker på seg selv er dette vanskelig å forstå. Exactly my point.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå